• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Lennufirmad püüavad kliente signatuurlõhnaga

    Turkish Airlinesi lennukidFoto: epa

    Arvatavasti pole kellegi jaoks uudis, et kuulsused annavad välja omanimelisi parfüüme. Selle tee on valinud aga ka mitmed lennufirmad, vahendab Wall Street Journal.

    Lennufirmade signatuurlõhnad pole õigupoolest midagi uut. Omanimelise parfüümi lõi esimesena lennufirma Singapore Airlines juba 30 aastat tagasi. Ja tundub, et omanimeline lõhn on end ära tasunud. Ettevõtja Michael Gore lausus, et ta tunneks ka kinnisilmi ära, et tegu on Singapore Airlinesi parfüümiga, kuna ta on pikaaegne lennufirma teenuste kasutaja.
    Ameerika ühe suurema lennufirma Delta Air Linesi signatuurlõhna nimi on Calm ning seda pihustatakse nii lennuki kabiini kui ka tualetitarvetele. Delta Air Lines on oma parfüümiga turul olnud juba pea kaks aastat ning lennufirma jälgedes käivad ka mitmed konkurendid – United Continental Holdings, Turkish Airlines ning Air Canada. Omanimelise parfüümiga tuleb välja õige pea Hispaania lennufirma Iberia, õige pea peaks ilmavalgust nägema ka Air Alaska lõhn.
    Lennufirmad oma signatuurparfüüme poelettidele paisata ei plaani, küll aga nähakse parfüümis head võimalust kliente juurde saada. Unitedi turundusjuht Mark Krolick ütles, et nende lõhn kannab nime Landing ning koos uuendatud lennujaamade väravate alaga peaks parfüüm looma justkui sünergia ning inimesi rahustama ning nende olemise mugavamaks muutma. Ta viitas, et kliendi hea kogemus tähendab ühtlasi seda, et inimene pöördub lennufirma juurde tagasi.
    Lennufirmad märgivad, et mitmed reisijad võivad olla väga lõhnatundlikud, mistõttu panustavad nad lõhna loomisel selle delikaatsusesse.
    Peale üldise mugavuse on parfüümil ka praktilisem pool. „Ausalt öeldes tahame me ka lihtsalt parandada tualettide lõhna,“ ütles Mike Henny Delta Air Linesist. Nii valisidki lennufirma töötajad välja lõhna nimega Calm, mis on segu lavendlist ning kummelist.
    Valitud parfüümi puhul on aga sageli probleeme sellega, et kliendid lihtsalt ei märka seda. Veebilehekülje toimetaja Phil Nickinson, kes lendas möödunud aastal Delta Air Linesiga 75 000 miili, pole siiani midagi märganud. Siiski tunnustas ta lennufirmat, et too püüab teha kliendi lennukogemuse mugavamaks. 
    Hea lõhn paneb ostma
    Parfüümid on viimastel aastatel väga moodi läinud ka hotellides ja jaeketi poodides. Uuringud on näidanud, et lõhnataju on tugevalt seotud aju limbilise piirkonnaga, mis vastutab emotsioonide, mälu ning motivatsiooni eest. Arvatakse, et kui poes on meeldiv lõhn, soovib inimene seal kauem aega veeta ning kulutab seega ka rohkem raha. Lennunduse seisukohalt tähendaks see, et inimene saab lennureisist häid emotsioone ning seega soovib ka hiljem sama lennufirmaga lennata.
    Browni Ülikooli eksperimentaalpsühholoog Rachel Herz lausus, et uuringuid, mis puudutaksid lennukis olevat lõhna, eriti pole. Ta lausus, et lennufirmade põhjendus, nagu aitaks lennuki kabiini lõhnastamine kaasa reisijate meelte rahustamisele, on veidi ebakindel.
    Ameerika Kopsuassotsatsiooni keskkonnamanager Aileen Gagney ütles väljaandele, et tema jaoks on lennuki kabiinide ning lennujaamade väravaalade lõhnastamisel suurimaks probleemiks see, kuidas reageerivad seesugusele lõhnastamisele inimesed, kellel on astma või allergiad. Gagney lausus, et temal on halb hakanud teatud sorti lõhnaõlide või juukselakkide lõhnast. „Ma isegi ei suuda ette kujutada mingeid signatuurlõhnu lennujaamas,“ ütles ta.
    Nii polegi kõik lennufirmad oma signatuurlõhna käiku lasknud või sellele isegi mõelnud. Qantas Airways katsetas mõnda aega osade lennujaamade lounge'ides oma lõhna, ent sellest loobuti õige pea, kuna lennujaamas olevatest toidukohtadest tuli liiga palju toidulõhna, mis segunes lennufirma parfüümiga. British Airways, kellele alguses mõte oma lõhnast isegi meeldis, mõtles hiljem ümber.
    Turkish Airlines leiab aga, et just oma lõhn oli see, mis oli puudu ning mis on kahtlemata vajalik. Parfüüm nimega TK 1933 koosneb 29 koostisosast, nende seas sidrunheinast, ylang-ylang õlist ning bergamotist. Lennufirma hinnangul põhjustab lõhn reisijates häid emotsioone: usaldust, rahulikkust ning õnnelikkust.
    IT-firma müügidirektor Rune Raunow, kes lendab sageli Turkish Airlinesiga, lausus, et ta tunneks lennufirma lõhna järgi ära. Siiski ütles ta, et ta ei valiks lennufirmat kindlasti selle järgi, mis lõhn lennukikabiinis levib. 
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Coopi äripanganduse juht: kiire kohanemisvõime aitab Eesti ettevõtjatel “täiusliku tormi” üle elada
Tänavu esimeses kvartalis Eesti ja Euroopa majandust tabanud niinnimetatud täiuslik torm tõi kaasa korraliku ehmatuse. Samas näitavad kõik praegused märgid, et Eesti ettevõtjad on kiired kohanejad ning ka seekordse kriisi mõju jääb kardetust tagasihoidlikumaks, kirjutab Coop Panga äripanganduse juht Arko Kurtmann.
Tänavu esimeses kvartalis Eesti ja Euroopa majandust tabanud niinnimetatud täiuslik torm tõi kaasa korraliku ehmatuse. Samas näitavad kõik praegused märgid, et Eesti ettevõtjad on kiired kohanejad ning ka seekordse kriisi mõju jääb kardetust tagasihoidlikumaks, kirjutab Coop Panga äripanganduse juht Arko Kurtmann.
Twitteri aktsionäride koosolek võib lõppeda pauguga
Kolmapäevasel Twitteri aktsionäride koosolekul võib oodata "ilutulestikku" Tesla tegevjuhi Elon Muski ja Twitteri juhatuse vahel.
Kolmapäevasel Twitteri aktsionäride koosolekul võib oodata "ilutulestikku" Tesla tegevjuhi Elon Muski ja Twitteri juhatuse vahel.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Raadiohommikus: investeerimisgurud Saario ja Elder jagavad nõu
Neljapäevases hommikuprogrammis annavad investoritele nõu ja soovitusi kaks legendaarset investorit – Seppo Saario ja Alexander Elder. Kuuleme, milliseid muudatusi on nemad oma portfellis teinud ja mida prognoosivad globaalsetele turgudele aasta teiseks pooleks.
Neljapäevases hommikuprogrammis annavad investoritele nõu ja soovitusi kaks legendaarset investorit – Seppo Saario ja Alexander Elder. Kuuleme, milliseid muudatusi on nemad oma portfellis teinud ja mida prognoosivad globaalsetele turgudele aasta teiseks pooleks.
Raadiohommikus: Vene miljardäri Eesti äridest, vanametalli hinnalangusest ja Repsi kohtusaagast
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.
Kui Ukraina sõda kergitas esimese kuu ajaga vanametalli hinna ulmerekordini, on nüüdseks hind allapoole ronimas. Mis toimub metalliturul ja kuidas see mõjutab sektori ettevõtteid, räägib Äripäeva hommikuprogrammis vanametalli ümber töödelda aitava ettevõtte Cronimet Nordic juht Eva Pedjak.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.