Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eristumine meelitab kliendilt raha välja

    Häid tulemusi saavutavad teistest eristuvad ettevõtted, lausus kliendisuhete valdkonna koolitaja Indrek Saul. Ettevõtete hinnangul on eristumine tänapäeval ülioluline.

    "Sinu äri on konkurendi sihikul ja sa pead kliendile näitama hea põhjuse, miks nad peaks sind valima," selgitas Saul Best-Marketingi ärilt ärile turundamise konverentsil BEST B2B 2012.
    Suurim viga on Sauli sõnul see, et võisteldakse konkurentidega samades kategooriates. Ettevõtetel on valikuvõimalus, millises suunas liikuda ning millele seejuures panustada: kas tootekesksusele, kulukesksusele või kliendikesksusele.
    Kui sobiv suund on valitud, peab endale selgeks tegema, milline on nende suundade keskmine tase. Valiku tegemiseks peab olema ettevõttel valmis mõeldud midagi erilist, mis aitaks teda konkurentidest selgelt eristada. "Massist peab mingi asi hakkama silma. Kui jõuame pisikeste asjadeni, räägib lõpuks hind. See ongi teie viimane eristumise määr. On ettevõtteid, kelle jaoks madal hind ongi strateegia ja kes seda ka pidevalt rõhutavad," selgitas Saul.
    Tema hinnangul on kõige õigem viis eristumiseks kliendikeskne. Samas kerkib selle juures üles küsimus, kuidas kliendikeskse strateegiaga ikkagi oma konkurentidest eristuda.
    Saul nimetas heaks eristumise näiteks Eesti turul EMT-d ja Elisat. "Kui tahad olla innovaatiline, siis seda pakub telekommunikatsiooni turul ainult EMT. Nii Elisa kui Tele2 on odavoperaatorid. Elisa on proovinud kõiki strateegiaid, näiteks enne hinnaliidriks olemist oli kliendikesksus. Tele2 on lihtsalt Elisale kaotanud," selgitas Saul.
    Turul saab olla ainult üks odavoperaator. "Seega on Tele2 hetkel väga keerulises situatsioonis. B2B äris ei tohi kaasa minna, kui konkurent teeb soodsama pakkumise. Müügimehele on hinnasoodustus üks lihtsamaid, aga kõige vähem õige viis diil ära teha," märkis Saul.
    TASUB TEADA
    Liider saab olla ühes
    Kolm põhilist strateegiat konkureerimiseks:
    Tootekeskus - tooteliider ehk parim toode
    Kulukeskus - hinnaliider ehk soodsaim hind
    Kliendikeskus - teenindusliider ehk parim teenindus
    Kes valib ühe suuna, võtab mingit positsiooni. Kõike korraga ei saa olla.
    Kuidas tõmmata konkurentidega vahe sisse?
    Neli võtmeküsimust, millele iga müügiorganisatsioon peab vastused leidma:
    1. Millises vaates ma eristumist looma hakkan?
    Valin kas VIP-kliendid või masskliendid või kolmanda kliendigrupi ja keskendun nendele. Peab olema üks selge kliendi vaade. Nende vaatest lähtuvalt hakkan väärtust looma. Ainuke, kes ütleb, kas te eristute või mitte on klient.
    2. Milline on konkurents?
    Kellega ma just nende klientide pärast konkureerin? Me võime konkureerida mitte millegi tegemisega. Me võime konkureerida isetegemisega või alternatiividega.
    3. Millisel moel konkureeritakse
    - toote, hinna või teenindusega?
    4. Mida kõige olulisemaks peetakse?
    Mille järgi klient oma otsuse langetab? Siin me põrkume kõige selgemalt kokku intuitsiooniga. Klient ei tea miks, aga vot tunneb, et see on hea.
    Kuidas kasvatada 40% klientide arvu või kasvada turust kiiremini, loe reedesest Äripäeva paberlehest rubriigist Turundus.
     
    Autor: Alyona Stadnik, Rivo Sarapik
  • Hetkel kuum
Uuring: klienditeenindus 400 protsenti paremaks? Tehtav!
Värske uuring tõestab, et atraktiivne müügi- ja teeninduskeskkond parandab klienditeenindajate hoiakuid kordades ning ettevõtjail oleks kasulik sellega arvestada, kirjutab koolitus- ja testostufirma Trendline Analytics juht Eero Palm.
Värske uuring tõestab, et atraktiivne müügi- ja teeninduskeskkond parandab klienditeenindajate hoiakuid kordades ning ettevõtjail oleks kasulik sellega arvestada, kirjutab koolitus- ja testostufirma Trendline Analytics juht Eero Palm.
S&P 500 sulgus järjekordselt oma uuel rekordtasemel 5 433,74 punkti juures
Wall Street sulgus neljapäeval erisuunaliselt: S&P 500 tegi sel nädalal juba mitmendat korda juba oma ajaloo rekordi ning edenes +0,23%, Dow 30 langes -0,17% ning Nasdaq tõusis +0,34%.
Wall Street sulgus neljapäeval erisuunaliselt: S&P 500 tegi sel nädalal juba mitmendat korda juba oma ajaloo rekordi ning edenes +0,23%, Dow 30 langes -0,17% ning Nasdaq tõusis +0,34%.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjate esindaja loodab kliimaministeeriumile
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
“Vaadates kliimaseaduse eelnõu olen väga murelik, kuna see suurendab halduskoormust,” rääkis väikeettevõtteid koondava EVEA president Ille Nakurt-Murumaa hommikuprogrammi intervjuus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Adam Granti soovitused petturi sündroomist vabanemiseks
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Kas ka sulle tundub, et oled oma töös ebapädev ja kohe on saabumas hetk, kus sind paljastatakse? Ameerika juhtimispsühholoog ja menukite autor Adam Grant räägib, et petturi sündroomist tuleks hoopis mõelda kui varjatud potentsiaali märgist: sulle tundub, et teised inimesed hindavad sind üle, aga palju tõenäolisemalt sa hoopis alahindad iseennast.
Veskimägi: aastal 2030 võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla miljard
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
2030. aastal võiks Eesti kaitsetööstuse käive olla 1 miljard, kuid juba sel aastal on sektori käive rekordiline, rääkis 2C Venturesi partneri Taavi Veskimägi, kes on ka kaitsetööstuse liidu nõukogu esimees.
EL kehtestab Hiina elektriautodele kaitsetollid
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Euroopa Liit kehtestab Hiina elektriautodele juulist täiendava tollimaksu, mis suurema osa tootjate puhul küündib 38,1 protsendini auto hinnast.
Põllumeestele antakse 19 miljonit toetust biometaani tootmiseks
Põllu- ja metsamajandusettevõtted saavad keskkonnainvesteeringute keskuselt (KIK) küsida toetust biometaani tootmiseks.
Põllu- ja metsamajandusettevõtted saavad keskkonnainvesteeringute keskuselt (KIK) küsida toetust biometaani tootmiseks.
Rail Balticu projekt on ohus: puudu on kuni 19 miljardit eurot
Rail Balticu projekti edasiliikumine on ohus, sest seitsme aastaga on selle hinnanguline maksumus neljakordistunud ning sellest võib tekkida 10–19 miljardi eurone eelarvepuudujääk, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid täna avaldatud ühisaruandes.
Rail Balticu projekti edasiliikumine on ohus, sest seitsme aastaga on selle hinnanguline maksumus neljakordistunud ning sellest võib tekkida 10–19 miljardi eurone eelarvepuudujääk, leiavad Eesti, Läti ja Leedu riigikontrollid täna avaldatud ühisaruandes.