• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,59
  • 30.10.13, 22:01
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Facebook lõi tänu heale mobiilreklaamile ootusi

Reklaamijate soov jõuda suurema hulga tarbijateni läbi nutitelefonide ja tahvelarvutite aitas Facebookil lüüa kolmanda kvartali käibeprognoose, kuid investorid müüsid firma aktsia punasesse.
Aastases võrdluses kasvas Facebooki käive 60%, 2,02 miljardi dollarini. Bloombergi küsitletud analüütikud ootasid keskmiselt 1,91 miljardi suurust käibekasvu.
Korrigeeritud kasum aktsia kohta küündis kolme kuuga 25 sendini aktsia kohta, samas kui analüütikud ootasid kasumiks 19 senti. Facebook oli 425 miljoni dollariga kasumis, võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartali 59 miljoni dollarilise kahjumiga.
Mobiilseadmetelt tulenev reklaamitulu kasvas teise kvartali 41% pealt kolmandaks kvartaliks 49% peale. Analüütikute keskmine prognoos oli 45,6%.

Artikkel jätkub pärast reklaami

"Mobiilreklaam on ilmselt kõigi peas kõige tähtsam praegu," kommenteeris Bloombergile S&P Capital IQ analüütik Scott Kessler, kes on Facebooki aktsiale andnud neutraalse soovituse. "See veab kasvu ja veab kaasamist. Facebook näitab üha suuremat tulu mobiilseadmetelt."
Facebookil oli kolmandas kvartalis 1,19 miljardit igakuist aktiivset kasutajat, mis on edasiminek varasema kvartali 1,15 miljardilt. Mobiilseadmete kasutajate hulk kasvas 6,7%, 874 miljonini.
Facebook tõi enda mobiilseadmete reklaamiteenuse välja alles 2012. aasta keskel ning on sellest alates teenuste valikut laiendanud, samas kui kasutajate privaatsus järjest kahaneb. Selle kuu alguses teatas firma, et laiendab reklaamiteenust, mis võimaldab firmadel sihtida kliente sõltuvalt nende online-tegevusest väljaspool sotsiaalvõrgustikku.
Lisaks teatas Facebook see kuu, et nad toovad välja reklaamiteenuse neile kuuluvad fotode ja videote jagamise portaalis Instagram.
Tulemuste järel oli sotsiaalvõrgustiku aktsia Nasdaqi börsi järelkauplemises esialgu ligi 18% plussis. Optimism asendus aga pessimismiga ning aktsia oli paar tundi pärast tulemuste avalikustamist ligi 2% miinuses, makstes 48,19 dollarit. Ilma selle languseta on firma väärtpaber kallinenud aasta algusest 84%.
Autor: Fredy-Edwin Esse, California

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 8 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele