Artikkel
  • Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Käsitööratta Viks looja: Ameerikas tõstsime hinna kahekordseks

    Käsitööratta Viks looja ja Velonia Bisycles OÜ juht ja omanik Indrek Narusk. Foto: Andras Kralla

    Ameerika turul on vaja panna eestlaste loodud käsitöörattale Viks kaks korda kõrgem hind, et sealsed inimesed usaldaksid ratast osta, rääkis Viksi looja Indrek Narusk.

    Viksi looja ja Velonia Bisycles OÜ juht ja omanik Narusk rääkis, kuidas nad oma tootele hinna panid ja kuidas see välisturul vastu võeti. Hiljuti toimunud arvamusfestivalil tuli eksporditeemalisel arutelul jutuks, kuidas välismaal kohtab endiselt suhtumist meisse kui Ida-Euroopast pärit odava hinna ja kvaliteediga tootjasse.  
    Ainulaadse käsitööratta looja tunnistas, et ratta hind tuli paljuski kõhutunde pealt ja konkurente vaadates. Kuna otsest konkurenti ei ole ja loodud sai uut tüüpi ratas, siis lähtuti sellest, palju käsitöörattad mujal maailmas maksavad. „Hinna panime ikkagi sinna alumisse serva,“ nentis Narusk. Miks? „Vist ikka eestlaslikust kartusest, tagasihoidlikkusest,“ vastas ta.
    Viks rääkis, kuidas ratta Ameerika edasimüüja ei olnud nende algselt pakutud hinnaga nõus, sest inimesed pidavat hakkama kohe küsima, miks see ratas nii vähe maksab ja kus see konks on. "Edasimüüja ütles, et hind tuleb kahega korrutada," ütles Viks. 
    Naruski sõnul ei ole ette tulnud, et keegi nende ratast kalliks peaks. Pigem on öeldud, et tahaks osta küll, aga tuleb esialgu raha koguda, või kunagi hiljem, kui rikkust rohkem.
    „Kui ma peaksin täna uuesti ratta tegema, siis võib-olla paneksin 15-20% hinda juurde, aga mitte rohkem,“ märkis Viks. Praegu hinda tõsta ei pea Narusk võimalikuks, öeldes, et see teeks teistele liiga. Hinda on nad tõstnud pigem selle arvelt, et lisanud rattale kalleimaid juppe.
    Kolme tegutsemisaasta jooksul on ratta baashind olnud suhteliselt sama ehk 1600 eurot + käibemaks. Kuna Viksil on kõik nii-öelda klienditellimused, siis nende ratastel polegi ühte kindlat hinda - piisab sellest, kui keegi valib teist värvi sadula, ja hind erinebki 50 euro jagu.

    Kas meisse suhtutakse kui odavasse idaeurooplasse?

    Kodumaja ASi juhatuse esimees Lembit Lump 

    Probleem on olemas, see on paljude nüanssidega ja mitmekihiline, kuid lahendatav. Nagu alati, ei ole tõde mustvalge. Turgudel liigub tegelasi, kes ongi teise osapoole ärakasutamise või petmise peal väljas. Kahjuks ei ole haruldane ka see, et meie ettevõtted pakuvad toodet ja/või teenust, mis ei olegi väärt nii kõrget hinda, nagu nad ise arvavad. Kõige rohkem arenguruumi on meil just teenuste pakkumise vallas. 

    Eesti suhtes eelarvamust ei ole
    Narusk on Viksi käekäiguga rahul. Tema sõnul on see äri, millega niikuinii rikkaks ei saa. „Tellimusi on kogu aeg. Kukkumist pole veel näha. Pigem tuleb tellimusi juurde ja pigem tekivad müüjavõrgustikud. Edasimüüjad on väga optimistlikud, kuigi reaalsete suurte tulemusteni nad pole veel jõudnud,“ kirjeldas ta.
    Käsitööratast müüvad nad kogu maailmas ja kuigi Eesti pole kaugeltki tuntud rattavalmistamismaa, siis eelarvamusi pole nad kuskil kohanud. „Geograafilise asukoha tõttu küll ühtegi eelarvamust ei ole,“ lausus Narusk. Pigem uuritakse, et kuna tegemist on uue firmaga, siis kuidas kvaliteet on. Aga keegi pole jätnud oma ratast ostmata seepärast, et see on tehtud Eestis, kinnitas ta.
    Ainsad kohad, kuhu Viks pole veel jõudnud, on Lõuna-Aafrika ja Alaska. 80% müüvad nad ettevõtte juhi sõnul otse ja 20% läbi edasimüüjate. Kolme aastaga on müüdud ligi 300 ratast. Eesmärk on teha kuus valmis 20 ratast.
    Ainult Vikside tegemisega on ametis kolm inimest, lisaks veel kaks inimest, kes poole kohaga aitavad. Narusk usub, et 98% potentsiaalsetest klientidest pole veel teed nende juurde leidnud.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Olulisemad lood

Ootamatult sügav majanduslangus paneb prognoose ümber tegema
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Euroopa Liidu kõige sügavam majanduslangus Eestis ületas analüütikute kartusi ning paneb ümber hindama ka lähiaja prognoose, kuid paar kummalist näitajat annab alust arvata, et äkki korrigeeritakse SKP numbrit tulevikus ülespoole.
Tiit Kolde: iga idee, mis tõstab turvatunnet, on kuldaväärt
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Tänavune aasta on erakordne – sõda Ukrainas, kõrge inflatsioon, energiakriis ning laiemalt turvalisuse ja toimetulekuga seotud probleemid on ilmsed, samas lahendused niiväga mitte, kirjutab arvamuskonkursi Edukas Eesti toetaja, If Kindlustuse juhatuse liige Tiit Kolde.
Balti aktsiaturul tugev tõusupäev
Reaalajas börsiinfo
Suures kahjumis Operaili kaubaveod on tänavu vähenenud poole võrra
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Riigile kuuluva raudteevedude ettevõtte Operail kaubamahud on Vene sõja tõttu kokku kuivanud ning kasumi asemel vaatab esimese 9 kuu tulemustest vastu 3,5 miljoni euro suurune kahjum.
Juhtide piiratud aeg teeb värbamise kalliks
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Värbaja saab sobivate kandidaatide otsimisel ära teha küll palju tehnilist tööd, kuid ka juhtide panustatud aeg on oluline ja see teeb värbamise kalliks, rääkis Grant Thorntoni personaliteenuste juhtiv nõustaja Airi Neemre saates “Kasvukursil”.
Milrem Robotics saadab Ukrainasse 14 robotsõidukit
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Eestis loodud robootika ja autonoomsete süsteemide arendaja Milrem Robotics ja Saksa kaitsetööstus Krauss-Maffei Wegmann saadavad 14 mehitamata maasõidukit THeMIS Ukrainasse.
Taastuvenergia tasu tõuseb 10 protsenti
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.
Tulevast aastast kasvab tarbijate elektriarvele lisanduv taastuvenergia tasu, sest kuigi taastuvenergia toetust saavate seadmete arv kahaneb, siis kahaneb tarbimine Eestis veel kiiremini.

Olulisemad lood

Raadiohommikus: gaasi haalamisest ja koroonatestide lõppemisest
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.
Kolmapäeva hommikul räägime Äripäeva raadio hommikuprogrammis nii meditsiiniärist, gaasiterminali haalamiskaist kui ka Eesti sisemajanduse koguproduktist ja mainekast arvamuskonkursist.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.