Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kollanokk heitis Nikele kinda

    Vähem kui 20 aastat vana firma lööb USA ja maailma spordirõivaste turul laineid. Suure isuga väike tegija Under Armour on juba Adidase seljatanud ning heitnud kinda ala hiiule ehk ­Nikele. Investorite usukindluseks sellest piisab.

    1996. aastal asutatud ja algselt Ameerika jalgpallisärkide all kantavaid särke tootnud Under Armour on hõivanud teise koha Ühendriikide turul, pakkunud sportlastele hullumeelseid sponsorlepinguid ja võtnud sihiks vallutada maailm. Paljudele eurooplastele veel tundmatu nimi ­Under Armour saab tulevate aastatega üha tuttavamaks.
    Mõni nädal tagasi lõi firma laineid, kui üritas suurkonkurent Nikelt üle meelitada NBA üht säravaimat tähte Kevin Duranti. Korvpalluri seitsme aasta pikkune ja 60 miljonit dollarit väärt leping Nikega oleks järgmise aastaga otsa saanud. Duranti endale meelitamiseks lõi Under Armour letti kuni 285 miljoni dollarilise 10aastase lepingu. Nike aga ei lasknud NBA läinud hooaja kõige väärtuslikumat mängijat ja skoorikuningat niisama minema ja pakkus 25aastasele Durantile 300 miljoni dollarilist lepingut kümneks aastaks. Durant võttis selle pakkumise vastu. Koos pensionile jäämise ja muude tasudega on allikate sõnul leping väärt 350 miljonit dollarit 20 aasta peale.
    Ergutav konkurents. Võib tunduda, et Under ­Armour kaotas lahingu, aga firma asutaja ja tegevjuht Kevin Plank olukorda sedasi ei näe. “Kas ma naudin seda, et nad pidid maksma 150 miljonit dollarit rohkem, kui plaanisid? ­Absoluutselt!” ütles Plank intervjuus Bloombergile.
    Tegevjuhi sõnul pole maailma suurimale spordikaupade tootjale esitatud piisavalt väljakutseid, mistõttu on Nike saanud kuulsustega lepinguid sõlmida alla turu hinna. Tugevat müügikasvu näitav Under Armour on aga Planki sõnul nüüd valmis ründama. “Mida rohkem peab Nike maksma lepingute eest nagu Duranti puhul, seda vähem raha jääb neil mujale kulutada, mis loob rohkem võimalusi Under Armourile,” märkis Plank. Kuigi Nike käive on umbes kümme korda suurem kui Under Armouril, on viimane suutnud aastaga käivet kasvatada kolm korda kiiremini kui Nike.
    Plank on sihiks seadnud muuta enda asutatud firma maailma suurimaks spordibrändiks ning enda logo seostamine maailma kuulsaimate sportlastega on osa strateegiast. Lisaks sportlaste palkamisele on firma sihiks võtnud käibe kasvatamise keskendudes naistele. Septembri alguses sõlmiti mitme aasta pikkune leping Brasiilia supermodell Gisele Bundcheniga, kes hakkab promoma Under Armouri tooteid naistele. Lisaks Bundchenile on firma palgal ka mäesuusataja Lindsey Vonn, surfar Brianna Cope ning tennisist Sloane Stephens. Selle tulemusel teenib firma umbes viiendiku käibest naistele mõeldud toodetest.
    Firma agressiivne laienemisplaan paistab aga töötavat. 2014. aasta esimese kaheksa kuuga on Under Armour tõusnud Ühendriikide spordi­rõivaste turul teisele kohale, seljatades Adidase. Sel aastal on Adidase müük USAs eelmise aastaga võrreldes kahanenud 23% ning kukkunud 1,1 miljardi dollarini. Under Armour on aga suutnud müüki suurendada 20% ja firma käive esimese kaheksa kuuga oli 1,2 miljardit dollarit.
    Teine koht võib julgustav olla, aga Nikeni on väga pikk maa. USA spordirõivaste turu valitseja Nike teenis esimese kaheksa kuuga 8,9 miljardit dollarit käivet. Nike ühe kuu käive on seega võrdne Adidase kaheksa kuu tuluga.
    Investorid usuvad edusse. Maailma vallutamiseks ei piisa USA turust ning Under Armour teab seda väga hästi. Planki sõnul plaanivad nad aasta lõpuks avada üle 100 poe väljaspool USAd ning pooled neist Hiinas. Selle aasta teise kvartali lõpu seisuga oli Under Armouri 12 kuu käive 2,6 miljardit dollarit. Adidas teenis 2013. aastal ligi 19,5 miljardit dollarit käivet ning Nike käive ulatus 25,3 miljardi dollarini.
    Võrreldes Nike ja Adidasega on Under Armouril veel pikk maa minna. Investorid aga paistavad sellesse suhteliselt väiksesse, kuid suurte plaanidega firmasse uskuvat. Selle aasta kaheksa esimese kuuga oli firma aktsia Standard & Poor’s 500 indeksi kaheksas kõige enim tõusnud aktsia, lennates aasta alguse tasemelt 57% üles. Aastases võrdluses on aktsia 92% plussis ning 5 aasta peale on tootlus lausa 1025%.
    Kindel pikaajaline investeering. Septembri alguses käis Under Armouri väärtpaber ka kõigi aegade tipus ära. Kuigi hetkel paistab Under Armouri aktsia üsnagi kallis – ettevaatav kasumi-hinna suhe (P/E) on 57 ning aktsia on kõigi aegade tipus, siis pikaajalise investeeringuna on Under Armour kindel panus.
    Ei tasu unustada, et kasvuaktsiate P/E ongi turu keskmisest kordi kõrgem. USAs on näha üha rohkem Under Armouri toodangut, nad laienevad agressiivselt välisturgudel ning palkavad tuntuid nägusid neid esindama, mis vaid tõstab firma tuntust. Under Armouri tulevik paistab helge.
  • Hetkel kuum
Kairit Kall: kvantiteedimajandusest kvaliteedimajanduseks
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Eesti võiks muutuda kvaliteetsete toodete ja teenuste keskuseks, kuhu tullakse õppima, kuidas paremini teha, kirjutab Kairit Kall arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suure seitsmikuga on ühinemas uus tegija
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Analüütikute hinnangul on maagilisest seitsmikust puudu ravimifirma, mille aktsia hinna kasv edestab juba viit imelise seitsmiku liiget ning omab S&P 500 indeksis suuremat positsiooni kui Tesla.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: nonii, tibulilled, kas tulete taas? Äripidaja intervjuu oma töötajatega
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Üllar „Myrakas“ Priks tuletas vahelduseks meelde ajakirjaniku ametit pidades omandatud intervjueerimisoskused ning usutles oma sõpru, kellega koos ta on osaühingut Suur M jooksutanud. On’s tal uuel hooajal putkas üldse kedagi peale tema enda?
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Genka ettevõtlusest: valin vähem raha ja rohkem vabadust
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Henry Kõrvitsa ehk artistinimega Genka sõnul pole raha tema jaoks kõige olulisem. Tähtsam on oma aeg ja võimalus seda meelepäraselt veeta.
Tippjuhi nipid: mida teha, kui töötaja tuleb palka juurde küsima, aga …
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Kui töötaja, kes pole teistega võrreldes olnud nii silmapaistev, tuleb palka juurde küsima, siis oled sa juhina juba õige hetke probleemidest rääkimiseks mööda lasknud, rääkis Prisma Peremarketi Eesti maajuht Teemu Kilpiä.
Jaanika Altraja: rohepöördes õnnestumiseks tuleb vähendada ebavõrdsust
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ühetaoline tulumaks ja madalad varamaksud mõjuvad tänapäeval dogmaatiliste jäänukitena, mis suurendavad ebavõrdsust ja pidurdavad rohepööret, kirjutab Jaanika Altraja arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis
Ameerika RAM – üks auto kõikideks sõitudeks
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Igapäevaselt tööle, naisega ostlema, pojaga trenni, nädalavahetusel sõpradega erinevaid hobisid harrastama, sekka suvilaehitusega seotud sõidud – kõik need saab edukalt tehtud aasta pikapi tiitliga pärjatud suure ja jõulise RAMiga USCAR – Ameerika Autost.
Läti keskpank tõmbas kasvuprognoosi allapoole
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Läti Pank korrigeeris selle aasta majanduskasvu prognoosi ja näeb nüüd, et riigi majandus võiks sel aastal kasvada 1,8 protsenti.
Tallinna lennujaamas enam vedelikke ja arvutit kotist välja võtma ei pea
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.
Tallinna lennujaamas julgestuskontrolli uute masinate seadistamine ja testimine sai valmis ja enam ei pea reisijad enam vedelikke ja arvuteid käsipagasist välja võtma, teatas lennujaam.