• OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • OMX Baltic0,22%300,68
  • OMX Riga0,06%893,52
  • OMX Tallinn0,12%2 071,16
  • OMX Vilnius0,3%1 206,04
  • S&P 5000,83%6 279,35
  • DOW 300,77%44 828,53
  • Nasdaq 1,02%20 601,1
  • FTSE 1000,00%8 822,91
  • Nikkei 2250,06%39 810,88
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,85
  • GBP/EUR0,00%1,16
  • EUR/RUB0,00%92,75
  • 13.08.13, 09:53
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Soomlane ei osta veel kallist kala

Premia Foodsi teise kvartali kasum kasvas küll aastatagusega võrreldes, kuid jäi ootustele alla.
„Premia Foodsi 27,8 miljoni eurone käive (kasv aastatagusega 6,5%) oli 0,9 miljonit loodetust parem. Arvestades jätkuvalt kõrge toorkala hinda, prognoosime me kasumi kahekordistumist,“ märkis pank Balti kvartalitulemuste eelvaates, mis oli avaldatud pärast Premia Foodsi kvartalikäibe avalikustamist, kuid enne vahearuannet.
Ettevõtte aruandest on aga näha, et kasumikasvu hoidis kinni see, et Premia Foods ei saanud Soome tarbijalt veel kala eest kõrget hinda küsida.„Kalasegmendi peamine sihtturg on Soome. Tulenevalt sealse turu praktikast ja eripärast saab olulisi muutusi toorkala hinnas lõpptarbija hindadesse sisse viia 4-6 kuu jooksul pärast hinnamuudatustest teavitamist ning kuna toorkala hind jätkas kasvu ka 2013. aasta teises kvartalis on hinnamuudatuste positiivne mõju avaldumas alles teisel poolaastal,“ märgitakse aruandes.Lõhe turuhind on 45% ning vikerforelli hind 25% kallim eelmise aasta hinnatasemest, kusjuures Premia Foods kaotas brutokasumlikkuses 9 protsendipunkti.
Premia Foodsi kala- ja kalatoodete segmendi brutokasum teises kvartalis vaid 0,6 miljonit eurot võrreldes aastataguse 1,5 miljoni euroga.Lisaks avaldas teises kvartalis negatiivset mõju ka vene rubla kursimuutus, mille tõttu suurenesid finantskulud teises kvartalis eelmise aastaga võrreldes 0,2 miljoni euro võrra.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Külmkaubasegmendi brutokasum kasvas aga aastatagusega võrreldes 1,3 miljonilt 1,4 miljoni euroni ning jäätisesegmendi brutokasum 5,0 miljonilt 5,7 miljoni euroni.Ettevõtte märgib, et lisaks uudistoodetele aitas jäätiseüksusel kasvatada käivet mai lõpus ja juunis valitsenud soojad ilmad.
 

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 12 p 11 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Tagasi Äripäeva esilehele