Kuidas jõuda poole miljoni kliendi ette?

19. detsember 2017, 06:00
Tallinna jõuluturg.
https://www.aripaev.ee/storyimage/EA/20171219/NEWS/171219715/AR/0/jõuluturg.jpg

"Täpset külastajate arvu on raske öelda, kuna üritus on tasuta, aga meie prognooside kohaselt on see umbes 500 000 inimest," ütles Tallinna jõuluturu peakorraldaja Diana Harusoo.

Äratuntava stiiliga Tallinna jõuluturg on viimastel aastatel tõusnud Euroopa parimate hulka, selle tõestuseks on korduv tunnustus rahvusvahelises meedias ja iga aastaga kasvav külastajate arv, märgib Harusoo.

Kõik uuendused lähtuvad tema sõnul algupärasest fluidumist, selle säilitamise ja tugevdamise põhimõttest. Samas hoitakse pilku peal ka uuematel ülemaailmsetel jõulutrendidel: näiteks täiendatakse iga aasta jõuluvalgustust, lava kaunistamisel lähtutakse kõige uuematest dekoratsioonidest. Ka esinejate programm on järjest mahukam.

Eeltöö algab juba suvel

Kuna Raekoja plats mahutab kindla arvu müügibokse, siis on kaupmeeste arv igal aastal sama. Raudvara kõrval proovib igal aastal äriõnne 5-10 uut kaupmeest. Eelisseisus on need, kelle väljapanek sobib konteksti, kuid suudab samas olla uudne. "Kaupmeeste müügiedu sõltub juba nende endi panusest - kaubavalik, väljapanek, kioski väljanägemine ning loomulikult hea suhtlemisoskus ja kliendisõbralikkus," märkis Harusoo.

Allan Aujärv on kostitanud turukülastajaid jõuluroogadega juba 11 aastat. Põhimotivaator pole talle seejuures mitte esemeline kasu, vaid emotsioon ja meeleolu. "Edu toob kvaliteet. Lisaks tuleb toitlustades ja hõõgveini müües leida müüjad, kes ei istuks nutitelefonis, kes julgeksid suhelda. Täna näiteks üks töötaja lihtsalt ei ilmunud kohale. Ette ka ei teatanud. Sellised üllatused võivad kogu päevaplaani segi lüüa," märkis Aujärv.

Mari Rüütlile on tänavune turg esimene. Teistest selgelt eristuva müügikoha loomise idee tekkis tal juba suvel. Seega tuli ettevalmistusteks varuda pool aastat. "Apteegi" sildi all kaunistavad müügiletti kirevates värvides jõululiköörid. Lisaks pakutakse käsitööglögi.

"Apteegi idee sündis perega kultuurikilomeetril jalutades. Oleme üht sellist sarnast ettevõtmist ka ise külastanud, Narva linnuses. Oma tooteid kutsume apteekrinapsudeks, mille alkoholi mahuprotsendi piiriks on 22," selgitas Rüütel.

Töökäte leidmine iga-aastane mure

Tööjõuprobleem ongi põhimure. On töötajaid, kes jäävad lojaalseks ja kellega saab arvestada ka järgmisel aastal. Kuid pigem leiab inimene pärast lühiajalist projektitööd endale püsiva sissetuleku.
"Uusi töötajaid tuleb otsida igal aastal. See on väljakutse.

Tööjõuportaalidest on mõningane abi olnud, kuid sotsiaalmeedia grupid minu kogemuses ei tööta. Rumalavõitu kommentaare tuleb palju, tulemust paraku mitte," nentis Aujärv.

Töö on lihtne ja õpitav kõikidele. Keeleoskus ja tahtmine peab omalt poolt olema, ülejäänus ulatavad ettevõtjad abikäe. Näiteks tegi Aujärv see aasta oma töötajatele müügikoolituse, kus tellitud koolitaja selgitas kokkadele ja veinimüüjatele müügitöö põhitõdesid.

Rüütli hinnangul on debütandil kõige olulisem kommunikatsioon korraldajatega, kes saavad toetada nõu ja jõuga. Kvaliteet ja kogemus tulevad ajaga ise. "Kõigile kehtivad lepingus fikseeritud reeglid, seega üllatusi ei ole olnud. Lisaks korraldajatele on toeks ka vanemad olijad, kes on igale alustajale väärt tutvus," kiitis Rüütel.

Äripäev https://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
18. December 2017, 10:57

Raadio ettevõtlikule inimesele

Hetkel eetris Hetkel eetris

Äripäeva raadio viimased saated

Kõiki viimased raadio saated
Otsi:

Ava täpsem otsing