12. oktoober 2015 kell 5:15

Kuidas reklaampostiga kliendi tähelepanu püüda?

CMS Directi müügijuhi Andrus Lahe sõnul valivad kliendid enamasti aadressita postituse soodsa hinna ja suure leviala tõttu.   Foto: Raul Mee

Otse kliendi postkasti saadetud reklaam töötab vaid siis, kui selle kujunduse ja sisuga on vaeva nähtud, lisaks tuleb reklaami koostamisel arvestada, kas see jõuab postkasti kuu lõpus või alguses.

Nõuded reklaamile

Eesti piires saadetava reklaamsaadetise maksimaalsed mõõtmed on 210 x 297 x 20 mm. See on seotud postkastide mõõtudega.

Reklaami minimaalsed mõõdud on 90 x 140 mm.

Paberkandjal reklaami maksimaalne kaal on 1000 g, muust materjalist reklaamsaadetisel 150 g.

ASi Express Post otsepostituse juhi Lembe Orguse sõnul peab klient otsepostitusest maksimaalse kasu saamiseks teadma, miks ja kellele ta postitust tellida soovib. "Esiteks on oluline teada, kas soovitakse aadressiga ehk isikustatud otsepostitust või ilma aadressita ehk pimepostitust," selgitas ta. "Teiseks on vaja teada, millisele sihtgrupile on postitus suunatud ja millisesse piirkonda seda soovitakse postitada."

Piirkonna all mõeldakse näiteks linna, linnaosa, maakonda või valda. Sihtgrupina on pimepostituse puhul võimalik valida näiteks eraisikud või ettevõtted, selgitas Orgus.

Kolmandaks peaks klient teadma, mida täpsemalt ta postitada tahab: kas flaierit, kliendikataloogi või ümbrikus reklaami. "Hinnapakkumise koostamisel on oluline teada reklaammaterjali kaalu ja mõõte," selgitas Orgus.

Orgus ütles, et kui klient tahab saata reklaami kindlatele aadressidele, on tarvis andmeid. "Tihti on kliendil oma andmebaas olemas, kui aga mitte, siis saame baasi koostamisel ka abiks olla," märkis ta.

Otsepostituse ettevalmistustööd, nagu näiteks eeltöö andmebaasiga, materjali sorteerimine, transport jaotuskeskusesse ja sealt edasi kandjate tugikastidesse, on kandehinna sees. "Lisaks on võimalik tellida otsepostituse juurde kuuluvaid teenuseid, nagu reklaamide ümbrikustamine, personaliseerimine kleebise või pealetrükiga," selgitas Orgus. Sellisel juhul saab klient kõik otsepostituseks vajaliku ühest kohast.

Orgus märkis, et pimepost ei jõua postkastidesse, kus on reklaamposti keelav kleebis, küll aga jõuab sinna kõik, millel peal konkreetne aadress.

Odav pole alati parim

Margo KüttImagine AD OÜ juhatuse liige

Otseposti mõju alahinnatakse ja seda tehakse pigem üle jala. Tegelikkuses on hea sisuga otsepost väga hea sisuturundusvahend, millega võib inimese toodet ostma ja teenust tarbima panna küll. Tuleb silmas pidada, kuidas otseposti esi- ja tagaküljega inimestes huvi tekitada. 

Reeglina huvitab klienti hind, ehk kes teeb otseposti odavamalt. Aga kui sisu ja kujundus on nõrgad, siis kas tasub üldse otsepostile aega ja raha kulutada? 

Lisaks tasub tähelepanu pöörata, kas postitaja otseposti ka lubatud adressaadini toimetab. On olnud mõningaid, õnneks üksikuid kogemusi, kus postitada lubatud otsepost leitakse näiteks metsa alt. Tasuks usaldada tuntud ettevõtteid. Liiga odav ei pruugi olla parim valik. 

Hind sisaldab endas seda, milles kokku lepitakse - kujundus, tekstide kirjutamine, sisu loomine, postitus, analüüs.

Kole reklaam tuppa ei jõua

CMS Directi müügijuhi Andrus Lahe sõnul on otsepostituse juures kõige tähtsam eesmärgi püstitus ehk see, mida soovitakse kampaaniaga saavutada. "Kui on soov olemasolevaid kliente kõnetada, saab seda teha personaalselt aadressiga reklaami vormis," rääkis Lahe, kelle sõnul on aadressiga postitus oluliselt kallim kui pimepost.

Lahe lisas, et Eesti on jagatud kolme hinnatsooni ja vahel on mõistlik valida piirkonniti erinev lahendus. Aadressiga postitusel lisandub aadresskleebiste trükk ja kleepimine või aadresside trükk otse trükistele. 

Lahe sõnul valivad kliendid enamasti aadressita postituse soodsa hinna ja suure leviala tõttu. Võimalik on valida erinevaid sihtgruppe: juriidilised isikud, eraisikud, eramajades elavad leibkonnad, kortermajades elavad leibkonnad jne.

Lahe märkis, et nagu ikka reklaamis, on oluline postitatava trükisega tähelepanu tõmmata. "Oleme siin nõu ja jõuga oma klientidele abiks trükiste kujundamise ja tootmisega ning aitame valida parima kandelahenduse," kinnitas ta.

OÜ Joon otsepostituse projektijuht Tiina Arro ütles, et kui valida aadressita postitus, peab kujundus eriti silmapaistav olema. "Kokkuhoid trükise tootmisel võib kätte maksta," oli ta veendunud. Tänu suuremale panusele trükise väljanägemisse võib kampaania mitu korda edukamaks kujuneda. Arro ütles, et ettevõtte spetsialistid jagavad klientidele selle kohta head nõu.

Arro lisas, et teine väga oluline edu tegur on õige sihtgrupp ja piirkond. "Näiteks Mustamäe kortermajade postkasti ei ole mõtet postitada lendlehte „Selle flaieriga küttepuud 10% odavamad“."

Kasutame mitme ettevõtte teenuseid

Erkki ErilaidSelveri kommunikatsioonijuht

Korraldame oma reklaamide otsepostituseks igal aastal hankekonkursi. Hindame pakkuja piirkondlikku suutlikkust tarnimisel, tellimuse täitmise kiirust, tarnekindlust ja ka hinda, mis peab sisaldama saadetise liikumist trükikojast postkastini.

Kui mõni pakkuja on meie jaoks nii hinnalt kui ka pakutava teenuse kvaliteedilt ja ulatuselt sobivam näiteks Põhja-Eestis ja teine mujal Eestis, siis kasutame korraga mitme ettevõtte teenuseid.

Reklaam enne ja pärast palgapäeva

Arro nimetas kolmandaks teguriks õige aja. "Meie kogemus ütleb, et vahetult pärast palgapäeva on inimesed reklaamisõbralikumad ja kaaluvad suurema tõenäosusega toodete ostu," märkis ta. Kuu lõpus soovitatakse saata pigem reklaami, mis vaatab tulevikku - näiteks kutse tulla järgmisest kuust trenni, kusjuures siis saab saunalina pealekauba.

Ta lisas, et uue nõude järgi ei tohi saadetav reklaam olla paksem kui 20 millimeetrit. "Rohkem puudutab see küll aadressiga reklaami, nagu tootekataloogid ja näidistega ajakirjad, aga siiski on seda hea teada ka aadressita reklaami saatjatel."

Arro märkis, et kuigi nii võiks eeldada, ei lõpe nende töö pärast kannet. Tegelikult see siis alles algab. "Teeme siis kokkuvõtte kampaania edukusest, arutame kliendiga läbi head ja vead ning peame nõu, mida järgmine kord teisiti teha," kinnitas ta.

Hinnast rääkides märkis Arro, et nemad saadavad välja hinnapakkumised, mis katavad ära majasisesed tegevused, nagu projekti juhtimine, sorteerimine, vajadusel reklaami kaalumine ja ümberpakkimine, transpordi postiasutusse ja kirjakandjate töötasu.

Autor: Ketlin Rauk, kaasautor

Hetkel kuum