Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tartu firmad kulutavad autodele

    Paljud tööandjad lubavad ametiautot kasutada vaid tööle ja koju sõitmiseks või vaid juhul, kui töötaja kütuse ise ostab või kompenseerib. Tööandja piirang on ka see, kas mõni kaastöötaja vajab samal ajal ametiautot töökohustuste täitmiseks või mitte, selgus CV-Online'i küsitlusest.

    Oktoobris avaldatud CV-Online ja Avis autorendi küsitlustulemused kinnitavad, et 80% tööandjatest võimaldab vähemasti osadel töötajatel töövälisel ajal ametiautot kasutada, vahendab Äripäeva ajakiri Logistikauudised.
    CV-Online'i turundusjuhi Heiko Grossi sõnul võimaldab protsentuaalselt enim tööandjaid töövälisel ajal ametiautot kasutada tippjuhtidel ja juhatuse liikmetel, keskastmejuhtidel ning müügiesindajatel. Vähim on tööauto kasutamiseks luba oskustöölistel, assistentidel ja klienditeenindajatel. Mõned tööandjad aga maksavad töötajatele autkompensatsiooni ning sellest tulenevalt on auto pidevalt töötaja valduses.
    Veerandil küsitlusele vastanutest organisatsioonidest jääb firma autoga seotud igakuised kulud vahemikku 100-200 eurot ja veerandil 201-300 euro vahele. Ligi 35% vastanuist jäävad autoga seotud kulud üle 300 euro ja 15% alla 100 euro kuus. Sellesse numbrisse on sisse arvestatud kõik autoga seotud kulud peale kütuse.
    Keskmiselt kõige kõrgemad kulutused ettevõtte autodele tehakse Tartumaal, väikseimad kulutused aga Läänemaal ning Saaremaal ja Hiiumaal.
    Avise autorendi ja täisteenusliisingu juhi Hardi Isoki kogemusel kehtestavad Eesti ettevõtted reeglina auto kasutamiseks hinnalimiidid vastavalt töö iseloomule või ametipositsioonile. Tihtipeale jäetakse aga reguleerimata, millistel põhimõtetel ettevõttesse autosid valitakse. Valik tehakse sageli auto ostuhinna ja jääkväärtuse põhjal, kuid jäetakse analüüsimata, milline võiks olla mõistlik kasutusperioodi pikkus ning milliseks võiksid kujuneda jooksvad vältimatud kulud autodele. Tulemusena tekib olukord, kus näiliselt ollakse sõiduki kasutuskuludelt limiidi piires, aga tegelikult ületavad planeerimatud kulud olulisel määral eelarve piire.
    Avise kogemuste põhjal on auto ettevõttesse auto valimisel tähtis ka sõiduki varustuse tase. Isoki soovitusel tuleb varustus valida järelturu eelistuste järgi, sest nii suureneb olulisel määral paindlikus vajadusel autost keset lepingu perioodi loobuda. Ettevõtte jaoks ei ole auto ostul kulu ja risk mitte ostuhind, vaid vara amortisatsioon ajas, mis on otseses sõltuvuses järelturu nõudlusest ja eelistustest.
    Tööandjad kasutavad kõige aktiivsemalt sõidukite hankimisel liisimise võimalust, mida on kasutanud peaaegu 75% vastanuist, sõiduki välja ostmist on kasutanud pisut üle 45%. Töötajatelt on autot rentinud veidi alla 40% tööandjatest ja teistelt firmadelt ligi 17% tööandjatest. Seejuures mitut erinevat sõiduki hankimise viis on kasutanud veidi üle poole tööandjatest. Täisteenusliisingut on kasutanud 38% uuringus vastanuist.
    Uuele töötajale sõiduki hankimisel on tööandjad kõige tihedamini kasutanud sõiduki rentimist töötajatelt (37% juhtudest) ja uue sõiduki liisimise võimalust (37%), kasutatud sõiduki liisimist (12%), sõiduki rentimist katseaja perioodiks (7%) ja sõiduki väljaostmist (7%).
    Küsitlusele vastas üle 320 erinevas suuruses tööandja üle Eesti ja küsimused puudutasid B kategooria sõidukite haldamist ja hankimist.
    Firma autoga seotud igakuised kulud
    (kulu ja ettevõtete hulk)
    Alla 100 euro 15%
    100-200 eurot 25%
    201-300 eurot 25%
    Üle 300 euro 35%
    Autor: 1321-aripaev
  • Hetkel kuum
Kai Realo: riigi konkurentsivõime ei teki üleöö, ka majandust tuleb juhtida
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Eesti majanduse jätkuvalt halvenev konkurentsivõime ja kestev majanduslangus kõnelevad sellest, et peame riigina majanduse konkurentsivõime tugevdamise fookusesse võtma, kirjutab Eesti Tööandjate Keskliidu volikogu esinaine Kai Realo.
Rahagurude välimääraja: keda usaldada? Vaata suurest tabelist, kes mis hinnaga nõu jagab!
Kust rahatarkust ammutada, kui on soov oma finantsiline tulevik kindlustada? Üksi alati kaugele ei jõua, seega investeerimise ja laiemas mõistes rahatarkuse puhul saab appi võtta kogenud investorid, kel igaühel oma stiil ja nišš. Teeme asja selgeks!
Kust rahatarkust ammutada, kui on soov oma finantsiline tulevik kindlustada? Üksi alati kaugele ei jõua, seega investeerimise ja laiemas mõistes rahatarkuse puhul saab appi võtta kogenud investorid, kel igaühel oma stiil ja nišš. Teeme asja selgeks!
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Plaan küps: väikefirmadele terendavad soodsamad laenud
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
KredExi ja EASi ühendasutus tahab pakkuda mikro- ja väikeettevõtetele laenu võtmisel käendust, et nad saaksid finantseeringu parematel tingimustel. Plaan pole veel pankades vastu võetud, aga küpseb.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Maailma autohiidudele tootev firma tegi käiberekordi. „Mis siin öelda, eks ikka tuleb rahul olla“
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Mainekatele Euroopa autotööstustele allhankeid tegev Mistra-Autex lõpetas eelmise aasta rekordkasumiga ning ületas endagi ootusi. Sel aastal loodab ettevõte edu enam-vähem korrata.
Norra meretuuleparkide arendaja paneb Saaremaa külje all püsti sada tuulikut
Rahvusvaheline meretuuleparkide arendaja ja Norra omanikega Deep Wind Offshore võitis enampakkumisel Saaremaa külje all asuva Saare 2.1 mereala.
Rahvusvaheline meretuuleparkide arendaja ja Norra omanikega Deep Wind Offshore võitis enampakkumisel Saaremaa külje all asuva Saare 2.1 mereala.
Kaubavedajad kaotavad Koidula piiripunkti öise sulgemisega: „Uusi turge pole nii lihtne leida!“
Tarneajad pikenevad, kui Koidula piiripunkt lõpetab ööpäevaringse töö, hoiatavad kaubavedajad.
Tarneajad pikenevad, kui Koidula piiripunkt lõpetab ööpäevaringse töö, hoiatavad kaubavedajad.