Rõivatootja Baltika teatas, et vähendas kolmanda kvartali kahjumit poole võrra ning grupi müügitulu jäi võrreldes eelmise aasta kolmanda kvartaliga samale tasemele.
- Montoni kauplus Foto: Raul Mee
Baltika lõpetas kolmanda kvartali 296 000 euro suuruse puhaskahjumiga, mis vähenes võrreldes eelmise aasta sama perioodiga rohkem kui poole võrra ehk 354 000 eurot.
Müügitulu jäi samale tasemele ning oli ligi 12 miljonit eurot. Müügikanalitest näitas suurimat, 45%-list kasvumäära hulgi- ja frantsiisimüük, mis oli 2,1 miljonit eurot. Jaemüük ulatus kolmandas kvartalis 9,5 miljoni euroni, vähenedes aastaga 7%.
Ettevõte teatas, et tänu müügitulu taseme hoidmisele, paranenud brutomarginaalile ja kulude kontrollile jõuti tänavu esimese üheksa kuuga viimase nelja aasta parima äritulemuseni.
Ettevõtte üheksa kuu müügitulud olid 34,3 miljonit eurot. Eelmisel aastal samal ajal olid müügitulud 35,3 miljonit. Üheksa kuu ärikahjum vähenes 815 000 eurolt 97 000 euroni. Puhaskahjum vähenes 1,71 miljonilt eurolt 443 000 euroni.
Uus turg Serbia
„Aasta esimese üheksa kuu tulemused kinnitavad, et Baltika valitud suund ja eelmisel aastal tehtud keerulised otsused on end õigustanud. Hoolimata sellest, et meie koduturgudel Baltikumis on kasvu keerulisem saavutada, oleme Balti jaeturgude toetamiseks panustanud hulgi- ja frantsiisimüüki Kesk- ja Ida-Euroopas,“ kommenteeris Baltika aasta esimese üheksa kuu majandustulemusi Baltika Grupi juhatuse esimees Meelis Milder.
Septembri lõpu seisuga müüdi Montoni kollektsiooni Euroopa tippkaubamajade keti Peek & Cloppenburgi 19 kaubamajas, alates novembrist on Montoni kollektsiooni müüvate kaubamajade arv 25. Ühtlasi sisenes Baltika kolmandas kvartalis uuele turule Serbiasse, sõlmides oktoobri alguses frantsiisilepingu ettevõttega Victoria Elegans d.o.o., kes avab 2017. aasta alguses esimese Montoni ja Mosaici brändipoe Serbia suuruselt teises linnas Novi Sadis. Kolmanda kvartali lõpuks oli Baltika frantsiisipoodide arv kasvanud 33ni, moodustades 26% poodide portfellist.
Brutokasumi marginaal paranes kolmandas kvartalis 2,6 protsendipunkti võrra 49,1%-lt 51,7%-ni. Lisaks jaemüügile kasvas brutokasumi marginaal ka e-poe ning hulgi- ja frantsiisimüügis. „Brutokasumi marginaali paranemine on tingitud peamiselt kaupade sisseostu hinna ja allahindluste tõhusamast juhtimisest. Oleme teinud otsustavaid samme efektiivsuse suurendamiseks ning jätkame valitud kursil,“ lisas Milder. Turustus- ja üldhalduskulud on vähenenud 2% võrreldes eelmise aastaga.
Tulemused vastasid LHV ootustele
LHV Panga vanemanalüütik Shana Vida Gavron ütles, et Baltika kolmanda kvartali tulemused vastasid üldiselt LHV ootustele. „Müügitulu oli umbes 0,2 miljonit tugevam, kui ootasime, kuid brutokasum oli siiski oodatust nõrgem. Ettevõte sai ärikahjumi ja puhaskahjumi ja seda me ka prognoosisime. Puhaskahjum oli 0,1 miljonit eurot rohkem meie ootusest. Üldiselt oleme ettevõtte kolmanda kvartali tulemustega rahul,“ ütles Gavron.
LHV-l on Baltika aktsiale ostusoovitus, õiglaseks hinnavahemikuks on märgitud 0,35-0,40 eurot. Baltika aktsia kaupleb kella 11 seisuga 5,5% miinuses, 0,293 eurol.
Seotud lood
Rõivatootja Baltika jaemüük oli 2016. aastal tunamullusest väiksem ka jätkuvates tegevusvaldkondades, kuigi hulgimüüki õnnestus mõnevõrra kasvatada.
Mulle kirjutas lugeja Jaanek, kes tundis huvi, kas Baltikat võiks pikas perspektiivis pidada tõusvaks aktsiaks.
Leedu telekommunikatsiooniettevõte, UAB Consilium Optimum, mida tarbijad tunnevad Fastlinki kaubamärgina, käivitas 18. detsembrini kestva avaliku kolmeaastase võlakirjaemissiooni eesmärgiga kaasata 3 miljonit eurot, pakkudes investoritele 9% aastaintressi (ISIN code: LT0000411266, investment order cook code CSLSPO). Emissioon on tagatud ILTE 1,5 miljoni euro suuruse garantiiga.