Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Läänemere kruiisilaevad ootavad hiinlasi ja venelasi
Helsinki, Stockholmi ja Tallinna vahel sõitvad laevad loodavad oma reisijate arvu rahvusvaheliste reisijate arvelt kasvatada.
Helsinki-Tallinna marsruudi maht kasvab jätkuvalt. Kruiisilaevade ettevõtted otsivad võimalusi laevaliikluse suurendamiseks Helsinki-Stockholmi marsruudil, mis on reisijate arvu poolest stabiilseid tulemusi hoidnud juba peaaegu kaks aastakümmet.
Mõlemad marsruudid on soomlaste hulgas äärmiselt populaarsed, kuid uueks sihtrühmaks on reisijad Aasiast ja Venemaalt, kellest nii mõnedki on marsruudid enda jaoks juba avastanud.
“Kasv on olnud muljetavaldav. Viie aasta jooksul on kogu reisijateturg kasvanud 20% võrra ning igaastane reisijate arv läheneb 8 miljonile inimesele,” ütles Tallink Silja tegevdirektor Margus Schults. Tallink Silja on Läänemere regioonis üks juhtivaid mini-kruiiside pakkujaid.
Kaks suurimat Läänemerel seilavat ettevõtet on Tallink Silja ja Viking Line, kes investeerivad peaaegu 10 miljonit eurot uutesse laevadesse, mis marsruuti teenindavad. Viking Line investeerib uue generatsiooni laevadesse, mis seilavad Turkust Stockholmi; Tallink Silja aga võtab taas kasutusse oma täielikult renoveeritud Serenade kruiisilaeva, mis sõidab Helsinki-Stockholmi liinil. Mõlemad ettevõtted loodavad endale võita rohkem rahvusvahelisi kliente.
“Neli aastat tagasi moodustas rahvusvaheliste reisijate arv kõigest 3% kogu üheksa miljonilisest reisijate arvust. Nüüdseks on see suurenenud aga juba 11%-ni. Näiteks oli meil sellel aastal juba 90 000 hiinlasest reisijat,” märkis Schults.
Konkurents Läänemerel on kruiisilaevade ja odavlennufirmade vahel tihedamaks muutunud tänu laevadel asuvatele poodidele, spadele ja restoranidele.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.