Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Eestisse jõudis esimene Tesla Model S

    Teisipäeval võeti maanteeameti registris arvele Eesti esimene Tesla Model S, elektriauto omanik on Keemilise ja Bioloogilise Füüsika Instituudi vanemteadur Mario Kadastik. Tesla hinnad jäävad vahemikku 60 000–100 000 eurot. Kuna tegemist on elektriautoga, siis ostusummast 18 000 eurot tasus Kadastiku eest KredEx.

    Kadastiku hinnangul on tegemist väga hea ­autoga, mille aastakulu on väiksem kui Audi A5 oma. “Mul oli juba mõnda aega plaan osta endale auto, mis töötaks rohkem kui pereauto,” selgitas Kadastik. Tal oli varem sportauto ja ka uut autot valides oli üks kriteerium, et ei peaks sportlikkusest loobuma.
    Kadastik märkis, et Tesla S oli talle alguses helesinine unistus. “Pidasin seda liiga kalliks. Kui aga aasta kulud kõik kokku lõin – kindlustus, kütus, hooldused ja kõik muu –, siis kogukulu mõttes tuli välja, et Tesla on odavam osta kui Audi A5,” rääkis Kadastik. See oli tema jaoks üllatus ja pärast arvutusi enam kahtlusi ei olnud, lisas ta.
    Peetakse kõige innovatiivsemaks. Kadastiku sõnul mahub Tesla autosse viis inimest ja palju kaupa ning tegemist on esimese elektriautoga, mida saab kasutada kui pere ainsat autot.
    Probleeme tekkis aga auto liisimisega, sest Teslale tuleb auto eest maksta ette ehk enne, kui auto tehasest teele pannakse. Liisingufirma aga tahab, et auto oleks enne võetud ARKis arvele. “Tekkis muna ja kana probleem,” lausus Kadastik. Teisipäeval võeti auto arvele ja pärast seda sai uus omanik alles sõlmida liisingulepingu.
    Kadastiku sõnul teab ta mitu inimest, kes on endale Tesla tellinud ja kelle auto on saabumas jaanuaris-veebruaris. “Lisaks on palju, kes kaaluvad. Suurem osa inimesi tahab autot enne näha ja kuulata teiste kogemusi,” rääkis Kadastik.
    Autode Müügi- ja Teenindusettevõtete Eesti Liidu (AMTEL) tegevjuhi Arno Sillati sõnul on Tesla elektriautode hulgas kõige innovatiivsem. Teslas nähakse elektriauto tulevikku ja ka suunanäitajat tööstusharule. Lisaks on Tesla ka välimuselt vahva, rääkis Sillat. “Sellise tehnoloogilise tipu jõudmine Eestisse on väga hea uudis,” märkis ta.
    Sillat lisas, et muidugi ei saa unustada Tesla mõnevõrra kõrgemat hinda. “Vaevalt et Tesla on massiauto, kuigi Norras ja mõnes teises riigis on seda autot müüdud juba täiesti tuntava mahuga,” märkis ta.
    Sillat lisas, et Tesla läbisõit laadimisest laadimiseni on umbes 300 kilomeetrit ja kui see auto külmas Norra toimib, siis toimib ka meil.
    Autot tutvustati esmalt 2009. aasta Frankfurdi autonäitusel, esimesed sõiduautod Model S tarniti klientidele 2012. aasta juunis. Euroopas alustati auto müüki selle aasta augustis. Väga erilise ­auto keskkonsooliks on 17tolline puutetundlik ekraan, kust saab muuta kõikvõimalikke sätteid, alustades sõiduomadustest ning lõpetades salongikliimaga. Model S on seejuures suurima sõiduulatusega elektriauto, mis on praegu müügil, lubades ühe laadimisega läbida kuni 502 kilomeetrit. Selle aasta septembriks oli Tesla müünud üle 18 200 Model S-i, neist enam kui 1000 müüdi Euroopasse.
  • Hetkel kuum
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Facebooki emafirma ületas ootusi ja valmistas pettumust üheaegselt
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Facebooki emafirma Meta teatas kolmapäeval oma esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute ootusi. Samas avalikustas ettevõte teise kvartali prognoosi, mis valmistas investoritele pettumust ning viis aktsia pärast börsi sulgemist üle 10% langema, vahendas Yahoo Finance.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Eesti üks paremaid juhte: uhke tunnistada, et olen palju vigu teinud “Juhi juttude” värskes saates Annika Arras
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
"Olen elus nii palju vigu teinud, seda on uhke tunnistada," ütleb saates selle aasta parima juhi konkursi üks finaliste, Miltton New Nordicsi juht Annika Arras. "Mingites asjades läbipõrumine on hädavajalik."
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Savisaare sõnul oli tema Tallinna tööots rohkem hobi
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.
Tallinna linnainkubaatorilt 1500 eurot kuus tasku pistnud Erki Savisaare jaoks oli tegemist niisama lihtsa tuluga, mille jaoks vaeva ei pidanud nägema ja mis tema vallajuhi tööd ei seganud.