Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Sotsiaalvõrgustikud avavad Vene kaarte
Sotsiaalmeedia ja Venemaa.Foto: Scanpix/Reuters/Dado Ruvic
Ameerika sotsiaalvõrgustike esindajad on valmis esitama Kongressile uut infot Venemaa väidetava sekkumise kohta 2016. aasta USA presidendivalmistesse, teatas täna AP.
Näiteks kavatseb Facebook rääkida Senati õiguskomiteele sellest, kuidas arvatavasti Venemaaga seotud grupp avaldas valimiste ajal nende keskkonnas üle 80 000 reklaami. Nende postituste potentsiaalne auditoorium oli 126 miljonit kasutajat, samas 29 miljoni inimese ette ilmusid need teated uudisvoos.
Twitter annab teada, et eemaldas ja blokeeris 2750 kontot, mis nende hinnangul sihipäraselt vahendasid USA presidendivalimiste ajal venemeelseid seisukohti. See number on ligi 14 korda suurem kui see, millest sotsiaalvõrgustik oli varem rääkinud, kirjutas AP. Kõnealustelt kontodelt läks valimiste ajal septembrist novembrini lendu 1,4 miljonit valimistega seotud säutsu.
Google teatas eile, et selgitas välja kaks arvatavasti Venemaaga seotud kontot, mis maksid valimiste ajal reklaamimise eest 4700 dollarit. Google tuvastas ka 18 YouTube’i kanalit, mis olid tõenäoliselt seotud Venemaaga ja kus vahendati üle tuhande video, koguajaga 43 tundi. Juunist 2015 kuni novembrini 2016 kogusid need videod USAs umbes 309 000 vaatamist.
Facebooki, Twitteri ja Google’i esindajad vahendavad oma uurimistulemusi Venemaa võimaliku sekkumise kohta USA valimistesse kolmel kuulamisel, mis viiakse läbi 31. oktoobril ja 1. novembril.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.