Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    LOGISTIKA. Venemaa ja Ukraina põldudel hoitakse Eestist silm peal

    Eelmisel nädalal valiti aasta parim logistikategu, kus peaauhinna pälvis EVR Cargo AS konteinerrongi ZUBR regulaarliikluse käivitamise eest. N-ö traditsiooniliste logistikaettevõtete kõrval oli kandidaatide seas aga ka ettevõtteid, kelle põhitegevusala on midagi muud. Selle poolest üks põnevamaid näiteid oli Trigon Agri märtsis avatud transpordi- ja agrotehnika jälgimiskeskus.

    Keskuses tehakse tööd, kombineerides omavahel GPS-tehnoloogiat ja mitmesuguseid toetavaid tehnilisi lahendusi. Tänu sellele suudetakse keskuses ööpäev läbi kontrollida kogu liikuvtehnika igapäevast tööd Venemaal ja Ukrainas.
    Äripäeva küsimustele vastas Trigon Agri ASi tootmislogistika juht Martin Paukson.
    Miks otsustati jälgimiskeskus just Eestisse luua? Trigon Agri tsentraliseeritud transpordi- ja agrotehnika jälgimiskeskuse lõime Eestisse, sest soovisime jagada kogu grupi ettevõtetega samal ajal ja koordineeritult rahvusvahelist kogemust uute tehnoloogiate kasutuselevõtul.
    Praktiliselt võimaldab saadud info ja vahetu kogemus oluliselt suurendada info kasutamise võimalusi ning ohjata võimalikke riske tehnika (väär)kasutamisel ning tõhustada agronoomiliste protsesside kontrolli.
    Kui meil on samal ajal info ja võrdlevad kogemused kõigi regioonide kohta, hoiab see suure hulga aega kokku ja on ainulaadne võimalus jõuda info kiirema rakendamiseni kõigis regioonides peaaegu korraga.
    Kuidas teie tehniline lahendus töötab? Süsteemi tehniline lahendus on GPS-tehnoloogial põhinevad, kuid oluliselt tehniliselt täiendatud praktilised installatsioonid kogu masinapargile. Need võimaldavad lisaks tavapäraselt jälgitavatele parameetritele, nagu asukoht, kiirus, distants, marsruut, jälgida ka teisi meie jaoks olulisi spetsiifilisi parameetreid.
    Identifitseerime reaalajas mistahes sõiduki juhi, sõiduvahendi, haagise või põllumajandusliku agregaadi, tuvastame tööaja kasutamise ajaliigi ja kestvuse, jälgime tööoperatsiooni vastavust plaanidele ning jälgime ka tööoperatsiooni sisu.
    Süsteemi administratiivne selgroog on vastutuste, normide ja reeglite selge ja ühtne määratlemine ning ametlik kehtestamine kõigis hallatavates regioonides ja nendega tööjuhendite täiustamine. Praeguseks on kokku pandud ka sellekohane käsiraamat.
    Kuidas jõudsite selleni, et sellist süsteemi vaja on? Teistest põllumajandusettevõtete lahendustest Venemaal ja Ukrainas eristab meid kindlasti saadava info vahetu kasutamine. Paljude jaoks on GPS-tehnoloogial põhinev pigem järelkontroll, meie jaoks aga ka võimalus otse sekkuda. Seetõttu suudame kindlasti palju võimalikke riske maandada enne, kui need tegelikkuses kas osaliselt või täielikult saaks realiseeruda.
    Kui suur on süsteemi kasu?  Finantsiline kasu väljendub eelkõige kütusenormide langetamises ja kehtestatud piirides tulemuse saavutamisel, mis olenevalt sõiduki kategooriast ulatuvad kuni 30% väiksemate normideni. Otsest mõju efektiivsusele näeme ka selles, et tänu tööaja paremale jälgitavusele on kahanenud oluliselt vajadus lisa- või renditehnika kasutamiseks hooaja tipphetkel ning varasemaga võrreldes on suurenenud tehtava töö maht iga masina kohta.
    Kui palju on tõusnud töö efektiivsus?  Tänu pidevale jälgitavusele jäävad tegemata mittevajalikud sõidud, vähenevad tühisõidud ning aktsepteerime vaid GPSi fikseeritud distantse. See tähendab, et kadunud on igasugune mõte spidomeetrinäite võltsida.
    Millised riskid olete maandanud? Tööprotsessid, sh vilja jt materiaalsete väärtuste teekond, on pidevalt jälgitavad ehk tehnika teeb ainult sihipärast tööd ja kogu tehnika on pidevalt nähtav ning turvaliselt pargitud ka pärast tööd. Täielikult on välistatud see, et tehnika sattuks kas tahtlikult või tahtmatult meile teadmata põhjustel võõrastele põldudele.
     Mis on mis
    Trigon Agri logistikategu
    Keskuse peamine eesmärk on kogu grupi ettevõtete transpordi- ja agrotehnika efektiivsem kasutamine. Muu hulgas soovitakse kindlustada vilja turvaline vedu, toetada reaalajas agronoomilisi protsesse ning kasutada efektiivsemalt ja sihipärasemalt mitmesuguseid ressursse, nagu tööjõud, kütus, väetised, kemikaalid jpm.Peale selle tehakse jooksvalt tehnoloogilise protsessi jälgimist, mis on abiks agronoomidele tööprotsessi paremaks sisuliseks kontrolliks laial geograafilisel alal.
    Taust
    Aasta logistikategu
    Tänavusele aasta logistikateo konkursile esitati tähtajaks 12 logistikategu eri firmadelt: ABB ja Ferrometal, DHL, DPD, Eesti Post, EVR Cargo, SEBE, Smarten Logistics ja Hansapost, Tallinn Airport GH, Telema, Trigon Agri, TTÜ ja Via 3L.Kolme võidutööd esitletakse ja autasustatakse 6. novembril Tallinna teletornis logistika aastakonverentsil.Varasematel aastatel on suure auhinna pälvinud Eesti Logistikaklaster, DPD Eesti, SmartPOST, Magnum Logistics, A. Le Coq,Lextrans/Autologistika, Sillamäe Sadam, DFDS Transport (praegune DSV), Schenker ja Telema.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Airobot teatas ajaloolisest kasumist
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Sisekliimatehnoloogiatele ja tootmisele spetsialiseeruv Airobot Technologies lõpetas esimest korda aasta kasumiga.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Kriis pani juhid liikuma. „Rahapakiga enam kedagi üle ei osta“
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Viimaste aastate kriisid on muutunud erinevatel põhjustel juhtide vahetused tavapärasemaks, kuid ainult suurema palgaga üldjuhul enam tippjuhti konkurendi juurest üle ei meelita, rääkis värbamisagentuuri Fontese partner Eva Lelumees.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Bolti president: ametnikele valmis eelnõude saatmine on normaalne Bolt pelgab ärimudeli suurt muutust
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Ametnike jaoks eelnõude valmis kirjutamises pole midagi erakordset, ametnikke tulebki aidata, ütleb intervjuus Bolti president Jevgeni Kabanov, kelle töö on muu hulgas lobistamine Eestis ja Euroopas.
Raskustes Saksamaa ärikliima paraneb
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.
Saksamaa ettevõtete sentiment on muutunud helgemaks, näidates kolmandat kuud järjest suurenenud kindlustunnet.