Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Tallink lõi Helsingis börsikella

    Täna noteeriti Helsingi börsil Eesti laevafirma Tallink, mille aktsia on viimase poole aasta jooksul jooksul kerkinud enam kui viis protsenti.

    Aktsia hinda on kergitanud nii uudis Helsingi börsil noteerimise kohta, kuid ka erinevate Tallinkiga seotud isikute aktsiate kokkuostud.
    Helsingis olev Tallink Grupi juhatuse esimees Paavo Nõgene ütles täna Äripäeva hommikuprogrammis, et soomlased tunnevad Tallinki hästi, omasemaks aitab seda teha neile ehk see, et Tallinki uus laev Tellitakse Soome Rauma laevatehasest.
    Täna läheb lahti Tallinki aktsiate kauplemine Helsingi börsil üle pikkade-pikkade aastate. Kuidas teil tänane päev sisustatud on, kui suur huvi on?
    Huvi on suur olnud, tegelikult Tallink on teinud road-show’d erinevates riikides, ka Soomes ja Helsingis. Loodame, et esimene päev on aktiivne. FDRa ehk Soome väärtpaberite hoidmistunnistusi on Soome depositooriumis kogunenud üsna suur hulk miljoneid, nii et likviidsust peaks olema piisavalt ja ootame aktiivset kauplemispäeva.
    Mida investorid või Soome meedia on siiamaani küsinud?
    Tegelikult on Soome meedia ja Soome üldse üsna hästi kursis sellega, mis Tallink teeb. Teadupärast omandas Tallink kaksteist aastat tagasi Silja Line'i, nii et Tallinki tegemised on soomlastele väga hästi teada ja tuntud. On loomulikult tehtud võrdlusi meie konkurentidega, kus on Tallinki tulemusi esile toodud kui oluliselt paremaid. Meie ülesanne on seda head renomeed hoida ja tõestada, et Tallink on suuteline tagama häid finantstulemusi ja maksma investoritele head dividendi.
    Pikaajalise Soome majanduslehe Kauppalehti lugejana ma vaatan, et Viking on ikkagi olnud nagu rohkem oma ja Tallink on siis nagu „virolainen“ – Eesti ettevõte. Kas nüüd võib Tallink täitsa omaks saada soomlastele?
    No eks näis. Meid on küll viimaste nädalate jooksul väga kiidetud seetõttu, et me oleme otsustanud oma järgmise laeva tellida Raumast ja seal on samuti toodud võrdlus Viking Line’iga, kes otsustas oma järgmise laeva tellida Hiinast. Nii et ajakirjandusväljaanded, ka seesama Kauppalehti, on välja toonud selle, et Tallink saab ilmselt nüüd rohkem soomlastele omaks.
    See oli teil väga õige samm. Kas kinnitate, et see oli kindlalt majanduslik otsus, et Hiinaga võrreldes te ei valinud natukene kallimat Rauma tehast?
    Me isegi ei küsinud tegelikult Hiinast hinnapakkumist. Me võtsime hinnapakkumised Euroopa laevatehastest ja hinna ning kvaliteedi varasema kogemuse suhtes oli Rauma lihtsalt kõige konkurentsivõimelisem. Seal olid ka muud aspektid, näiteks kui Megastar on ehitatud Turus, siis Turust oleks saanud laeva kõige varem alles 2026. aastal, kuna lihtsalt laevatehasel on nii palju tellimusi ees. Nii et seal on erinevaid aspekte, mis sellistel juhtudel mängima hakkavad. Üks on hind, loomulikult kvaliteet, aga ka see, milline praegu üldse on ühe või teise laevatehase võimalus laevu ehitada ja laev üle anda.
    Rauma laevatehases on ka kuuldavasti päris palju eesti keelt kuulda.
    Absoluutselt, see on üks suur pluss. Kindlasti see, kui järgmine laev tuleb Raumast, tähendab väga palju tööd ka Eesti ehitajatele, nii et seal on mitu positiivset tegurit.
    Küsin Helsingis kauplemise kohta. Seppo Saari, üks tuntumaid Soome investorid, on arvanud, et Tallink saab juurdeehk paarsada soomlasest aktsionäri. Mis te ise ootate, mis on konkreetselt selle kauplemise mõju?
    No esiteks on juba tulnud tegelikult juurde pea kolmsada aktsionäri sellega, et me otsustasime oma Silja Line'i Soome ja Rootsi töötajaid premeerida nendesamade hoidmistunnistustega. Aga mis seal täpselt juhtuma hakkab, eks seda näeb lähiajal. Kui me võrdleme Tallinna ja Helsingi börsi suuruste vahet, siis ilmselgelt Soomes on oluliselt suurem hulk aktsionäre, likviidsus on oluliselt parem, nii et Tallink on kindlasti kättesaadavam lihtsamini ja ilmselt ka atraktiivsem nii mõnelegi soove investorile, kes seni pole Tallinki peale võib-olla mõelnud.
  • Hetkel kuum
TalTechi professor: miks Eesti lennundus tähendab raha tuulde loopimist
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
On keeruline näha põhjust, miks Eesti lennundussektorit veel toetada. Kogemused on lihtsalt valmistanud liiga palju pettumust, kirjutab TalTechi makroökonoomika professor Karsten Staehr.
Tesla halbadele tulemusele vaatamata lõpetasid USA indeksid tugevalt rohelises
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Wall Street lõpetas teisipäevase kauplemispäeva üle ootuste tugevalt: S&P 500 tõusis +1,20%, Dow 30 kerkis +0,69% ning Nasdaq edenes +1,59%. USA turge vedasid tehnoloogiasektori aktsiad, millele keskendunud investorid valmistuvad „maagilise tehnoloogiaseitsmiku” tulemusteks ning ei lasknud end kohutada Teslast, kellelt oligi oodata halbu kvartalinumbried.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Metallitööstus sunnib end raskel ajal vastu võtma iga töö
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Ekspordile suunatud Viljandimaa metallitööstusettevõte Metest tunnetab praegu kõige raskemat aega. See tähendab, et enam ei saa valida tehtavat tööd, vaid vastu tuleb võtta kõik pakutav.Kuigi praegu valitseb majanduslikult keeruline aeg, kavatseb Metest Steel siiski kindlalt laieneda.
Merko eksjuht avas lahkumise tagamaid “Astusin nagu jooksulindilt maha”
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Aasta alguses Merko juhi kohalt taandunud Andres Trink tõdes, et pärast tosin aastat pingelist ehitusfirma juhtimist saab ta tegeleda kõige sellega, millest varem unistas. Juhitooli loovutamiseks andis talle peamise tõuke abikaasa karjäärimuudatus.
Kas rohepööre tähendab eurokommunismi? Või on see lihtsalt üks utoopia?
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
Küsimusele, kas rohepööre tähendab seda, et oleme sunnitud hakkama ehitama eurokommunismi, vastab Erik Moora, et kahetsusväärselt on keskkonnateemad, mis muidu vabades ühiskondades ei ole vaidlusobjekt, ära ideologiseeritud, nii et praegu näeme, kuidas poliitilised vastased vaidlevad mitte sisu üle, vaid selle üle, miks midagi teha ei saa. Samas on ilmne, et kuna inimtegevus ületab planeedi talumisvõime piire mitmekordselt, pole samamoodi jätkamine võimalik.
General Motorsi esimene kvartal ületas kõiki prognoose
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Autotootja General Motors avalikustas täna tugevad esimese kvartali tulemused, mis ületasid analüütikute prognoose. Lisaks ootavad nad aasta lõpuks suurt kasvu elektriautoturul.
Narva tööstusinkubaator hakkab ettevõtteid Ida-Virumaale meelitama
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo allkirjastas käskkirja, millega suunatakse EL Õiglase Ülemineku Fondist pea 8,5 miljonit eurot tööstusinkubaatori rajamiseks Narva.
Möödunud sügisel lõhutud Eesti-Soome gaasitoru pandi uuesti tööle
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.
Pärast seitsmekuust seisakut on Eesti-Soome gaasitoru Balticconnector jälle töökorras ja esmaspäeval liigub mööda seda 60 gigavatt-tundi maagaasi.