Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käsitööratta Viks looja: Ameerikas tõstsime hinna kahekordseks

    Käsitööratta Viks looja ja Velonia Bisycles OÜ juht ja omanik Indrek Narusk. Foto: Andras Kralla

    Ameerika turul on vaja panna eestlaste loodud käsitöörattale Viks kaks korda kõrgem hind, et sealsed inimesed usaldaksid ratast osta, rääkis Viksi looja Indrek Narusk.

    Viksi looja ja Velonia Bisycles OÜ juht ja omanik Narusk rääkis, kuidas nad oma tootele hinna panid ja kuidas see välisturul vastu võeti. Hiljuti toimunud arvamusfestivalil tuli eksporditeemalisel arutelul jutuks, kuidas välismaal kohtab endiselt suhtumist meisse kui Ida-Euroopast pärit odava hinna ja kvaliteediga tootjasse.  
    Ainulaadse käsitööratta looja tunnistas, et ratta hind tuli paljuski kõhutunde pealt ja konkurente vaadates. Kuna otsest konkurenti ei ole ja loodud sai uut tüüpi ratas, siis lähtuti sellest, palju käsitöörattad mujal maailmas maksavad. „Hinna panime ikkagi sinna alumisse serva,“ nentis Narusk. Miks? „Vist ikka eestlaslikust kartusest, tagasihoidlikkusest,“ vastas ta.
    Viks rääkis, kuidas ratta Ameerika edasimüüja ei olnud nende algselt pakutud hinnaga nõus, sest inimesed pidavat hakkama kohe küsima, miks see ratas nii vähe maksab ja kus see konks on. "Edasimüüja ütles, et hind tuleb kahega korrutada," ütles Viks. 
    Naruski sõnul ei ole ette tulnud, et keegi nende ratast kalliks peaks. Pigem on öeldud, et tahaks osta küll, aga tuleb esialgu raha koguda, või kunagi hiljem, kui rikkust rohkem.
    „Kui ma peaksin täna uuesti ratta tegema, siis võib-olla paneksin 15-20% hinda juurde, aga mitte rohkem,“ märkis Viks. Praegu hinda tõsta ei pea Narusk võimalikuks, öeldes, et see teeks teistele liiga. Hinda on nad tõstnud pigem selle arvelt, et lisanud rattale kalleimaid juppe.
    Kolme tegutsemisaasta jooksul on ratta baashind olnud suhteliselt sama ehk 1600 eurot + käibemaks. Kuna Viksil on kõik nii-öelda klienditellimused, siis nende ratastel polegi ühte kindlat hinda - piisab sellest, kui keegi valib teist värvi sadula, ja hind erinebki 50 euro jagu.

    Kas meisse suhtutakse kui odavasse idaeurooplasse?

    Kodumaja ASi juhatuse esimees Lembit Lump 

    Probleem on olemas, see on paljude nüanssidega ja mitmekihiline, kuid lahendatav. Nagu alati, ei ole tõde mustvalge. Turgudel liigub tegelasi, kes ongi teise osapoole ärakasutamise või petmise peal väljas. Kahjuks ei ole haruldane ka see, et meie ettevõtted pakuvad toodet ja/või teenust, mis ei olegi väärt nii kõrget hinda, nagu nad ise arvavad. Kõige rohkem arenguruumi on meil just teenuste pakkumise vallas. 

    Eesti suhtes eelarvamust ei ole
    Narusk on Viksi käekäiguga rahul. Tema sõnul on see äri, millega niikuinii rikkaks ei saa. „Tellimusi on kogu aeg. Kukkumist pole veel näha. Pigem tuleb tellimusi juurde ja pigem tekivad müüjavõrgustikud. Edasimüüjad on väga optimistlikud, kuigi reaalsete suurte tulemusteni nad pole veel jõudnud,“ kirjeldas ta.
    Käsitööratast müüvad nad kogu maailmas ja kuigi Eesti pole kaugeltki tuntud rattavalmistamismaa, siis eelarvamusi pole nad kuskil kohanud. „Geograafilise asukoha tõttu küll ühtegi eelarvamust ei ole,“ lausus Narusk. Pigem uuritakse, et kuna tegemist on uue firmaga, siis kuidas kvaliteet on. Aga keegi pole jätnud oma ratast ostmata seepärast, et see on tehtud Eestis, kinnitas ta.
    Ainsad kohad, kuhu Viks pole veel jõudnud, on Lõuna-Aafrika ja Alaska. 80% müüvad nad ettevõtte juhi sõnul otse ja 20% läbi edasimüüjate. Kolme aastaga on müüdud ligi 300 ratast. Eesmärk on teha kuus valmis 20 ratast.
    Ainult Vikside tegemisega on ametis kolm inimest, lisaks veel kaks inimest, kes poole kohaga aitavad. Narusk usub, et 98% potentsiaalsetest klientidest pole veel teed nende juurde leidnud.
  • Hetkel kuum
Raivo Hein: sotsid valetavad alati, aga jõudu neile Tallinnas! Vene- ja Savisaare-aegsetel lahendustel olgu lõpp
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kuulates linnaelanike, ettevõtjate ja asjatundjate häält, on nüüd võimalik kujundada Tallinnast kaasaegsem ja elamisväärsem linn võrreldes senise bütsantslikkusega, kirjutab ettevõtja ja investor Raivo Hein vastuses Äripäeva arvamusliidrite küsitlusele.
Kehv majandustulemus laskis Neste aktsia põhja
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Neste aktsia kukkus prognoositust kehvemate esimese kvartali majandustulemuste peale Helsingi börsil üle kümne protsendi madalamale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Bolti lobi ei läinud Euroopas läbi, uus direktiiv sai rohelise tule
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.
Euroopa Parlament andis lõpliku heakskiidu uutele reeglitele, mis parandavad platvormide heaks töötavate inimeste töötingimusi.