Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Konkurentsiamet tahab prügiveoturu täiesti vabaks lasta

    Konkurentsiamet tegi keskkonnaministeeriumile ettepaneku muuta jäätmeseadust nii, et kaoks piirangud jäätmeveo ja -käitluse turul. Ragn-Sells ASi juhatuse esimees Rein Leipalu sõnas, et suund on õige ja sellest võidaks just tarbija.

    “Kui vaatame laiemalt, siis Eesti edukus põhineb liberaalsel turumajandusel. Kõike, mis vabaturumajandust pärsib, tuleks vähendada,” ütlesLeipalu. “Miks Eestil on hästi läinud – oleme avatud turumajandus. Nii suureneb konkurents ja kujuneb parim hinna ja kvaliteedi suhe, samuti on tarbijal valikuvõimalus.”
    Konkurentsiamet teatas, et on jäätmesektoris viimastel aastatel paljude erinevate probleemidega kokku puutunud, mistõttu on amet veendunud, et kehtiv jäätmeseadus piirab põhjendamatult vaba ettevõtlust ning jäätmemajandusega seotud turud tuleks vabale konkurentsile täielikult avada.
    Kummaline erand. Amet märkis, et selline turukorraldus on Eesti oludes võrdlemisi unikaalne, sest pea ühelgi teisel vaba konkurentsi võimalusega tegevusalal ei korralda riik konkursse, et mõnele ettevõtjale ainuõigust anda. Ehkki konkurssidel võivad osaleda kõik jäätmeveoga tegelevad ettevõtjad, saab tegutsemisõiguse teataval territooriumil kindlaks määratud ajaks siiski ainult üks ettevõtja.
    Sellises olukorras ei ole turule sisenemine enam täiesti vaba ja ettevõtjad ei suuda pidevalt oma turuosa suurendamise nimel konkureerida. Uuel tulijal on keerulisem oma tegevust alustada, kui seda saab teha üksnes Eesti eri piirkondades erinevatel aegadel toimuvaid konkursse võites.
    Võimalus turul tegutseda peaks jääma avatuks kõigile nõuetele vastavatele ettevõtjatele ning teenuse ostjatel võiks olla valik, millise pakkuja kasuks otsustada, leidis konkurentsiamet. Ameti sõnul laseb kehtiv jäätmeseadus kohalikul omavalitsusel veo- kui ka käitlusteenust oma elanikele vahendada ilma, et inimesed teenuseid osutavate eraettevõtjatega ise vahetult suhtlekski.
    Senine korraldus pole põhjendatud ega tulus. On ebaselge, mida võidab tarbija olukorras, kus jäätmevedu vahendab monopoolne kohaliku omavalituse üksus, märkis amet.
    Ragn-Sellsile tähendaks kõnealune muudatus administreerimise vähenemist. Ettevõte juhatuse esimehe Rein Leipalu sõnul  võidaks muudatusest eelkõige tarbija. “Iga asjaga on nii positiivset kui ka negatiivset, ent positiivne külg on selge: liberaalne turumajandus ja avatud turg. Oleme klientidele lähemal, saame nendega vahetult suhelda ja võime pakkuda täpselt seda, mida nad soovivad,” selgitas ta.
    Tallinn ähvardab kohtuga.  Tallinna abilinnapea Arvo Sarapuu sõnul lõhnab konkurentsiameti ettepanek lobitöö järgi ja amet on astunud tarbijate vastu. “Kui keskkonnaministeerium muudab jäätmeseadust nii, et korraldatud jäätmeveo sätted tühistatakse ja tarbijad peavad seetõttu prügiveomonopolidele hiigelkasumeid teenima, pöördub Tallinn Euroopa Kohtusse,” tõdes Sarapuu.
     
    Taust
      Jäätmeveo korraldus praegu
    Seni on Eestis jäätmevedu korraldatud nii, et kohalikud omavalitsused annavad piirkonniti konkursi teel valitud ettevõtjale sisuliselt ainuõiguse.Lisaks on osa kohalikest omavalitsustest ühel või teisel viisil andnud eeliseid või suisa ainuõiguse ka mõnele jäätmekäitluskohale.
  • Hetkel kuum
Indrek Lepik: kui palju maksab raketirünnak Rakvere pihta?
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
Eestil on valida, kas me oleme rünnaku korral sunnitud sõdima omaenda pinnal või suudame hävitada vaenlase territooriumile jäävad üksused ja taristu. Ja nüüd küsigem: mitu miljardit eurot on liiga palju selleks, et vältida vajadust näiteks Rakvere linn nullist uuesti üles ehitada, kirjutab Äripäeva välisuudiste toimetaja Indrek Lepik.
Lennukiosade puudus kõmmutas Airbusi aktsia põhja
Airbusi aktsia odavnes täna Pariisi börsil kümnendiku ettevõtte eilse teate peale, et lennukiosade puuduse tõttu jääb tänavu 30 lennukit tootmata.
Airbusi aktsia odavnes täna Pariisi börsil kümnendiku ettevõtte eilse teate peale, et lennukiosade puuduse tõttu jääb tänavu 30 lennukit tootmata.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Külm kaup püsib tänavu endiselt kuum: jäätisetootja tegi mais rekordkäibe
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Jäätise müüki mõjutab enim soe ilm, see on argument number üks, rääkis käsitöö pulgajäätisetootja Jäämari eestvedaja Virgo Tuul saates “Kuum tool”.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Esinemine on alati ebamugav. Kolm nippi, mis annavad publiku ees julgust juurde
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Esinemine on meie jaoks alati kriisiolukord. Me ei saa muuta seda, et esinemine on ebamugav ja riskantne, aga me saame väga hästi valmistuda selleks, et meie ebamugavus ei segaks publikut.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
President Karis jättis automaksu välja kuulutamata
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Karis jättis automaksu välja kuulutamata
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
President Alar Karis jättis välja kuulutamata riigikogus vastu võetud automaksu, mis pole võrdse kohtlemise põhimõtte rikkumise tõttu kooskõlas põhiseadusega.
Burgeriäri ujub jaanipidude ajal vastuvoolu: tööd ei tee, päriselt ka puhkame
Kui jaanipühad ja -peod on nii mõnegi ettevõtja jaoks hea võimalus teha tavapärasest suuremat käivet, saadab toitlustusettevõte VLND Burger oma töötajad puhkama.
Kui jaanipühad ja -peod on nii mõnegi ettevõtja jaoks hea võimalus teha tavapärasest suuremat käivet, saadab toitlustusettevõte VLND Burger oma töötajad puhkama.