Vähemalt aasta aega avatud olnud poodides vähenes müük aastaga 0,1 protsenti. Samas kuises arvestuses tegi müük 1,5 protsendise kasvu, mis oli üheksa kuu tugevaim.
„Pettumust valmistavad numbrid tuletavad meile meelde rasket majanduslikku reaalsust, mis mõjurtavad paljusid,“ ütles BRC peadirektor Stephen Robertson. „Alanev tarbijate kindlustunne tähendab, et inimesed piiravad hädavajalike asjade kulutusi ja on ettevaatlikud, enne kui otsustavad osta suuri asju ja kestvuskaupu.“
Kui aga võtta arvesse ka poed, mis on tegutsenud vähem kui aasta, kasvas Briti jaemüük aastaga 1,1 protsenti, mis on aeglaseim tempo alates aprillist. Kogu aasta jaemüügi kasv ei ole suutnud käi kaasas inflatsiooni tempoga, mistõttu müügikogused on vähenenud.
Käes on suur suvi ning põhiline puhkuste aeg. Ekslikult arvatakse, et soe suveaeg kipub paljudele eestlastele koos alkoholiga mööduma. Aastast aastasse on kasvanud aga just alkoholivabade toodete populaarsus ning seda mitte üksnes suvel, vaid üleüldiselt – kasvanud on nii alkoholivabade toodete hulk kui ka tarbijate nõudlus.