Artikkel
  • Jaga lugu:

    E-poe edu sõltub paljuski usaldusest

    Kaubandus kolib üha enam veebi. Foto: Reuters/Scanpix

    Eestis tegutsevate internetipoodide suur hulk tähendab väga tugevat konkurentsi.

    Audiitorettevõte KPMG ärinõustaja Tarmo Toiger ütles, et Eestis kasvab e-kaubandus aastas 30%, võrdluseks võib tuua Euroopa, kus kasv on 20%.
    Mobipunkt juht Sanders Skorik tõi tugevast konkurentsist rääkides näite, et kui nemad hakkasid Apple'i toodangut müüma, alustasid aktiivse müügitegevusega ka need e-poed, kes müüsid enne kodutehnikat.
    "E-poodide kasv võib lähiajal samas tempos püsida, sest arenguruumi on tublisti. Selleks pruugib vaadata, mis hinnaga müüakse riideid, laste kaupasid ja kodutarbeid jaekaubanduses, hinnavahe on märgatav," oli Skoorik tulevikust rääkides kindel.
    Kogu maailmas liigub trend sinnapoole, et senine kaubandus peab rohkem teed andma internetikauplustele. "Usun, et rohkem potentsiaali on teenuste kolimisel veebi, sest pole ju mõtet telefoni otsas oodata, et keegi vaataks, millal tehnikul on võimalik tulla riket parandama. Selliseid teenuseid on ju hõlbus online keskkonnas broneerida, kus klient saab sobivat aja valida," lisas ta.
    Lünklik seadus
    Õigusloome reguleerib e-kaubanduse valdkonda piisavalt ja Skoriku sõnul on turg üsna korrastunud.
    Ainult tagastusõiguse seadus on selline, mida sooviksid paljud e-poe pidajad muuta. "See on halvasti reguleeritud ja jätab netikauplused nõrgemasse positsiooni võrreldes tavakauplusega. Seadusse on sisse kirjutatud nõue, et internetist ostetud seadet on kliendil õigus avada ja ta võib toodet kasutada nii, nagu ta seda poes teha saab. Samas teame kõik, et poes on ainult mõned mudelid klientidele tutvumiseks. Seal ei võeta igat arvutit karbi seest lahti, et klient saaks tutvuda tootega," arutles ta. "Kuna see seadus on reguleeritud Euroopa tasandil, siis meie seadusetegijad seda tõenäoliselt muutma ei hakka," oli Skorik skeptiline.
    Äripäeva raadios esinedes kommenteeris Mobipunkt juht ettevõtte häid tulemusi ja selgitas, et väga heade tulemuste taga on püsiv töö ja pingutus.
    Edu tagab mitme komponendi koostoimimine: kõigepealt hea klienditeenindus ja kiire tarne. Klient soovib, et kaup oleks juba Eesti laos olemas ning tal ei tule oodata kaks-kolm nädalat, kui ese tellitakse Euroopast. Lisaks blogipostitused kodulehel, milles tutvustatakse uusi tooteid, teenuseid või jagatakse tehnika hooldamise nõuandeid.
    "Tänapäeval ei loe niivõrd hind kui kiirus. Müüb see, kes on kõige kiirem," kinnitas Skorik.
    Usaldus eelkõige
    Teine vajalik komponent, mis internetipoele on väga oluline, on hea maine.
    Selle saavutamine eeldab tublit tööd ja pingutust, sest uusi ettevõtteid ei kiputa usaldama. Pigem ostetakse kasvõi kallimalt ja suuremast e-poest, mida teatakse, kui tellitakse väikesest tundmatust e-poest.
    Skorik rääkis, et ka neil läks paar aastat aega, kui kliendid neid omaks võtsid ja olid nõus arved enne kauba saamist ka ära maksma. "Maine võib kaotada kiirelt, paari kliendi tagasiside põhjal. Seetõttu tegeleme väga hoolikalt klientide probleemidega ja pakume neile sobivamaid lahendusi," rääkis Skorik.
    E-poele on oluline ka tarnijate usaldus ja tõsiseltvõetavus. "Kohati on raske Euroopa partneritele selgitada, et me ei osta mobiiltelefone sadade kaupa vaid paari tükki korraga. Seda on ikka ette tulnud, et ei taheta võtta tõsiselt," lisas ta.

    Tegemist on kokkuvõttega Äripäeva raadios eetris olnud saatesarjast Äripäeva TOP. Saadete külalisteks olid sügisel ilmunud erinevates valdkonna TOPides kõrgetel kohtadel olnud ettevõtete esindajad ning saatesarja valmimist toetanud audiitorbüroo KPMG eksperdid.

    Saateid saab kuulata järele Äripäeva raadio kodulehelt https://raadio.aripaev.ee/

    Jaga lugu:
  • Hetkel kuum
Vastulause: tarneahelate ümberkujundamisega seotud väljakutseid maksab tõsiselt võtta
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Tuleb küsida, mil määral õnnestub ettevõtetel kanda kasvanud sisendhinnad üle lõpptoodangu hindadesse, kirjutab Arenguseire Keskuse ekspert Uku Varblane vastukajas Eesti Panga ökonomisti Kaspar Oja kriitikale.
Rootsi keskpank kergitas intressimäära, uued tõsted juba silmapiiril
Riksbank tõstab intressimäära sel aastal juba teist korda ning sellega tõuseb intressimäära tase 0,75 protsendini.
Riksbank tõstab intressimäära sel aastal juba teist korda ning sellega tõuseb intressimäära tase 0,75 protsendini.
Uueks ehituse asekantsleriks saab Ivo Jaanisoo
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Majandusministeeriumi ehituse asekantsleriks saab Jüri Rassi järel senine ministeeriumi ehitus- ja elamuosakonna juhataja Ivo Jaanisoo.
Rimi lõi koduveoks käed Starshipiga
Tallinnas autonoomseid pakiveoroboteid testiv Starship sai pardale poeketi Rimi, mille kolmest Tallinna supermarketist saab nüüd kolme koti kaupa koju kaupa tellida.
Tallinnas autonoomseid pakiveoroboteid testiv Starship sai pardale poeketi Rimi, mille kolmest Tallinna supermarketist saab nüüd kolme koti kaupa koju kaupa tellida.
Soomlased ehitavad Helsingisse 400 miljonit maksva soojuspumba
Mereveest sooja tootmine, mida plaanitakse ka Tallinnas, saab Soome pealinnas peatselt tõeks: Helsingi sooja- ja elektritootja Helen plaanib 400 miljoni euro eest püstitada pealinna Salmisaarele tohutu mereveel töötava soojusvaheti.
Mereveest sooja tootmine, mida plaanitakse ka Tallinnas, saab Soome pealinnas peatselt tõeks: Helsingi sooja- ja elektritootja Helen plaanib 400 miljoni euro eest püstitada pealinna Salmisaarele tohutu mereveel töötava soojusvaheti.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.