14. oktoober 2012 kell 21:00

Ärikliendid stardipakkudele

Kui keskmist eratarbijat puudutab elektrituru avanemine ehk mõnekümne euroga kuus, siis suure elektritarbimisega ärikliendile kujuneb avaturuelekter arvestatavaks ja pidevat tähelepanu nõudvaks ärikomponendiks.

Pakkumist tehes on elektrimüüjale olulised kaks põhifaktorit: tarbimismaht ja põhilise tarbimisaeg. Parima pakkumise saamiseks peaks äriklient aegsasti selgeks tegema suurima ning vähima tarbimise aja, kaaluma, mil määral on võimalik tarbimiskõverat muuta ning kui pikalt võimalik tarbimist prognoosida.

Olulised ka muud faktorid. Lisaks tarbimise planeerimisele tuleb kriitilise pilguga otsa vaadata oma äri paindlikkusele – sellest sõltub, kas äritegevust toetab fikseeritud kilovatt-tunni hinnaga pakett või elektri jooksvast börsihinnast sõltuv pakett.

Tarbimisprofiil pole samas ainus, mis elektrihinda mõjutab. Rusikareegli järgi on elekter börsil, mis ei tunne riigipiire, odavam kevadise suurvee ajal, öösiti ning nädalavahetuseti.

Hind võib aga sõltuda ka aastaajast, börsihinna kõikumistest, lepingupikkusest, täpsetest lepingutingimustest ning isegi lepingu sõlmimisehetkest. Äriklient saab parima, just temale sobiva pakkumise võttes ise otse ühendust elektrimüüjaga.

Hetkel kuum