Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigi laen hoiab Estonian Airi lennukid õhus

    Valitsus otsustas eilsel istungil laenata Estonian Airile kuni 8,3 miljonit eurot, tagamaks lennuühendused Eestile olulistesse sõlmpunktidesse. Laenatakse omandireformi reservfondi rahast ning intressiga 15 protsenti.

    “Laenu täpne suurus otsustatakse jooksvalt, kui selgub, kas Euroopa Komisjoni konkurentsi direktoraat annab nõusoleku lennufirmale riigiabi andmiseks,” ütles majandusminister Juhan Parts eilsel valitsuse pressikonverentsil. Seni makstakse välja igakuine laenumakse, millest esimene on 793 000 eurot. Enne iga järgnevat makset annab valitsus uue nõusoleku summa väljastamiseks. “Suurim aktsionär tahab saada enne ülevaadet ja jooksvat finantsseisu ning siis hindame laenu vajalikkust,” märkis Parts.
    Partsi ütlust mööda tagatakse laenuga ette­võttele võimalus ümberkorralduste ajal tegutseda ning kindlus, et võetud kohustuste täitmiseks jagub piisavalt raha. Rääkimata lennuühenduste katkemise ärahoidmisest.
    15protsendise intressiga laen tuleb kuue kuuga tagasi maksta ning see on paika pandud Euroopa Liidu reeglitega. Makstava summa suurus tuleneb Partsi sõnul Estonian Airi põhjalikust taotlusest, mille on ettevõtte nõukogu ning rahandus- ja majandusministeerium läbi vaadanud. “Riigi soov on muidugi maksta nii vähe kui võimalik,” tõdes Parts.
    Laen nõuab tegelikult Euroopa Komisjoni luba. Estonian Airi nõukogu esimees Erkki Raasuke ütles, et riigi antud laen on esimene samm restruktureerimise ja rekapitaliseerimise poole.
    “Oluline on märkida, et see samm on eespool igasuguste lubade saamist. Enne, kui suur luba on taotletud, saab aga kiiret ja väikest abi anda,” selgitas Raasuke. Estonian Air on tema sõnul konsulteerinud ELi konkurentsi direktoraadiga ja saadud suuniste järgi laenu puhul käitutigi. “Tingimus on, et kuni kuueks kuuks saab kiiret abi anda ja selle aja jooksul peavad suure loa saamiseks kõik asjaolud välja selgitatud olema. Suur luba tähendab Euroopa Komisjoni luba,” lausus Raasuke.
    8,3 miljonit annab ettevõttele aega. Küsimusele, miks just 8,3 miljonit eurot, vastas Raaskuke, et summa on välja arvutatud nii, et tagada ettevõtte toimimine teatud aja jooksul nii, et ei rikutaks ühtegi lepingulist tingimust. Raasukese väitel kogu summa koondamistasudeks ei kulu. “Arvesse on võetud kõiki lähikuudel planeeritud rahavoogusid, kaasa arvatud ümberkorraldamise kulusid ehk laenusumma hõlmab  ka koondamistasusid,” märkis Raasuke.
    Estonian Airi juht Jan Palmér ei osanud täpsustada, kui kauaks riigilt saadud laenust jagub või millal on tarvis uut rahasüsti. Hea stsenaariumi korral ei vaja ettevõte seda üldse.
    “Proovime muudatused ellu viia. Kui kõik läheb plaanipäraselt, siis rohkem raha vaja ei lähe. Küll aga on kindel, et laenust jagub vähemalt nii kauaks, kuni teame, missugune tulevik Estonian Airi ees ootab,” kinnitas Palmér.
    Muutused võtavad  Palméri sõnul aega, “Proovime numbrid korda saada. Sellega seoses peame kahjuks vähendama töötajate ja lennukite arvu. Ettevõte on kaotanud palju raha. Vajasime laenu, et edasi töötada ja kulusid vähendada,” selgitas ta.
    Kuigi laenamine on otsustatud, mainis Parts, et lennuühenduste säilitamise ja Estonian Airi­ tuleviku suhtes on pikalt alternatiive kaalutud.  Üks neist on korraldada võimalike ühenduste puhul avalikud konkursid. “See on keeruline ja ei ole kindel, millise tulemuse see pikas perspektiivis annab,” kommenteeris Parts.
    Uus ettevõte oleks ELst sõltumatu. Teine võimalus on moodustada uus ettevõte. Minister sõnas, et Euroopa Liidu reeglite järgi on riigil käed seotud olemasoleva firma toetamisel, kuid vabad uue moodustamisel. Siiski lisas ta, et praegu on põhiline olemasoleva ettevõtte rekapitaliseerimise ­variant. “Me loeme siin tõsiselt raha,” ütles Parts.
    Salongitöötajatega jõuti kokkuleppele
    Eesti Stjuuardite ja Stjuardesside Ametiühing (ESSA) ja Estonian Air sõlmisid eile uue kollektiivlepingu. Leping kehtib järgmise aasta 15. novembrini.Kollektiivleping laieneb kõikidele Estonian Airi salongipersonali osakonna töötajatele, olenemata sellest, kas nad kuuluvad ametiühingusse või mitte. Kollektiivleping reguleerib töö- ja puhkeaega, töötingimusi, sotsiaaltagatisi, töötasu ning tööandja ja ametiühingu vahelisi suhteid.“Uue kollektiivlepinguga tõuseb salongiteenindajate töö efektiivsus kuni 15%, samas nõustusime jätma palgad 2008. aasta tasemele. Loodame, et firma suudab eeloleval aastal viia ellu plaanitud rekonstrueerimise ja muuta ettevõtet stabiilsemaks,” lausus ESSA juhatuse esimees Veiko Saga.Estonian Air peab kollektiivlepingu läbirääkimisi ka piloote ühendava ametiühinguga ELA ja loodab sarnaselt ESSAga jõuda mõlemat poolt rahuldava kompromissini.Stjuuardite ja Stjuardesside Ametiühing ühendab ligi 80 salongiteenindajat.
     
    Kommentaar
    Laen katab võimalikku auku
    Andrus Aljas, endine Estonian Airi president
    Laenu eest saab edasi lennata. Arvan, et see läheb eelkõige jooksvatesse vahenditesse. Investeerimisvajadust Estonian Airil ei ole, pigem peab restruktureerima ja see maksab. Kulusid tuleb katta, et hiljem kokku hoida.Rahasüst vajab Euroopa Komisjoni luba. Tõenäoliselt  võtab loa saamine aega. Ettevõtte rahaseis ei ole nii hea, et seal lisarahata hakkama saaks. Laen katab võimalikku auku, kuni otsus tuleb.
  • Hetkel kuum
Ott Aava: enamik idufirmasid ei jää ellu. See on hea
Mida toetavam on ühiskond idufirmade ebaõnnestumiste suhtes, seda rohkem sünnib suuri edulugusid, kirjutab advokaadibüroo Cobalt tehnoloogiasektori tehingunõustamiste juht Ott Aava.
Mida toetavam on ühiskond idufirmade ebaõnnestumiste suhtes, seda rohkem sünnib suuri edulugusid, kirjutab advokaadibüroo Cobalt tehnoloogiasektori tehingunõustamiste juht Ott Aava.
Miks peaks Föderaalreserv intressimäärasid kiiremini langetama?
USA Föderaalreserv on käesolevaks aastaks prognoosinud vaid ühe intressimäärade langetamise. Värskeimad USA majanduse igakuised andmed on mõnedki analüütikud liiga aeglase intressimäärade langetamise pärast muretsema pannud, vahendas Yahoo Finance.
USA Föderaalreserv on käesolevaks aastaks prognoosinud vaid ühe intressimäärade langetamise. Värskeimad USA majanduse igakuised andmed on mõnedki analüütikud liiga aeglase intressimäärade langetamise pärast muretsema pannud, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Väikeettevõtjatele koidab peagi võimalus kergemini laenu saada
Väikeettevõtted saavad peagi EASi ja Kredexi käendusega lihtsamini raha laenata, rääkis ühendasutuse laenude ja käenduste osakonna juht Kaarel Aus.
Väikeettevõtted saavad peagi EASi ja Kredexi käendusega lihtsamini raha laenata, rääkis ühendasutuse laenude ja käenduste osakonna juht Kaarel Aus.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Pannkoogimeistrid uuendavad kasvuretsepti: tuleb Eestist väljas ise äri püsti panna
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Kookeri minipannkookidega tuntust kogunud Mesti omanikud tunnistasid Äripäeva raadios, et olid frantsiisi avamisele väljaspool Eestit juba päris lähedal, kuid aeg polnud küps. Enne tuleb ka ise üks koht välismaal avada.
Milline on edukas juht? 10 põhimõtet pärast mitmesaja liidriga rääkimist
Mida tähendab olla edukas juht? Olen rääkinud üle 400 juhiga ja kuuldud tarkuseterad välja sõelunud, süstematiseerinud ja tervikuks sidunud.
Mida tähendab olla edukas juht? Olen rääkinud üle 400 juhiga ja kuuldud tarkuseterad välja sõelunud, süstematiseerinud ja tervikuks sidunud.
Neste lahkus Rohetiigrist. Vastastikku jagatakse teravaid süüdistusi
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Neste teatas, et lahkub Rohetiigrist, sest ei pea transpordi teekaardi koostamise protsessi läbipaistvaks ega teaduspõhiseks. Rohetiiger pole süüdistusega nõus ja heidab Nestele ette vähest panust teekaardi loomisesse, kirjutab kestlikkusuudised.ee.
Kütusemüüjad teavad üksteise äri väga hästi, aga kartelli ei paista
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Konkurentsiameti analüüs hajutas kahtlused kütusekartellist, ameti soovitused edasiseks said kütusefirma juhilt aga karmi kriitikat.
Saaremaa Piimatööstus kukkus juustu pärast kahjumisse
Saaremaa Piimatööstus jäi eelmisel aastal miljoni euroga miinusesse ja nimetab põhjuseks juustu hinna rekordilist vabalangust aasta alguses.
Saaremaa Piimatööstus jäi eelmisel aastal miljoni euroga miinusesse ja nimetab põhjuseks juustu hinna rekordilist vabalangust aasta alguses.
Ravimite hulgiturul hoitakse väiksed tegijad söögilaua juurest eemal
Kuigi konkurentsiameti hinnangul tuleb apteegitarkvara väljaarendamisel ja rakendamisel järgida, et üht ravimite hulgimüüjat ei seataks teistega võrreldes eelisseisundisse, siis kahe väiksema hulgifirma näited tõestavad pigem vastupidist.
Kuigi konkurentsiameti hinnangul tuleb apteegitarkvara väljaarendamisel ja rakendamisel järgida, et üht ravimite hulgimüüjat ei seataks teistega võrreldes eelisseisundisse, siis kahe väiksema hulgifirma näited tõestavad pigem vastupidist.