• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • 12.11.12, 23:00

LOGISTIKA. Venemaa ja Ukraina põldudel hoitakse Eestist silm peal

Eelmisel nädalal valiti aasta parim logistikategu, kus peaauhinna pälvis EVR Cargo AS konteinerrongi ZUBR regulaarliikluse käivitamise eest. N-ö traditsiooniliste logistikaettevõtete kõrval oli kandidaatide seas aga ka ettevõtteid, kelle põhitegevusala on midagi muud. Selle poolest üks põnevamaid näiteid oli Trigon Agri märtsis avatud transpordi- ja agrotehnika jälgimiskeskus.
Keskuses tehakse tööd, kombineerides omavahel GPS-tehnoloogiat ja mitmesuguseid toetavaid tehnilisi lahendusi. Tänu sellele suudetakse keskuses ööpäev läbi kontrollida kogu liikuvtehnika igapäevast tööd Venemaal ja Ukrainas.
Äripäeva küsimustele vastas Trigon Agri ASi tootmislogistika juht Martin Paukson.
Miks otsustati jälgimiskeskus just Eestisse luua? Trigon Agri tsentraliseeritud transpordi- ja agrotehnika jälgimiskeskuse lõime Eestisse, sest soovisime jagada kogu grupi ettevõtetega samal ajal ja koordineeritult rahvusvahelist kogemust uute tehnoloogiate kasutuselevõtul.
Praktiliselt võimaldab saadud info ja vahetu kogemus oluliselt suurendada info kasutamise võimalusi ning ohjata võimalikke riske tehnika (väär)kasutamisel ning tõhustada agronoomiliste protsesside kontrolli.
Kui meil on samal ajal info ja võrdlevad kogemused kõigi regioonide kohta, hoiab see suure hulga aega kokku ja on ainulaadne võimalus jõuda info kiirema rakendamiseni kõigis regioonides peaaegu korraga.
Kuidas teie tehniline lahendus töötab? Süsteemi tehniline lahendus on GPS-tehnoloogial põhinevad, kuid oluliselt tehniliselt täiendatud praktilised installatsioonid kogu masinapargile. Need võimaldavad lisaks tavapäraselt jälgitavatele parameetritele, nagu asukoht, kiirus, distants, marsruut, jälgida ka teisi meie jaoks olulisi spetsiifilisi parameetreid.
Identifitseerime reaalajas mistahes sõiduki juhi, sõiduvahendi, haagise või põllumajandusliku agregaadi, tuvastame tööaja kasutamise ajaliigi ja kestvuse, jälgime tööoperatsiooni vastavust plaanidele ning jälgime ka tööoperatsiooni sisu.
Süsteemi administratiivne selgroog on vastutuste, normide ja reeglite selge ja ühtne määratlemine ning ametlik kehtestamine kõigis hallatavates regioonides ja nendega tööjuhendite täiustamine. Praeguseks on kokku pandud ka sellekohane käsiraamat.
Kuidas jõudsite selleni, et sellist süsteemi vaja on? Teistest põllumajandusettevõtete lahendustest Venemaal ja Ukrainas eristab meid kindlasti saadava info vahetu kasutamine. Paljude jaoks on GPS-tehnoloogial põhinev pigem järelkontroll, meie jaoks aga ka võimalus otse sekkuda. Seetõttu suudame kindlasti palju võimalikke riske maandada enne, kui need tegelikkuses kas osaliselt või täielikult saaks realiseeruda.
Kui suur on süsteemi kasu?  Finantsiline kasu väljendub eelkõige kütusenormide langetamises ja kehtestatud piirides tulemuse saavutamisel, mis olenevalt sõiduki kategooriast ulatuvad kuni 30% väiksemate normideni. Otsest mõju efektiivsusele näeme ka selles, et tänu tööaja paremale jälgitavusele on kahanenud oluliselt vajadus lisa- või renditehnika kasutamiseks hooaja tipphetkel ning varasemaga võrreldes on suurenenud tehtava töö maht iga masina kohta.
Kui palju on tõusnud töö efektiivsus?  Tänu pidevale jälgitavusele jäävad tegemata mittevajalikud sõidud, vähenevad tühisõidud ning aktsepteerime vaid GPSi fikseeritud distantse. See tähendab, et kadunud on igasugune mõte spidomeetrinäite võltsida.
Millised riskid olete maandanud? Tööprotsessid, sh vilja jt materiaalsete väärtuste teekond, on pidevalt jälgitavad ehk tehnika teeb ainult sihipärast tööd ja kogu tehnika on pidevalt nähtav ning turvaliselt pargitud ka pärast tööd. Täielikult on välistatud see, et tehnika sattuks kas tahtlikult või tahtmatult meile teadmata põhjustel võõrastele põldudele.
 Mis on mis
Trigon Agri logistikategu
Keskuse peamine eesmärk on kogu grupi ettevõtete transpordi- ja agrotehnika efektiivsem kasutamine. Muu hulgas soovitakse kindlustada vilja turvaline vedu, toetada reaalajas agronoomilisi protsesse ning kasutada efektiivsemalt ja sihipärasemalt mitmesuguseid ressursse, nagu tööjõud, kütus, väetised, kemikaalid jpm.Peale selle tehakse jooksvalt tehnoloogilise protsessi jälgimist, mis on abiks agronoomidele tööprotsessi paremaks sisuliseks kontrolliks laial geograafilisel alal.
Taust
Aasta logistikategu
Tänavusele aasta logistikateo konkursile esitati tähtajaks 12 logistikategu eri firmadelt: ABB ja Ferrometal, DHL, DPD, Eesti Post, EVR Cargo, SEBE, Smarten Logistics ja Hansapost, Tallinn Airport GH, Telema, Trigon Agri, TTÜ ja Via 3L.Kolme võidutööd esitletakse ja autasustatakse 6. novembril Tallinna teletornis logistika aastakonverentsil.Varasematel aastatel on suure auhinna pälvinud Eesti Logistikaklaster, DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A. Le Coq,Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV), Schenker ja Telema.

Seotud lood

  • ST
Sisuturundus
  • 23.07.24, 12:25
30 aastat zombi-majandust: Jaapani valuutakriis kogub hoogu
Jeeni kurss kukkus dollarisse värske, 38 aasta madalaima tasemeni. Viimati kauples jeen nii nõrgal tasemel 1986. aastal. Riigis on alanud valuutakriis, mis on just praegu hoogu kogumas ning paneb valitsuse ja keskpanga väga raskete otsuste ette.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele