Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Tänavu valmib kuus suuremat maanteeobjekti
Tänavu valmib Eestis EL-i ühtekuuluvusfondi toel kuus suuremat maanteeobjekti, mida on rohkem kui ühelgi varasemal aastal.
Samas jäävad 2012. aasta teetööde mahud eelmiste aastate näitajatele mõnevõrra alla, teatas maanteeamet.
Suurim valminud tee-ehitus on algselt neljaks etapiks jaotatud Pärnu ümbersõit, mille valmimine lükkus seoses ehitustöö katkestamisega aasta võrra edasi, kuid mille hind kujunes majandussurutisest põhjustatud hindade languse tõttu tervelt viiendiku võrra odavamaks algselt planeeritust, jäädes veidi alla 40 miljoni euro.
Tallinna külje all on valminud Loo-Maardu teelõik, mis oma kuuerajalise (3+3 eraldusribaga) teejupiga on Eestis esimene omataoline. Samas lähedal on kohe valmimas ka Kroodi ristmik, mis ühendab eelnimetatud teelõiku Muuga sadamaga.
Tallinnast Narva poole liikuja, kes pole selles suunas mõnda aega sõitnud, leiab end uuelt sirgelt neljarajaliselt maanteelt, mis ei lähegi enam läbi Viitna.
Edasi liikudes jõuab ta veidi aega pärast neljarajalise tee lõppemist Rakvere piirkonda, kus on kohe valmimas Haljala eritasandiline liiklussõlm.
Viimane suurem peatselt valmiv objekt on Tartu läänepoolse ümbersõidul asuv Variku viadukt, mille kogupikkus on 421 meetrit.
Järmisel aastal valmivatest suurprojektidest tõi maanteeamet välja Aruvalla-Kose teelõik Tartu maanteel, Luige eritasandiline ristmik Tallinna ringteel ja Jõhvi liiklussõlm oma topeltviaduktiga Jõhvi linnas.