Kaheksa poega Eesti optikakett sai uue omaniku Soomest.  Foto: Raul Mee
Anu Jõgi • 20. detsember 2016
Jaga lugu:

Tallinna Optika sobib meile nii suuruse kui ka arengujärgu poolest, põhjendas Soome optikafirma Silmäasema tegevjuht Eesti firma ostu.

Kaheksa poega Eesti optikapoeketi ost on Silmäasemale esimene samm väljapoole Soomet, kirjutab Kauppalehti.

Ostu käigus läheb kogu Tallinna Optika aktsiapakk selle asutajalt Kalev Klaisilt Silmäasema Fennicale ja ettevõttest saab Soome firma tütar. Ost viiakse lõpule 2. jaanuaril.

Silmäasema

Optikaketi turuosa on Soomes 23,7%, aastaga kasvas 0,5%.

Ostis tänavu Soomes 6 ettevõtet ja avas 14 uut poodi.

Kokku Soomes 150 tegevuskohta, neist 13 silmakliinikud.

Töötajaid üle tuhande inimese.

Tallinna Optika

Kaheksa poodi Tallinnas, Tartus, Pärnus, Viljandis ja Tapal.

Töötajaid 35, neist 10 silmaarsti.

Ettevõtte käive 1,9 miljonit eurot ja kasum 109 000 eurot. Mõlemad kasvasid aastaga.

Silmäasema tegevjuhi Pasi Kohmo sõnul on rahvusvahelistumine nende plaanis olnud sellest ajast peale, kui ettevõte oma strateegiat 2012. aastal uuendas. „Mõtlesime, kust rahvusvahelistumist alustada, millise ettevõttega ja millisest riigist. See on alati nõudmise ja pakkumise küsimus, millise tehinguni lõpuks jõutakse. Tallinna Optika sobib meile nii suuruse kui ka arengujärgu poolest suurepäraselt, ja ajastus on hea. Sellepärast saigi lõpuks Eesti laienemise sihtriigiks.“

Eesti haru tegevuse eest hakkab vastutama värske Silmäasema rahvusvahelise äritegevuse juht Vesa Punnonen, kes juhti varem SOK Retail Int. Oyd

Kohmo sõnul pole ettevõtte ostul Silmäasemale väga suurt mõju. „Suuruse poolest on Eestisse laienemine väike võrreldes sellega, kui palju poode oleme tänavu Soomes avanud. Selle juures ongi oluline just uuele turule minek.“

Kohmo loodab turuosa Eestis kasvatada. „Eestis on optikakette rohkem kui Soomes ja nende turuosad on väiksemad. Selles mõttes on seal ruumi hästi juhitud kettidele, kes saavad endale turuosa juurde võtta.“

Eestile pandud numbrilistest eesmärkidest Kohmo ei räägi. Küll märgib ta, et kasvustrateegia osaks on Eestis edasise laienemise võimaluste otsimine, kuigi uusi samme välisriikides pole veel sellisel määral paigas, et nendest rääkida saaks.

Seotud lood

Sellel veebilehel kasutatakse küpsiseid. Veebilehe kasutamist jätkates nõustute küpsiste kasutamisega. Loe lähemalt