Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tridens vajas raha Läti-Leedu turule

    Tridens otsustas firma enamusosaluse müüa, et Läti ja Leedu turul jõudu koguda.

    Täna teatas Eesti toidu- ja esmatarbekaupade hulgimüügifirma AS Kaupmees & KO, et omandab enamusosaluse ASis Tridens, mis esindab rida joogi- ja toidubrände.
    Viimastel aastatel ei ole Tridens Lätis ja Leedus piisavalt edukas olnud, kuid Kaupmehe investeering peaks aitama seda muuta. Praegu on näha, kuidas Lätist ja Leedust sisenevad suurettevõtted Eesti turule, peale selle tarnivad Eestis tegutsevad kaubandusketid väga palju tooteid ise, märkis Tridensi juhatuse liige Janno Hert.
    Eelmisel aastal kasvatas Tridens käivet aasta varasemaga võrreldes 22%, kuid kahjum süvenes, mida põhjustasid Herdi sõnul just nõrkused teistes Balti riikides. „See ongi seotud Läti ja Leeduga. Oleksime oodanud sealt viimastel aastatel võib-olla väheke suuremat kasvu,“ ütles ta ja viitas naaberriikides valitsevale tihedale konkurentsile. Tänu investeeringule õnnestub Herdi sõnul Lätis ja Leedus suurendada tööjõudu, muus osas ta kaarte veel ei avanud.
    Herdi sõnul teeb Tridens sel aastal käibekasvu, mis on kõrgem kui mullu. „Tridensi kaubad, mis suures määras meie käivet mõjutavad, on alkohol ja tubakas. Nende hinnad on viimastel aastatel ainult tõusuteel,“ selgitas Hert käibe jätkuvat kosumist.
    Tehingu hinda ei avalda
    Äripäeva arvutused näitavad, et Tridensi väärtus on 10 miljonit eurot, Kaupmees saab 51% Tridensi aktsiate omanikuks. Kaupmehe juhatuse esimees Mart Relve puhkes esmalt naerma, hoides tehingu hinna enda teada. „Seda ma ei kommenteeri kuidagimoodi,“ ütles ta, samal teemal püsis kidakeelne ka Hert.
    Tridensi töötajaskonnas muudatusi ei tule ning juhatuses jätkavad Janno Hert, Reimo Raid ja Kristiina Treu. Koondumise peab heaks kiitma veel konkurentsiamet.
    Kaupmees ja Tridens hakkasid läbirääkimisi pidama selle suve hakul, kui istusid koostöömõttega ühise laua taga maha. „Meie jutt algas muudel teemadel ja jõudis lõpuks siia välja,“ ütles Kaupmehe juhatuse esimees Mart Relve. „Arutasime koostöövõimalusi ja lõpuks tundus, et sedalaadi mõttearendusega võiks edasi minna.“ Kumb esimesena tehingust juttu tegi, ei mäleta Hert ega Relve.
    Relve sõnul pakkus Tridensi ost nendele huvi, sest viimase kaubamärkide portfell on väga tugev ja suhted oma partneritega pikalt kestnud. Kaupmehe ja Tridensi turud on erinevad: Kaupmees varustab peamiselt toitlustusettevõtteid ja Tridensi põhikäive tuleb jaekaubandusest. Seega hakkavad ettevõtted teineteise tegevust täiendama, sõnas Relve.
    „Eesti turg on väike ja 90% esmatarbekaubast müüakse jaekanalites, toitlustussektorile jääb sellevõrra vähem. Kaupmehele on võimalused tänu tehingule kindlasti selles mõttes suuremad, et saame toimetada oluliselt suuremal turul,“ rääkis Relve.
  • Hetkel kuum
Statistikaamet vastab kriitikale: kuidas kujuneb elektrihinnaindeks?
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Elektrihinnaindeksi arvutamist mõjutab ka riigipoolne sekkumine, muutust hinnaindeksis näeme peagi, selgitab statistikaameti juhtivanalüütik Lauri Veski vastukajana Äripäeva “Makromaania” uudiskirjale.
Kui Mars kutsub: Musk soovib 55,8 miljardit Tesla varadest
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Tesla autod kutsutakse jälle tagasi uue ohtliku defekti tõttu. Elon Musk on aga hõivatud mujal rindel ning tegeleb oma mitmekümnemiljardilise kompensatsioonipaketi väljanõudmisega.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Amazoni rüpes edu nautiv Eesti ettevõtja: Jeff Bezose juhtimisprintsiibid sobivad meile hästi
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Mari Jolleri esimene firma läks põhja, teise müüs ta maha ning kolmas müüdi ligi kaks aastat tagasi hiiglaslikule Amazonile. Selle kaisus on ettevõte Jolleri teatel uue tuule tiibadesse saanud.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Elektrifirma kogemus särtsuautodega: kõikide kulude ennustamisega pole pihta läinud
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Eesti Energia autoparki on kuulunud enam kui kümme aastat elektriautod ning ettevõte peab vaatamata muutunud kuludele särtsuautosid mõistlikeks.
Kuudepikkune vaidlus jõuab lõpule: USA näib lõpuks Ukrainale abi andvat
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Kuudepikkune vaidlus miljardite dollarite üle vabariiklaste ja demokraatide vahel võib jõuda laupäeval lõpule Ukrainale ja teistele liitlastele abi andmisega.
Raadiohommikus: seentest elektriautode suuromanikuni Jäta oma küsimus hommikuprogrammi külalistele
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.
Äripäeva raadio reedene hommikuprogramm sisaldab mitut uudist – kiiresti arenevas seente maailmas tegutsev Eesti idufirma teatab oma värskest saavutusest ning selguvad arvamuskonkursi Edukas Eesti nominendid.