Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
SMS-lahendused ajavad publiku kihama
SMS-küsitlused ja -gallupid võimaldavad konverentsidel ja firmaüritustel inimesi põnevamalt, paremini ja kiiremini kaasata, lisaks ärgitavad kaasa mõtlema ja rääkima neid, kes kõva häälega üle saali sõna võtta ei soovi.
Mobi Solutions OÜ tehnilise toe Kristjan Lusika sõnul on üks levinumaid teenuseid hääletuste tellimise kõrval üritustel küsimuste küsimise teenus, kus publikul on võimalus need edastada sõnumiga esinejale. Selle teenuse vorm muudab ürituse mitmekülgsemaks ning kaasab aktiivselt ka kuulajaid diskussiooni.
Firma soovitab seda teenust klientidel kasutada suuremate ürituste raames. “Meil on selleks vastav veebiliides, kuhu küsimused laekuvad. Nii on esinejal jooksvalt ülevaade küsimustest silme ees ja hõlpsam tagasisidet anda,” selgitas Lusikas.
Kõige populaarsem on aga SMS-hääletuse võimalus. Seda sobib kasutada väga suure auditooriumiga üritusel nagu näiteks Eurovision, aga ka väiksemas ringkonnas, näiteks firma jõulupeol.
“Korraldada on võimalik aasta töötaja vms valimisi, kus igal kandidaadil on oma number, millele saab toetus-SMSi saata. Selleks anname lühinumbri või -numbrid, millele sõnumi saatmine on üldjuhul töötajale tasuta ja mille eest maksab firma,” rääkis Tele2 lisaväärtusteenuste juht Martti Kinkar.
“Teenuse lõppedes annab operaator vastava statistika. Üldiselt tellitakse teenus samalt operaatorilt, kelle juures on ka firma ülejäänud numbrid, kuid sellist tehnilist piirangut pole,” sõna ta.
Mis on mis
SMS-hääletus
Võimalused on laiad. Igale ettevõttele ja üritusele on võimalik koostöös teenusepakkujaga leida sobivad lahendused. Üldiselt sisaldab teenus võimalust kasutada spetsiaalset lühinumbrit, eraldi märksõna sõnumi saatmiseks, keskkonda, kus hääletuse/kampaania kulgu jälgida saab, tehnilist tuge ning ka vajadusel eraldi tehnilisi lahendusi hääletuse/kampaania läbiviimiseks.
SMS-teavitus
Lisaks on võimalik saata SMS-teavituse teenust kasutades klientidele kiirelt ja operatiivselt erinevaid teateid. Teenuse eeliseks on see, et SMS loetakse erinevalt muust veebireklaamist tavaliselt alati läbi. SMS-teavitust kasutatakse peamiselt püsiklientidele eksklusiivsete allahindluste tegemiseks, lojaalsete klientide üritustest teavitamiseks, sünnipäevatervituse saatmiseks ning muuks personaalseks ja grupikommunikatsiooniks.
Tasub teada
Kasulik aega varuda
Ettevalmistus. Üldiselt piisab lihtsama hääletuse plaanimisel kuuajalisest etteteatamise ning detailide jagamise ajast. Keerukamate ning suuremahulisemate ettevõtmiste puhul tuleks arvestada igaks juhuks paarikuulise ettevalmistusajaga, et kõik võimalikud nüansid saaksid kooskõlastatud ning tulemus ootuspärane.
Hind. Sõltub teenuse olemusest, lisavõimaluste ja kliendi uute ideede elluviimisest ning sellest, kui palju tuleb teenuse pakkujal lisaarendustöid ette võtta. Lihtsamate teenuste puhul võib arvestada mõnesaja euroga, keerulisemate lahenduste korral võib hind tõusta kuni 1000 euroni.
Kommentaar
Aktiivne osalemine
Marika Raiski, Elisa suhtekorraldusjuhtElisa on oma üle ettevõtte toimuvatel infopäevadel kasutanud erinevaid SMS-lahendusi. Kasutusel on olnud peamiselt SMS-hääletus, SMS-gallup ja küsimuste esitamine SMSi teel. Viimane lahendus on välja näinud nii, et küsimused jooksevad koos küsimuse ja küsija pildiga suurele ekraanile. Küsimuste esitamine SMSi kaudu lisab üritusele atraktiivsust ning annab ka neile inimestele, kes ei soovi kõva häälega üle saali küsimusi esitada, võimaluse oma küsimused ära küsida.
Inimesed avatumad
Marek Metslaid, MTÜ Pimedate Ööde Filmifestival, turundusjuhtPõhjuseid, miks peaks üks ettevõte kaaluma SMS-teenuste kasutamist, on kaks. Esimene faktor on mugavus. Inimestelt vajaliku sisendi saamine on muretu ja kogutud info kasutamine pikemas perspektiivsi lihtsam. Teine oluline osa, millele mõelda tasub, on puhtalt psühholoogiline. Kui näiteks kasutada SMS-teenust hääletamiseks või arvamuste kogumiseks, siis tihtilugu on inimene palju avatum ja ausam, kui esmakontakt toimub tema enda poolt, mitte ettevõte ei tungi tema isiklikku ruumi. Oleme kasutanud SMS-teenuseid publiku lemmikfilmide valimiseks.
Loe lisaks
Valik SMS-teenuseid pakkuvaid firmasid Eestis:
Mobi Solutions
www.mobi.ee