Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Porto Franco jahib pensioniraha
Umbes 160 miljonit eurot neelav Porto Franco arendus loodab saada investeeringut mõnelt Eesti pensionifondilt ja Eesti ettevõtjatelt, kirjutab Postimees.
Tallinna plaanitava kaubandus- ja ärikeskuse Porto Franco juhatuse liige Rauno Teder ütles
Postimehele, et Porto Franco omanikud tahavad arendusse sisse jääda 50protsendilise osalusega ja ülejäänud pool tahetakse müüa vähemalt 10protsendiliste tükkidena Eesti investoritele.
„Oleme seda osalust püüdnud müüa ühele Eesti pensionifondile ja kümneprotsendiliste tükkidena tublidele Eesti ettevõtjatele,“ ütles Teder. „Oleks tore, kui siin oleks sees üks pensionifond, mis kasvataks Eesti pensionäride raha,“ ütles Teder Postimehele. Kas see tähendab, et fondis peab olema just Eesti pensionäride raha, Teder ei väida. „Fond oleks siin strateegiline investor ja siin võiks kasvatada ka Soome pensionäride raha,“ lausus ta.
Eelmisel aastal kirjutas Eesti Ekspress, et ajalehele väideti mitmest allikast, et arvestatav osa Porto Franco rahastusest tuleb LHV pensionifondidelt. LHV Varahalduse juht Mihkel Oja ja fondijuht Andres Viisemann
ütlesid toona kui ühest suust, et veel tegemata investeeringutest rääkida pole võimalik.
Postimehele ütles Teder, et praegu on Peterburi taustaga ärimehed käinud pakkumas, et soovivad osta, aga praegused aktsionärid on püüdnud seda arendust sellisena, et nõukogu ja aktsionäride ring suhtleks eesti keeles.
Loe pikemalt Postimehest.Äripäev vahendas hiljuti, et palju kõneainet pakkunud kaubandus- ja ärikeskuse Porto Franco
juhatuse liige Aldo Dapon lahkus ametist. Ettevõtet juhib praegu üksinda suurettevõtja Hillar Tederi poeg Rauno Teder.
Porto Franco arendust on saatnud mitu muret: tuli teha uus arhitektuurikonkurss, üleval on vaidlus naabri Capital Milliga. Ehitusloa saamine läks üle kivide ja kändude. Aja jooksul tuli selleks teha kokku viis projektdokumentatsiooni. Maapealse osa ehitusluba on Porto Franco laual eelmise aasta lõpust.