Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eesti Post kasvab  Balti kontserniks

    Täna teatab Eesti Post, et ostis Leedu ühe suurema kohaliku logistikaettevõtte Unipakas UAB, mis mullu laiendas oma tegevuse ka Lätti. Uue ettevõtte ost aitab järgmisel aastal teenida 5% rohkem tulu.

    Eesti Posti strateegia on laieneda Baltikumis. Eesti Post ostis Leedu ühe suurema kohaliku kullerfirma Unipakas UAB, mille selle aasta käive on 2 miljont eurot. Selle tehinguga sai Eesti firmast ettevõte, kes suudab pakkuda Balti riikides pakkide kättetoimetamise lahendusi ettevõtetelt nii teistele ettevõtetele kui ka klientidele.
    Tulevikus ei välista Eesti Post, et nad võiksid laieneda ka Põhjamaale või Poolasse.
    Küsimustele vastab Eesti Posti juhatuse esimees Aavo Kärmas
    Kellelt tuli initsiatiiv? Initsiatiiv tuli meilt 2010. aastal, kui tutvustasime ettevõtte strateegiat. Üks osa sellest on seotud logistikaäriga ja selle laiendamisega Baltimaades. Esimene alternatiiv oli see, et mitte hakata ise kullerivõrgustiku üles ehitama, vaid omandada ettevõte ning pakkuda lisaks juurde pakiautomaatide teenust. Meil on Unipakasega olnud kokkupuutepunkte, aga me ei teadnud, kuidas meie jutud realiseeruvad, ning tegutsesime edasi pakiautomaatidega, millega tulime turule juunis, kui Unipakasega veel ei olnud selgust.
    Miks otsustasite osta just Unipakase? See on kulleriettevõte ning tegutseb ainult ärikliendilt ärikliendile ehk B2B turul. See ongi see mõte. Pakiautomaatide äri on B2C või C2C, Unipakas on B2B ja see sobis meie strateegiasse – katame ära nii B2B kui ka B2C valdkonna kogu Baltikumis. Selle ostuga oleme ainus ettevõte Baltikumis, kes pakub suurimat teenusevalikut nii B2B kui ka B2C äris.
    Kuidas katate Lätit, Unipakas on ju Leedu ettevõtte? Jah, ta on Leedu ettevõtte, aga tegutseb alates eelmisest aastast ka Lätis B2B turul.  Me paigaldame praegu Lätis ka pakiautomaate, aasta lõpuks on need töös.
    Kui palju kasvab teie turuosa? Leedus on Unipakase turuosa kulleriteenustest hinnanguliselt 6–7%. Lätis on turuosa marginaalne, sest nad alles alustasid. Keeruline on öelda, mis see Balti turul kokku on.
    Seega esimene eesmärk on Lätit edasi arendada? Igal juhul. Läti oli ka meie plaanides. Kui võrrelda  Eesti turgu Läti ja Leedu turuga, siis Eestis  on neid ettevõtteid rohkem, kes pakuvad  kulleriteenust. Lätis on see turg teistsugune – ettevõtteid on vähem ja domineerivad paar ettevõtet. 20–30% turust on ettevõtete käes, kes veavad ise oma pakke.
    Mis on tulevikuplaanid? Kogu pakiturg on praegu kasvutrendis. Leedu kasvab praegu kõige kiiremini Balti riikidest. Eelmisel aastal kasvas üldine turumaht 20%, sama peaks olema ka sellel aastal. Eestis kasvab see aastas 10 ja 15% vahel. Läti on meiega kasvu mõttes võrdne. Pakiäri tulevik on just kasvav e-kaubandus. Kui uuringuid ja prognoose vaadata, siis 2015.–2016. aastaks ennustatakse, et e-kaubandus kasvab Euroopas neljakordselt võrreldes praegusega. See on ka põhjus, miks me Balti äri plaaniga oleme edasi läinud. Teine põhjus on praeguste äriklientide vajadus. Suurimad kliendid vaatavad Balti riike kui ühte piirkonda. Kolmas on üldtendents – tootjad tahavad olla lõppklientidele lähemal. Üks väga selge suund on ka Poola, seal on paljudel klientidel oma keskladu.
    Mis turg pakub veel huvi? Meil on erinevad alternatiivid laual. Peafookus on Baltimaades korralikult teenus käima panna. Põhjamaad on kindlasti huvitavad turud. Vaadates meie strateegiat, siis me võiksime Põhjamaade teema juurde tulla 2014. aastal. Siis me peame mõtlema, mis on see ärimudel, kas me teeme seda ise või kellegagi koos ja kuidas.
    Kui palju olete sellel aastal investeerinud? Selle aasta investeeringute maht on 4,5 miljonit ­eurot. Lähiaastate investeeringute suurus on 12 miljonit eurot.
    Kui palju töötajaid peate juurde palkama? Baltimaade laienemine tähendab seda, et oleme pidanud oma ettevõtte struktuuri muutma. Baltimaades oleme logistikaäri kontserni tööle võtnud 15–20 inimest.
    Mis hinnaga te Unipakase ostsite? Ma ei saa seda avaldada, see on konfidentsiaalne.
    Kui Unipakas teenib aastas 2 miljonit eurot, siis kuidas see mõjutab kogu kontserni käivet? Eelmisel aastas oli käive 1,6 miljonit eurot, sellel aastal 2 miljonit eurot. Tegemist on väga korraliku kasvava ettevõttega. Meie käive kasvab järgmisel aastal tänu sellele ostule kuni 5%.
    Logistika- ja postiettevõtte kaheksa kuu äritulu oli 32,4 miljonit eurot. Mis on prognoositud kogu aasta käibeks? Umbes 53–55 miljonit eurot. Jõulud on meil teatavasti tihedam tööaeg ja raske on prognoosida. Eelmisel aastal oli 48 miljonit eurot.
    Mis on risk?On räägitud, et leedukad, eestlased ja lätlased ei suuda koostööd teha. Kõige lihtsam on ettevõtteid osta ja ettevõtet alustada, kõige suurem risk ja kõige raskem on neid ettevõtteid tööle panna niimoodi, et nad saavutaksid oma eesmärgi. Risk on tingitud sellest, et me lähme osaliselt uutele turgudele ja uute lahendustega. Excel kannatab kõike, seal võib igasuguseid numbreid liita ja lahutada, tegelik elu on midagi muud.
    Eesti Post jääb Eesti Postiks või tuleb Balti Post? Me oleme rahvusvaheline ettevõte. Sellest lähtuvalt oleme pidanud muutma ka organisatsiooni Eestis. Brändid on üks teema, mis vajab lahendamist.
    Milline on Eesti Posti tulevik? Praegu on turul postiteenused umbes 75% kogu tuludest, logistikateenused 22% ja infologisitika 3–5 %. Postiteenuste osa kahaneb umbes 10% igal aastal. Meie küsimus on, kas me jäämegi vaatama, kuidas see kukub, või võtame midagi ette.
    Selge on see, et logistika on see valdkond, kus käive kasvab absoluutnumbrites (Balti tiikides – toim) kõige rohkem. 2016. aastaks on logistikateenuste maht kindlasti 30–35% kogukäibest. See on murdepunkt.
    Kes on teie kõige suurem konkurent? Praegu on B2C turul kõige suuremad konkurendid kohalikud postiettevõtted Balti riikides. B2B konkurentideks rahvusvahelised ettevõtted. Näiteks DPD. Meie Eesti turuosa  on suurem, kuid Leedus ja Lätis ta domineerib ja on number üks.
     
    Taust
    Unipakas UAB
    Unipakas UAB on asutatud aastal 2005. Ettevõtte 2012. a käive on 2 mln eurot, 2011 netokasum 22 000 eurot.Ettevõttel on 76 töötajat ja 700–800 klientiLisaks 355 postiasutusele on Eesti Postil aasta lõpuks Balti riikides üle 100 Post24 pakiautomaadi. Logistika- ja postiettevõtte 2012. aasta kaheksa kuu äritulud oli 32,4 miljonit eurot, puhaskasum 1,8 miljonit eurot. Eesti Postis töötab 2579 töötajat. Eesti Posti kontserni kuuluvad emaettevõttena AS Eesti Post ning tütarettevõtetena AS Eesti Elektronpost ja Eesti E-arvete Keskus OÜ Leedus EP-24 UAB  ja Unipakas UAB, Lätis Post24 SIA.
     
    Kommentaar
    Laienemine toob edu
    Meelis Atonen, Eesti Posti juhatuse liigeEesti Post peab olema jätkusuutlik, tugev ja arenev ettevõte. Selleks tuleb agressiivselt turul ringi vaadata. Logistika- ja postiturul tegutsevad globaalsed ettevõtted ning selleks, et nendega konkureerida ja tagada kasumlikkus, tuleb ka meil laieneda. Eesti Posti koduturg on Baltimaad.
  • Hetkel kuum
Ain Kivisaar: kolm soovitust uuele linnavõimule
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Linnaplaneerimisest on saanud ülereguleerimise, asjatu detailsuse ja metsikult kõrge kulubaasiga valdkond, kirjutab Metro Capitali tegevjuht Ain Kivisaar vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
USA turuindeksid lõpetasid nädala korraliku tõusuga
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Aktsiaindeksid sulgesid kauplemisnädala roheliselt ja kvartalitulemuste infokeerises on palju mitmekülgseid teadaandeid, mis turu aktiivselt liikuma on pannud.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Uus tehnoloogia hirmutab? Madalal rippuvad digiõunad toovad kiire võidu
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Madalal rippuvaid õunu tasub noppida äriprotsesse ümber korraldades, selgitab saates “Juhtimisaudit” digimuutuste juht Kaarel Allikmäe. Alati pole efekti saavutamiseks vaja IT-arhitektuuri lisada uusi keerukaid tehnoloogiaid.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Raport Ukrainast: nädal on olnud pingeline
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Möödunud nädal Ukrainas on olnud pingeline, kuna mingil hetkel kasvas Vene vägede rünnakute arv Ukrainas 100 rünnakuni päevas, selgub kaitseväe raportist.
Oodatud tõusu eelõhtu: kinnisvaraturg lükkas täiskäigu sisse
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.
Kinnisvaraarendajatele paistab olevat saabunud pärituul: mitu ettevõtet on teatanud uute projektidega alustamisest, sest ehitusturg soosib varakult startijat ning turg on tasapisi välja rabelemas kõrgest euriborist.