Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad püüavad kliente signatuurlõhnaga

    Turkish Airlinesi lennukidFoto: epa

    Arvatavasti pole kellegi jaoks uudis, et kuulsused annavad välja omanimelisi parfüüme. Selle tee on valinud aga ka mitmed lennufirmad, vahendab Wall Street Journal.

    Lennufirmade signatuurlõhnad pole õigupoolest midagi uut. Omanimelise parfüümi lõi esimesena lennufirma Singapore Airlines juba 30 aastat tagasi. Ja tundub, et omanimeline lõhn on end ära tasunud. Ettevõtja Michael Gore lausus, et ta tunneks ka kinnisilmi ära, et tegu on Singapore Airlinesi parfüümiga, kuna ta on pikaaegne lennufirma teenuste kasutaja.
    Ameerika ühe suurema lennufirma Delta Air Linesi signatuurlõhna nimi on Calm ning seda pihustatakse nii lennuki kabiini kui ka tualetitarvetele. Delta Air Lines on oma parfüümiga turul olnud juba pea kaks aastat ning lennufirma jälgedes käivad ka mitmed konkurendid – United Continental Holdings, Turkish Airlines ning Air Canada. Omanimelise parfüümiga tuleb välja õige pea Hispaania lennufirma Iberia, õige pea peaks ilmavalgust nägema ka Air Alaska lõhn.
    Lennufirmad oma signatuurparfüüme poelettidele paisata ei plaani, küll aga nähakse parfüümis head võimalust kliente juurde saada. Unitedi turundusjuht Mark Krolick ütles, et nende lõhn kannab nime Landing ning koos uuendatud lennujaamade väravate alaga peaks parfüüm looma justkui sünergia ning inimesi rahustama ning nende olemise mugavamaks muutma. Ta viitas, et kliendi hea kogemus tähendab ühtlasi seda, et inimene pöördub lennufirma juurde tagasi.
    Lennufirmad märgivad, et mitmed reisijad võivad olla väga lõhnatundlikud, mistõttu panustavad nad lõhna loomisel selle delikaatsusesse.
    Peale üldise mugavuse on parfüümil ka praktilisem pool. „Ausalt öeldes tahame me ka lihtsalt parandada tualettide lõhna,“ ütles Mike Henny Delta Air Linesist. Nii valisidki lennufirma töötajad välja lõhna nimega Calm, mis on segu lavendlist ning kummelist.
    Valitud parfüümi puhul on aga sageli probleeme sellega, et kliendid lihtsalt ei märka seda. Veebilehekülje toimetaja Phil Nickinson, kes lendas möödunud aastal Delta Air Linesiga 75 000 miili, pole siiani midagi märganud. Siiski tunnustas ta lennufirmat, et too püüab teha kliendi lennukogemuse mugavamaks. 
    Hea lõhn paneb ostma
    Parfüümid on viimastel aastatel väga moodi läinud ka hotellides ja jaeketi poodides. Uuringud on näidanud, et lõhnataju on tugevalt seotud aju limbilise piirkonnaga, mis vastutab emotsioonide, mälu ning motivatsiooni eest. Arvatakse, et kui poes on meeldiv lõhn, soovib inimene seal kauem aega veeta ning kulutab seega ka rohkem raha. Lennunduse seisukohalt tähendaks see, et inimene saab lennureisist häid emotsioone ning seega soovib ka hiljem sama lennufirmaga lennata.
    Browni Ülikooli eksperimentaalpsühholoog Rachel Herz lausus, et uuringuid, mis puudutaksid lennukis olevat lõhna, eriti pole. Ta lausus, et lennufirmade põhjendus, nagu aitaks lennuki kabiini lõhnastamine kaasa reisijate meelte rahustamisele, on veidi ebakindel.
    Ameerika Kopsuassotsatsiooni keskkonnamanager Aileen Gagney ütles väljaandele, et tema jaoks on lennuki kabiinide ning lennujaamade väravaalade lõhnastamisel suurimaks probleemiks see, kuidas reageerivad seesugusele lõhnastamisele inimesed, kellel on astma või allergiad. Gagney lausus, et temal on halb hakanud teatud sorti lõhnaõlide või juukselakkide lõhnast. „Ma isegi ei suuda ette kujutada mingeid signatuurlõhnu lennujaamas,“ ütles ta.
    Nii polegi kõik lennufirmad oma signatuurlõhna käiku lasknud või sellele isegi mõelnud. Qantas Airways katsetas mõnda aega osade lennujaamade lounge'ides oma lõhna, ent sellest loobuti õige pea, kuna lennujaamas olevatest toidukohtadest tuli liiga palju toidulõhna, mis segunes lennufirma parfüümiga. British Airways, kellele alguses mõte oma lõhnast isegi meeldis, mõtles hiljem ümber.
    Turkish Airlines leiab aga, et just oma lõhn oli see, mis oli puudu ning mis on kahtlemata vajalik. Parfüüm nimega TK 1933 koosneb 29 koostisosast, nende seas sidrunheinast, ylang-ylang õlist ning bergamotist. Lennufirma hinnangul põhjustab lõhn reisijates häid emotsioone: usaldust, rahulikkust ning õnnelikkust.
    IT-firma müügidirektor Rune Raunow, kes lendab sageli Turkish Airlinesiga, lausus, et ta tunneks lennufirma lõhna järgi ära. Siiski ütles ta, et ta ei valiks lennufirmat kindlasti selle järgi, mis lõhn lennukikabiinis levib. 
  • Hetkel kuum
5% Klubi, 99% tõenäosusega
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Martin Villig võitis Eduka Eesti konkursi oma ettepaneku sisu, mitte isiku tõttu. Tõsi, selle juures on üks konks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kevadine hinnasula aktsiaturul paiskas ostukohad lagedale
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Kasumijahil investorid ja kauplejad otsivad turul õiget aega investeerimistehingute tegemiseks. Õnnestunud tehinguks on vaja aga õigele ajale pihta saada kaks korda – esimest korda siis, kui ost sooritatakse, ja teist korda siis, kui hoolikalt valitud positsioon maha müüakse.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Sääsepeletajate müüja: müüme toodet, millesse ise usume
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Homeyard OÜ, mis on tuntud kodu- ja aiatoodete poolest, eristub läbimõeldud tooteportfelliga, keskendudes peamiselt sääsepeletajatele. Ettevõtte juht ja omanik Alari Ilves ütles saates “Kiired ja vihased”, et tema ei usu ütlusesse, et hea müügimees müüb kõik tooted maha.
Olavi Lepp: juht töötab hea tuju nimel
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Parima juhi konkursi finalist, Swedbank Eesti juht Olavi Lepp ütleb, et ei usu juhtide tekitatud pinge all heade tulemuste tegemisse. “Kui saabud ohkega majja, siis on midagi väga valesti,” ütleb hea tuju kultuuri pooldav tippjuht.
Äripäeva arvamusliider: kui tahame Euroopa toetust Ukrainale, peame andma midagi vastu
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Kas eestlastest on saanud eurooplased? Lisaks: kui sügavaks osutub EKRE kriis ning kuidas teha päriselt rohepööret.
Asjatundja: autoturg seisab kaubandussõja lävel Tesla müük kidub, Musk hämab
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Eesti autoostja on segaduses, Euroopa muretseb Hiina autode pealetungi pärast, Tesla kogeb kehva müüki, kirjutab KPMG juhtimiskonsultatsioonide valdkonna juht Tarmo Toiger Äripäeva Infopanga mootorsõidukite müügi konkurentsiraportile antud kommentaaris.
Elektriarveid 7000 euro eest: Soome pensionärid müüsid maja maha
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Soomlased Reijo ja Tuija Löppönen sõlmisid 2022. aastal elektrifirmaga kalli lepingu, mida ettevõte ei nõustunud pehmendama ka pärast neutraalse poole sekkumist, vahendab Soome rahvusringhäälingu Yle uudisteportaal.
Poolemiljardiline plaan: Eesti ettevõtted viivad Ukrainas ellu ennenägematut projekti
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.
Kliimaministeerium veab koos Eesti merendusklastriga projekti, mis aitab Ukraina laevastikku ja sadamaid taastada ning Musta merd demineerida. Kui vajalikud 500 miljonit eurot on leitud, saavad Eesti ettevõtjad magusaid tellimusi.