Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Kollanokk heitis Nikele kinda
Vähem kui 20 aastat vana firma lööb USA ja maailma spordirõivaste turul laineid. Suure isuga väike tegija Under Armour on juba Adidase seljatanud ning heitnud kinda ala hiiule ehk Nikele. Investorite usukindluseks sellest piisab.
1996. aastal asutatud ja algselt Ameerika jalgpallisärkide all kantavaid särke tootnud Under Armour on hõivanud teise koha Ühendriikide turul, pakkunud sportlastele hullumeelseid sponsorlepinguid ja võtnud sihiks vallutada maailm. Paljudele eurooplastele veel tundmatu nimi Under Armour saab tulevate aastatega üha tuttavamaks.
Mõni nädal tagasi lõi firma laineid, kui üritas suurkonkurent Nikelt üle meelitada NBA üht säravaimat tähte Kevin Duranti. Korvpalluri seitsme aasta pikkune ja 60 miljonit dollarit väärt leping Nikega oleks järgmise aastaga otsa saanud. Duranti endale meelitamiseks lõi Under Armour letti kuni 285 miljoni dollarilise 10aastase lepingu. Nike aga ei lasknud NBA läinud hooaja kõige väärtuslikumat mängijat ja skoorikuningat niisama minema ja pakkus 25aastasele Durantile 300 miljoni dollarilist lepingut kümneks aastaks. Durant võttis selle pakkumise vastu. Koos pensionile jäämise ja muude tasudega on allikate sõnul leping väärt 350 miljonit dollarit 20 aasta peale.
Ergutav konkurents. Võib tunduda, et Under Armour kaotas lahingu, aga firma asutaja ja tegevjuht Kevin Plank olukorda sedasi ei näe. “Kas ma naudin seda, et nad pidid maksma 150 miljonit dollarit rohkem, kui plaanisid? Absoluutselt!” ütles Plank intervjuus Bloombergile.
Tegevjuhi sõnul pole maailma suurimale spordikaupade tootjale esitatud piisavalt väljakutseid, mistõttu on Nike saanud kuulsustega lepinguid sõlmida alla turu hinna. Tugevat müügikasvu näitav Under Armour on aga Planki sõnul nüüd valmis ründama. “Mida rohkem peab Nike maksma lepingute eest nagu Duranti puhul, seda vähem raha jääb neil mujale kulutada, mis loob rohkem võimalusi Under Armourile,” märkis Plank. Kuigi Nike käive on umbes kümme korda suurem kui Under Armouril, on viimane suutnud aastaga käivet kasvatada kolm korda kiiremini kui Nike.
Plank on sihiks seadnud muuta enda asutatud firma maailma suurimaks spordibrändiks ning enda logo seostamine maailma kuulsaimate sportlastega on osa strateegiast. Lisaks sportlaste palkamisele on firma sihiks võtnud käibe kasvatamise keskendudes naistele. Septembri alguses sõlmiti mitme aasta pikkune leping Brasiilia supermodell Gisele Bundcheniga, kes hakkab promoma Under Armouri tooteid naistele. Lisaks Bundchenile on firma palgal ka mäesuusataja Lindsey Vonn, surfar Brianna Cope ning tennisist Sloane Stephens. Selle tulemusel teenib firma umbes viiendiku käibest naistele mõeldud toodetest.
Firma agressiivne laienemisplaan paistab aga töötavat. 2014. aasta esimese kaheksa kuuga on Under Armour tõusnud Ühendriikide spordirõivaste turul teisele kohale, seljatades Adidase. Sel aastal on Adidase müük USAs eelmise aastaga võrreldes kahanenud 23% ning kukkunud 1,1 miljardi dollarini. Under Armour on aga suutnud müüki suurendada 20% ja firma käive esimese kaheksa kuuga oli 1,2 miljardit dollarit.
Teine koht võib julgustav olla, aga Nikeni on väga pikk maa. USA spordirõivaste turu valitseja Nike teenis esimese kaheksa kuuga 8,9 miljardit dollarit käivet. Nike ühe kuu käive on seega võrdne Adidase kaheksa kuu tuluga.
Investorid usuvad edusse. Maailma vallutamiseks ei piisa USA turust ning Under Armour teab seda väga hästi. Planki sõnul plaanivad nad aasta lõpuks avada üle 100 poe väljaspool USAd ning pooled neist Hiinas. Selle aasta teise kvartali lõpu seisuga oli Under Armouri 12 kuu käive 2,6 miljardit dollarit. Adidas teenis 2013. aastal ligi 19,5 miljardit dollarit käivet ning Nike käive ulatus 25,3 miljardi dollarini.
Võrreldes Nike ja Adidasega on Under Armouril veel pikk maa minna. Investorid aga paistavad sellesse suhteliselt väiksesse, kuid suurte plaanidega firmasse uskuvat. Selle aasta kaheksa esimese kuuga oli firma aktsia Standard & Poor’s 500 indeksi kaheksas kõige enim tõusnud aktsia, lennates aasta alguse tasemelt 57% üles. Aastases võrdluses on aktsia 92% plussis ning 5 aasta peale on tootlus lausa 1025%.
Kindel pikaajaline investeering. Septembri alguses käis Under Armouri väärtpaber ka kõigi aegade tipus ära. Kuigi hetkel paistab Under Armouri aktsia üsnagi kallis – ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 57 ning aktsia on kõigi aegade tipus, siis pikaajalise investeeringuna on Under Armour kindel panus.
Ei tasu unustada, et kasvuaktsiate P/E ongi turu keskmisest kordi kõrgem. USAs on näha üha rohkem Under Armouri toodangut, nad laienevad agressiivselt välisturgudel ning palkavad tuntuid nägusid neid esindama, mis vaid tõstab firma tuntust. Under Armouri tulevik paistab helge.