Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
LOGISTIKA. Tallink on jaekaubanduse ja konverentside lipulaev
Äripäeva teemaveebi müügijuhtide klubi seminaril Tallinkis selgus, et suurema osa käibest kaubandusest teeniva Tallinki kauplustes müüakse aastas 250 000 liitrit parfüümi. Üks kasvavaid valdkondi on konverentsiteenus laeva pardal.
Tallinki müügidirektori Marina Jõgi sõnul tuleb Tallinki peamine käive tax-free-kaubandusest. “Aastal 2011 müüdi Tallinki kauplustes 250 000 liitrit parfüümi, 1500 tonni šokolaadi ja 453 miljonit liitrit kanget alkoholi,” tõi Jõgi välja mõned markantsemad näited. Samas on perioode, mil reisijaid on palju, kuid käive suhteliselt väiksem.
“Jaanuaris kasutatakse palju kinkekaarte. Sel perioodil on poodide ja toitlustuskohtade käive tavapärasest väiksem, aga oleks tõenäoliselt väike ka siis, kui me kinkekaartide kampaaniat ei teeks,” selgitas Jõgi.
Üks suuremaid turundusprojekte on Tallinki jaoks SEB sügisjooks, kus jagatakse Tallinki tasuta kinkekaarte ligi 18 000 osavõtjale. “Nendest ligikaudu pooled kasutavad oma kinkekaardi ka ära,” ütles Jõgi.
Üks kiiresti kasvavaid valdkondi on konverentsiteenus laeva pardal. Kokku on laevadel 136 konverentsiruumi, sealhulgas ka kiirlaevades asuvad konverentsikajutid nõupidamiste korraldamiseks.
“Üks põhjus, miks eelistatakse laevadel sündmusi tähistada, nõupidamisi korraldada ja ka näiteks koolitusi läbi viia, on see, et rahvas püsib kogu aeg koos. Keegi ei saa varem ära minna ja vahepeal kaob isegi mobiililevi,” selgitas Jõgi.
Selliseid päevi, kus konverentsikeskuses midagi ei toimu, Jõgi sõnul ei ole. Suuremaid eriüritusi on 1–2 korda kuus. Võrreldes eelmise aastaga on konverentsikäive oluliselt kasvanud. “Eelmise aasta numbrid ületasime juba selle aasta suvel,” viitas Jõgi kasvavale ärile.
Palgatõus. Heade tulemuste valguses teatas Tallink hiljuti palgatõusust. Kollektiivlepinguga pandi paika, et kõigil Tallinki Eesti lipu all seilavatel alustel töötavatel laevapere liikmetel tõuseb kuutöötasu alates järgmise aaasta 1. jaanuarist vähemalt 50 euro ulatuses.
Tallinkis töötab 6651 inimest. Ettevõttele kuulub 18 alust. Aastas reisib Tallinkiga üle 9 miljoni reisija. Ettevõtte aastane müügikäive on 908 miljonit eurot. Laevades on kokku 24 965 voodikohta ja 8268 kajutit.
Järgmine Äripäeva müügiveebi Best Sales hommikuseminar toimub 12. novembril Tallinna Lennujaamas.