Riik alustas aktiivset elektrituru avanemise reklaamikampaaniat, mille eesmärk on viia teave vabaturuga kaasnevatest muudatustest, elektrimüüja valimisest ja vahetamisest, tarbijate õigustest ning vajalikest infoallikatest kõikide elektritarbijateni.
Majandus- ja kommunikatsiooniministeeriumi ning süsteemihaldur Eleringi tellitud teavituskampaania hõlmab tele- ja raadioklippe, veebibännereid, välireklaami, eriväljaandeid ajalehtedes ning otseposti. Aktiivne kampaania vältab detsembri teise nädalani.
Elektrituru avanemise teleklippe näidatakse Rahvusringhäälingu kanalites, Kanal 2-s, TV3-s ja PBK-s. Eesti- ja venekeelne raadioklipp on eetris üheksas raadiojaamas. Lisaks on kasutusel veebibännerid arvukates online-kanalites, kampaaniaga on hõlmatud ka sotsiaalmeedia.
Kampaanias on kasutusel interaktiivne veebibänner, mis võimaldab elektritarbijatel paari näpuliigutusega küsida elektrimüüjatelt personaalseid hinnapakkumisi.
Üleriigiliste ning maakonnalehtede vahel ilmuvad 16-leheküljelised elektrituru avanemist tutvustavad eriväljaanded nii eesti kui vene keeles. Kõigisse postkastidesse saadetakse novembris trükis, mis annab elektritarbijatele soovitusi avatud turul toimetamiseks.
Kampaania on ajastatud perioodi, mil otsuste tegemise aktiivsus elektriturul on kõige suurem.
Vastavalt Eesti ühinemislepingule Euroopa Liiduga avaneb 2013. aasta alguses elektrienergia turg täielikult konkurentsile. Elektritarbijad saavad valida sobiva elektrimüüja ning hinnapaketi. Turu avanemine puudutab ligikaudu kolmandikku elektriarvest – elektrienergia hinda. Kui tarbija elektrimüüjat ei vali, tagab talle elektri piirkonna võrguettevõtja nagu seni. Samas ei saa ka pärast 1. jaanuari 2013 valida võrguettevõtjat, kes elektrienergia koju või kontorisse toimetab: see jääb igal tarbijal samaks. Euroopa Liidu elektriturg avanes täielikult 2007. aastal, Eestile anti 2004. aastal üleminekuperiood kuni 2013. aasta 1. jaanuarini.
Teavituskampaania videot
vaata siit.
Seotud lood
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.
Enimloetud
1
Ärid ostab ERGO kindlustus
4
Omanik: “Ei ole kantimine!”
Hetkel kuum
![Pae tänava hoone põles 2022. aasta aprillis. Tulekahjust sündis üks keerulisemaid kindlustusjuhtumeid, mis seni Eestis olnud. Kohtuvaidlus hüvitise üle alles käib.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=893d860a-e22e-5da5-9b40-93340eab272f&width=3840&q=70)
Ärid ostab ERGO kindlustus
![S&P 500 indeksi suurt kontsentreeritust näeb ta ohukohana.](https://static-img.aripaev.ee/?type=preview&uuid=f696f688-83ef-5395-a1a0-4f975035c97c&width=3840&q=70)
Ekspert nimetab potentsiaalikad alternatiivid
Tagasi Äripäeva esilehele