• Jaga lugu:
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Kuidas suurkompaniid endale nime said?

    StarbucksFoto: epa

    Tuntud nimed nagu Skype, Google ja Spotify saadavad meid sageli igapäevaselt, ent mis moodi need ettevõtted endale nimed said?

    Inspiratsiooni ettevõttele nime panekuks võib leida kõikjalt. Mitmed ettevõtjad on pannud oma firmale nime enda või oma lähedaste nime järgi, paljudel puhkudel on kasutatud kas raamatukangelaste või ajalooliste tegelaste nimesid. Nimi võib sündida ka inspireerituna ühiskonnas parasjagu päevakajalistest teemadest.
    IKEA. Rootsi mööbligigandi puhul on palju räägitud tema koonerdavast ja äärmiselt tagasihoidlikult elavast juhist Ingvar Kampradist. Vähem on aga teada, et IKEA juht pani oma ettevõttele nime kasutades enda initsiaale “I” ja “K” ning lisas sellele oma talu ning koduküla nimede Elmtaryd ja Agunnaryd esitähed “E” ja “A”. Kokku saigi IKEA.
    CANON. Canoni nimi oli algselt Kawnon, Budismi jumalanna järgi. Ettevõte otsustas nime rahvusvahelisemaks muuta aastal 1935, kuna Kawnon ei tundunud suuremale auditooriumile kuigi lihtsasti meeldejääv ja atraktiivne.
    LEGO. Taani ettevõtte LEGO nimi tuleb taanikeelsest väljendist leg got, mis tähendab tõlgituna mängi hästi.
    SONY. Jaapani tehnoloogiaettevõtte SONY nimi koosneb samuti kahest osast. Kõigepealt sonus, mis ladina keeles tähendab häält ning seejärel jaapani slängis kasutatavast väljendist “sonny boy”, mis tähendas 1950. aastatel tarka ja viisakat noormeest.
    PEPSI. Pepsi nimi oli algselt Brad’s Drink ehk tõlkes Bradi jook ning sai oma nime looja Caleb Bradhami järgi. Seejärel, aastal 1898 muudeti nimi Pepsi-Colaks, mis omakorda tuleneb ladinakeelsest sõnast dyspepsia, mis tähendab seedehäireid. Nimelt arvanud Bradham, et on loonud seedimist hõlbustava joogi.
    GOOGLE. Maailma kuulsaim otsingumootor Google on oma nime saanud matemaatilise termini googol järgi, mis tähendab 10 astmel 100 ehk 1 saja nulliga.
    BLACKBERRY. Blackberry nimi tuli 1999. aastal, mil asjaosalised vaatasid oma loodud seadet ning neile näis, et telefoni nupud meenutavad mustikaid. Nõnda panidki nad seadmele nimeks Blackberry.
    SPOTIFY. Legend räägib, et kui praeguseks ülituntud muusikastriimimiskeskkonna Spotify loojad Daniel Ek ning Martin Lorenzon sellele alles nime mõtlesid, kuulis Ek Lorenzoni öeldud ideed valesti ning kuulis seda nimena Spotify. Ek lõi nime kiiresti Google’isse ning kuna ühtegi vastet sellele ei tulnud, ristisidki nad oma keskkonna Spotifyks.
    Praegu ütlevad mõlemad, et nimi koosneb kahest osast, “spot”, mida võiks eesti keelde tõlkida kui koht ning “identify”, mis tähendab identifitseerimist.
    STARBUCKS. Tuntud kohvipoodide kett Starbucks on oma nime saanud raamatu “Moby Dick” tegelase Starbucki järgi.
    GAP. Rõivatootja GAP on oma nime saanud generatsioonidevahelise lõhe (inglise keeles gap) järgi. Viimase näol oli 1990. aastatel väga populaarse teemaga.
    AMAZON. Kui Amazoni juht Jeff Bezos oma ettevõttele nime välja nuputas, oli tema esmaseks kriteeriumiks panna nimi, mis oleks tähestikulises järjekorras võimalikult eespool ehk algaks A-ga. Pole ehk üllatus, et Amazon on oma nime saanud maailma suurima jõe Amazonase järgi, kuna Bezosel olnud kindel plaan luua ettevõte, mis saab tema edukaimaks.
    SKYPE. Eestlaste loodud Skype’i nimi oli algselt “Sky Peer-To-Peer”, mis lühendati hiljem Skyperile. Seejärel otsustati nime Skyper lõpust “r” ära kaotada ning nii sündiski Skype.
    NIKE. NIKE algne nimi oli Blue Ribbon Sports ning ettevõte oli algselt ühe Jaapani jalatsibrändi edasimüüja. Seejärel otsustas firma aga hakata ise spordijalatseid tootma ning selle nimeks sai NIKE (nime hääldatakse nii nagu kirjutatakse), Kreeka võidujumalanna järgi.
    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum

Sille Pettai: rohepööre vajab heas mõttes survet
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Me ei saa eeldada, et ühiskonna meel muutub pelgalt riigi võetud rohepöörde eesmärkide najal. Vajame sotsiaalset ja seadusandlikku survet ning raami, kirjutab SmartCapi fondijuht Sille Pettai Äripäeva idufirmade portaalis foundME.
Snaige küsib kahjumi katteks aktsionäridelt miljon eurot
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Snaige kutsus kokku erakorralise aktsionäride koosoleku kahjumi katmise ja firma restruktureerimise arutamiseks; aktsionäridelt vajatakse lisaraha miljon eurot.
Pea püsti, see on normaalne kriisiaeg
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Kobarkriiside raskuse all optimismi säilitamine on võimalik ja annab tugeva efekti, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Analüüs: liigume elatustaseme poolest tagasi 2019. aastasse
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Palgakasv jätkus esimeses kvartalis hoogsas tempos - keskmine brutokuupalk kerkis aastaga 8 protsendi võrra -, hinnad aga tõusid sellest ikkagi kaks korda kiiremini, kommenteerib Swedbanki vanemökonomist Liis Elmik.
Eesti ehtetootja suurendas kasumit ja võttis dividendi
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.
Eesti ehtetootja Juveel, kellest grammike üle poole kuulub küll soomlastele, kasvatas eelmisel aastal viiendiku võrra käivet ja poole võrra kasumit ja maksis omanikele üle poole miljoni euro dividendi.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.