• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kasvata ettevõtte inimkapitali ja võidavad kõik osapooled

    Ettevõtetel on vaja häid töötajaid, see tähendab head inimkapitali. Hea inimkapitali moodustavad inimeste teadmised ja suutlikkus neid realiseerida, spetsiifiline asjatundlikkus, mis loob organisatsioonile eripära, võime õppida ja midagi uut luua ning energia ja emotsioonid, mida töötaja ettevõttesse toob.

    Töötajatel võivad olla erinevad motivaatorid, aga üldistades soovivad nad teha sobivat tööd, tunda ennast olulise ja tunnustatuna ning saada oma töö eest õiglast tasu. Viimane ei ole põhjuseta madalam, kui sama tööd tegeval kolleegil samas või teises ettevõttes.
    Ebaõigluse tunnetamine. Ebaõiglust tunnetab inimene ka siis, kui saab endale sama palga eest lubada üha vähem hüvesid - isegi kui selle põhjus ei tulene tööandjast (elukalliduse tõus). Kui töötaja tunnetab taolist ebaõiglust, siis suure tõenäosusega püüab ta leida uue töökoha, kus tema hinnangul on tasu õiglasem.
    Mida ettevõttespetsiifilisem on töötaja isiklik inim­kapital, seda kergem on tal selles konkreetses ettevõttes oma väärtust tunda ning seda raskem saada võrdväärne positsioon mujal.
    Ettevõttespetsiifiline inimkapital tähendab, et töötajad valdavad organisatsiooni kultuuri ja väärtusi, teavad, kuidas asjad ettevõttes käivad ja omavad kogemusi, mida on võimalik koguda vaid aastatega. Selline töötaja on ettevõtte jaoks väärtuslik.
    Kui ettevõte tegeleb aktiivselt oma töötajatega, kaasab inimesi nende tööd mõjutavatesse otsustesse, pakub arengu- ja koolitusvõimalusi ja kasutab motivatsioonisüsteemi, mis väärtustab ettevõttespetsiifilist kompetentsust, loob ta omale unikaalset ja ettevõttele lisaväärtust andvat inimkapitali.
    Teiseks on oluline säilitada töötajate soov ettevõttes töötada. Kui puudub tagasiside ja tunnustus tööle, otsese juhi toetus, avatus ja head suhted meeskonnas, alustab inimene mujal kas või nullist. Tööheaolu suurendavad praktikad ja tööstiil peavad olema igapäevase töötegemise osa. Tööandjatel tuleb vaid selgeks teha töötajate tegelikud ootused. Pole mõtet korraldada meeskonnakoolitusi, kui arendamist vajab hoopis keskastmejuhtide kompetentsus.
    Annab eelise. Ettevõttespetsiifilise inimkapitali kasvatamine ja töötajate tööheaolu eest hoolitsemine ei nõua suurt kulu, aga annab konkurentsieelise, isegi kui seda palgatasemes ei ole. Inimesed aga võidavad rohkem, jäädes ettevõttesse, kus nende tunnetatav väärtus on kõrgem ja töökeskkond positiivsem. Nii et tööandjal ja töövõtjal on palju ühiseid huvisid ja ettevõttel on võimalik seda protsessi juhtida.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Mihkel Nestor: kahetoalistele korteritele varsti enam ostjaid ei leidu
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Tohutu muutus demograafias avaldab kinnisvaraturule aasta-aastalt üha suuremat mõju, nii et tekib küsimus, kas praegustel kahetoaliste korterite omanikel on tulevikus suuremale pinnale kolides enam turgu vana mahamüümiseks, kirjutab SEB majandusanalüütik Mihkel Nestor.
Dow Jones lõpetas nädala ajaloolise tipptulemusega
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Dow Jonesi tööstuskeskmine tõusis täna 0,21% ja sulgus 35 677,02 punktil, mis on ajaloo kõrgeim tulemus.
Balti jahuveskite suurost jõudis kolme konkurentsiametisse
Tehing, millega jahutootja Tartu Mill omandab Leedu Baltic Milli, jõudis kolme riigi konkurentsiametite kätte.
Tehing, millega jahutootja Tartu Mill omandab Leedu Baltic Milli, jõudis kolme riigi konkurentsiametite kätte.
Raadiohommikus: olukord Lätis, Chemi-Pharmi uus tehas ja kõige edukamad turundajad
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.
Reedeses raadiohommikus räägime värske turunduse TOPi võitjatega: külas on kommunikatsioonibüroo Powerhouse juht Janek Mäggi, reklaamiagentuuri Tank omanik Joel Volkov, meediaagentuuri Httpool Eesti juht Kerttu Talvik ja Postimees Grupi juht Toomas Tiivel.