Kuidas ärimaailmas edu saavutada?

02. oktoober 2017, 15:35
Kuidas panna vaba raha enda idee hüvanguks tööle?
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171002/NEWS/171009971/AR/0/AR-171009971.jpg
Ainult tellijale

Maailmas on väga palju vaba raha, kuid selle peidust väljatoomine ning enda idee hüvanguks rakendamine eeldab kindlaid oskusi, tõdeti Helsingis toimuval Nordic Business Forumil.

„Raha istub firmades ja inimeste käes ning see ei jõua tarbimisse,“ tõdes Lausanne’i IMD Business Schooli emeriitprofessor Stéphane Garelli. „Kuigi paljudel on raha, siis on see pigem peidus ja see tuleb sealt välja meelitada,“ lisas ta.

Garelli sõnul aitavad raha tarbimisse suunamisele kaasa ka keskpangad, hoides praegu baasintressimäärasid madalal tasemel või negatiivsed ehk sisuliselt maksustades kommertspankade hoiuseid. Kuna aga nii USA, Euroopa kui ka Aasia majandused on kasvamas ning tema hinnangul võidakse peagi täita ka 2protsendiline inflatsioonieesmärk, võivad keskpangad peagi baasintressimäärasid tõsta ja seega raha raskemini kättesaadavaks muuta. Sellegipoolest on Garelli hinnangul inflatsioonieesmärgini veel minna, kuna hetkel on selle Euroopa Liidus saavutanud vaid kaks riiki.

Motivatsioonikõneleja ning Pennsylvania ülikooli professor Adam Grant leidis, et kindlasti pole maailmas sõltumata majanduse hetkeolukorrast heade ideede puudust ning jagas nõuandeid, kuidas oma ettevõtmistes edukas olla ning ideid paremini maha müüa. Selleks tuleb tema sõnul võtta riske ning mugavustsoonist välja tulla. „Pikas perspektiivis kahetsetakse alati seda, mis elu jooksul tegemata on jäetud,“ oli Grant veendunud. Ka Garelli sõnul tuleb oma mõtteid realiseerima asuda ning mitte liigselt muretseda. „Kui muretsed liiga palju, hakkavad ka teised muretsema,“ märkis ta.

Haavatavus võidab usalduse

Ideed aitab teisele poolele vastuvõetavamaks teha, kui selle presenteerija ei karda end haavatavaks muuta. „Ole haavatav, see laseb end ka teistel haavatavana tunda,“ viitas Grant sellele, et nii on kuulajal rääkijaga lihtsam samastuda. Lisaks on tema sõnul ideest rääkides alati mõistlik välja tuua sellega kaasnevad riskid. „Kui julged rääkida riskidest ning halbadest külgedest, julgeb teine pool sind rohkem usaldada ka siis, kui räägid tugevustest,“ lisas ta.

Samuti peab Grant oluliseks, et oma ideest rääkimisel ei jäetaks sellest või endast perfektset muljet. „Tuleb rääkida kitsaskohtadest, kuid jätta mulje, et nende kallal töötatakse,“ märkis Grant. Seejuures on oluline kommunikeerida, kuidas olemasolevaid probleeme lahendada püütakse ning et idee oleks läbi mõeldud. „Mida rohkem oma ideedesse detaile lisad ning pingutust paned, seda usaldusväärsemad need tunduvad.“

Veel rõhutas Grant, et ideede vahetamine osapoolte vahel peab toimuma vastastikuses koostöös. Kuigi karm tõde on alati olulisem kui ilus vale, peab see, kellele probleemidest ning riskidest tahetakse rääkida, olema valmis neid ka vastu võtma. „Et seda lihtsam rääkida oleks, tuleks tegutseda keskkonnas, kus tõe rääkimine on lihtsaks muudetud.“

Vaja on originaalset meeskonda

Selleks, et oma ideid edukalt teostada ning et neisse ka usutaks, on Granti hinnangul vaja aga originaalselt mõtlevaid meeskonnaliikmeid. Seetõttu tuleks vältida meeskonna kokkupanekut inimestest, kes üritavad „halli massi“ sulanduda. „Ära võta enda alluvusse tööle inimesi, kes organisatsioonikultuuriga sobituvad, vaid neid, kes ütlevad, kuidas seda paremaks muuta,“ jagas ta nõuandeid.

Originaalselt mõtlev meeskond on idee eduka rakendamise jaoks aga vaid üks eeldus ning sealt edasi on Granti hinnangul oluline osata ka erinevad arvamused enda heaks tööle panna. „Tuleb osata oma inimestega suhelda ning neilt head mõtted kokku korjata, et saadav info siis ära kasutada,“ rõhutas ta.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
02. October 2017, 15:35
Otsi:

Ava täpsem otsing