• OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • OMX Baltic−0,17266,92
  • OMX Riga−1,49866,71
  • OMX Tallinn0,141 739,38
  • OMX Vilnius0,00993,09
  • S&P 5001,115 459,1
  • DOW 301,6440 589,34
  • Nasdaq 1,0317 357,88
  • FTSE 1001,218 285,71
  • Nikkei 225−0,5337 667,41
  • CMC Crypto 2000,000,00
  • USD/EUR0,000,92
  • GBP/EUR0,001,18
  • EUR/RUB0,0093,47
  • PRO
  • 15.01.24, 12:00

E-ostlejad on uuesti avastanud tavapoodide võlud

Pandeemia viis riidemüügi internetti, kuid tarbijate naasmine füüsilistesse kauplustesse on seadnud Briti e-kaubanduse pioneerid tõsiste raskuste ette.
Klientide tõmme vanasse heasse nelja seina ja akendega füüsilise poodi on miski, millega e-kaupmehed üha rohkem arvestama peavad
  • Klientide tõmme vanasse heasse nelja seina ja akendega füüsilise poodi on miski, millega e-kaupmehed üha rohkem arvestama peavad Foto: Tanel Meos
Ali Hall ja Julie Lavington lõid Ühendkuningriigis tegutseva naisterõivaste e-poe Sosandari 2016. aastal. Mõne aastaga jõudis poe aastane müügikäive 42 miljoni naelsterlingini.
Nende uusim kasvuplaan ei seisne aga värskes digitaalturunduskampaanias ega uute suunamudijate värbamises, vaid kauplustes: ettevõtte asutajad teatasid detsembris, et plaanivad tänavu avada suuremates linnades kuni kaheksa füüsilist poodi.
Põhjus on lihtne: hoolimata e-kaubanduse buumist riigis, mis oli juba varem üks maailma enimarenenud veebiturge, müüakse enamik riideid endiselt tavapoodides.
„Miks ei peaks me sihtima seda 60 protsenti, vaid mängima ainult 40 protsendile?“ küsib Hall, viidates tava- ja veebipoodide müügimahtude osakaalule Ühendkuningriigi moekaubaturul.
Värske huvi füüsiliste kaupluste vastu on tähelepanuväärne suunamuutus võrreldes 2020. ja 2021. aastaga, mil mitte-esmavajalike poodide korduv sulgemine COVID-19 leviku tõkestamiseks andis olulise tõuke e-kaubanduse müügimahule ja lennutas kõrgustesse veebipõhiste rõivamüüjate (ASOSe, Boohoo, Sosandari, Zalando jt) aktsiahinnad.
Toimetaja märkus: Eesti Posti jaoks oli viimane pühadeperiood tavapärasest rahulikum, eraklientide tellimine kasvas vaid protsendi võrra. Tuli see kehvast keskkonnast või äkki e-poodide tüdimusest? Suurbritannia kogemus näitab, et Viru tänava butiikidel võiks olla lootust särada küll. Veel enam tasub seda trendimurdu tähele panna neil kaupmeestel, kes lootsid mujale Euroopasse hooga sisse murda.

Hetkel kuum

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele