• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 04.11.12, 23:00

Sõõrumaa Estonian Airist: see on tragikoomiline

Turvaettevõtja Urmas Sõõrumaa hinnangul on Estonian Airi ümber toimuv tragikoomiline ning Eesti riik ja valitsus peaksid rohkem suhtlema rahvaga ning tegema paremat PR-tööd.
Möödunud nädala reedel korraldas USS Security oma esimese sünnipäeva puhul pressikonverentsi, kus teatas, et plaanib tuleval aastal turvaturust haarata 30 protsenti ning välistatud pole ka mõne turvaettevõttega ühinemine. Pärast pressikonverentsi, tordi lahtilõikamist ja Kroonika küsimustele vastamist seisan silmitsi Urmas Sõõrumaaga.
Üks kuumemaid teemasid on praegu Estonian Air. Kuidas valitsus peaks käituma ja mida Teie sellest asjast arvate? See on tragikoomiline tegevus olnud juba terve viimase aasta vältel. Iga normaalne inimene sai aru, et see, mida nad seal tegid, alates nõukogust kuni juhtideni, on kõik halenaljakas.
Kui mina olen riigiettevõtete nõukogu liige olnud, siis ma küll seal ministrite suunitlusi ei saanud, ka konkursside korraldamiseks. Noh, aga siis võetakse, plaksti, mingi suvaline mees, kes on ühe lennufirma juba pankrotti lasknud, Estonian Airi juhtima. Ma pean silmas eelmist juhti (Tero Taskila – toim). Selline juhtimisstiil on halenaljakas.
Teine asi on see, kas rahvuslikku lennukompaniid on üldse vaja. Ma arvan, et on vaja küll ja riik peaks sellele mõõdukalt peale maksma. Sest see on nagu tee-ehitus. Kui sa tahad, et inimesed siia sõidaksid, siis sa pead ju tee ja infrastruktuuri valmis ehitama.
Näiteks Moskva–Tallinna liinil on reisijate arv igal aastal sada protsenti kasvanud. Need inimesed jätavad meie poodidesse rohkem raha kui keskmine Soome turist. See on kasu ja riik peaks seda toetama, transporti toetama. Estonian Air ei saagi kunagi olla kasumlik ettevõte.
Meie valitsuse ja Reformierakonna skandaalid on pannud rahva nurisema. Mida Te peaminister Andrus Ansipist ja rahastamisskandaalist arvate? Kunagi ütles Edgar Savisaar ühe Ansipiga seotud skandaali kohta: “Las aeg paneb selle paika, pole mõtet hakata kohe lahmima!” Mina ütleksin samuti, siin on valitsuse poolt vildakas PR-töö olnud.
Tegelikult oleks pidanud tegema nii, et kui keegi ütleb, et mina panin 3-4 aastat tagasi seaduserikkumise toime ja nüüd tahan öelda, et näed, kaabakad, siis kõigepealt ma paneksin kuni asjaolude selgimiseni selle sama vana kinni. Et tema tuleb nüüd siis omakasupüüdlikel eesmärkidel rääkima. Ma pean seda (Silver) Meikarit silmas.
Kuid selle asemel puhutakse mingit ajakirjanduslikku jahu.
Rahvas tunneb, et riik valetab talle näkku. Tegelikult tuleks selgelt öelda, et nii on ja kõik. Ma olen selles mõttes isegi natuke Reformierakonna poole peal, kuid nad peaksid rohkem suhtlema rahvaga ja tegema PR-tööd paremini.
Milline oleks nüüd järgmine samm, et rahvas hakkaks valitsust jälle usaldama? Kui see veel võimalik on. Eks siin hakkab juba see valimiseelne mustamine peale, tahetakse kõiki võimalikult palju mustata. Minu filosoofia on see, et mida vähem tegeleda minevikuga, seda parem on.
Tegelikult on mul natuke kahju sellest Kaja Kallase välja töötatud eetikakoodeksi sisust. Tegelikult peaks ütlema rahvale, et oli, kuidas oli, kõike nagunii ära ei seleta, kuid nüüd läheme kõik selgelt ja ühtemoodi edasi. Seda peaks selgemini ütlema.
Te enne tsiteerisite linnapea Edgar Savisaart. Kuulsin, et USS asub tegema pealinnaga koostööd ühistranspordi turvamisel. Väidetavalt tänasest (reedest – toim) see lepe on jah, aga ma ei tea sellest ise ausalt öeldes veel mitte midagi.
Ise ei teagi mitte midagi? Ei tea jah veel (naerab).
Kas olete äkki hoopis nüüd Keskerakonna poole kaldunud ja valite edaspidi seda erakonda? (Raputab naerdes pead.) Ma olen liberaalne vabadust armastav ettevõtja, kes ei talu mingisuguseid piiranguid ja ebaloogilisi asju, kui miski toimub millegi arvel. Minu jaoks on riik püha ja selline moodustis, kus inimesed on kokku leppinud, et aidatakse neid, kes ei suuda ise toime tulla.
Mainisite pressikonverentsil võimalikke ülevõtmisi turvaturul. Kas pidasite silmas Eesti turgu või Lätit-Leedut? Pidasin silmas ikkagi Eestit. Mul on seal (Lätis, Leedus – toim) ka vanad kolleegid ees ja eks vaikselt infot tuleb, aga praegu me sinna ei vaata. Eestis on vaja mahtu suurendada. Turvabisnis on mahubisnis ja seda on vaja suurendada selleks, et olla veel kasumlikum.
Kuidas Teil Venemaa ja Ukraina turul läheb? Ukrainas võiks minna paremini, aga läheb hästi. Viie aasta jooksul võtan igal juhul sealt selle tüki, mis ma sealt võtta plaanisin. Venemaalt samamoodi. Takistused on meie enda peas, igal pool on takistused. Tuleb kohaneda.
Intervjuu hakkab juba läbi saama ja minu selja taha on tekkinud intervjuu soovijatest järjekord. Võtan jutu kokku ja soovin kena päeva jätku. Sõõrumaa kõnnib mulle järele, viipab käega aknast välja. “Kui meie suurtest investeeringutest veel rääkida, siis praegu on meie suurim investeering olnud see, et kõik meie autod on nüüd 007 numbriga,” lisab Sõõrumaa muheldes.
Sõõrumaa mehed lähevad bussidesse
Möödunud nädalal teatas Linnatranspordi AS Raepressi vahendusel, et ühistransporti hakkab valvama Urmas Sõõrumaa firma USS Security. Mainiti, et tähtajatu lepingu maksumus on 30 000 eurot aastas ehk 2500 eurot kuus ja selle eest peab turvafirma tagama väljasõidu iga kord, kui ühissõidukijuht või teda informeeriv sõitja on sõidukis ohtlikku või ebameeldivat olukorda märganud.Tallinnale heideti ette, et ei küsitud pakkumisi USSi suurimate konkurentide G4Si ja Securitase käest. G4S kinnitas, et neilt hinnapakkumist ei küsitud. “Samuti ei ole G4Sile teadaolevalt ühissõidukite turvateenuse osutamiseks kahjuks avalikku hanget korraldatud, nagu võiks eeldada riigihangete seaduse mõttest ja euroopalikust läbipaistvast ärikultuurist lähtuvalt,” märkis G4Si kommunikatsioonijuht Julia Garanža ja lisas, et info liikumine on tõesti olnud kahtlaselt konarlik.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 27.06.24, 14:15
Milline on ettevõtte roll riigikaitses? Coop Pank: reservisti palga säilitamine on hea algus
Eesti riigi julgeolek sõltub igaühe panusest ja ka ettevõtetel on oma osa mängida. Tööandjal on võimalik mitmeti kaasa lüüa, näiteks säilitades reservõppekogunemistel osalejate töötasu, pakkudes reservistidele soodustusi, võimaldades vaba aega või kodust töötamise võimalust, kui elukaaslane on õppekogunemisel.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele