Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Nike - pessimistide ja optimistide kahevõitlus

    Maailma suurim spordikaupade tootja Nike avalikustas teisipäeval enda majandusaasta kolmanda kvartali tulemused, mis pidid andma selgema signaali, kuhu suunas firma liigub. Paraku tegid need vee vaid sogasemaks ja firma on senisest rohkemgi pessimistide ja optimistide kahe tule vahel.

    “Päris palju muretsetakse Nike'i kasvu võimaluste pärast konkurentsitihedas keskkonnas. Veel kolm kuni viis aastat tagasi Nike'i jaoks selline asi nagu konkurentsitihe keskkond puudus ja kogu turg liikus vaba aja spordirõivaste suunas,” kommenteeris tulemuste järel uudisteagentuurile Reuters Edward Jonesi analüütik Brian Yarbrough.
    Praeguseks on aga olukord muutunud. Igipõline rivaal Adidas asus Nike'i koduturul Põhja-Ameerikas turgu võitma. Samal ajal lõi lained 20 aastat tagasi Ameerika jalgpalli alussärkide tootjana alustanud Under Armour, kelle reklaamnäoks sai korvpalliliigas NBA superstaari staatusse tõusnud Stephen Curry.
    Nike hakkas oma protsesside, toodete ja tarneahelaga rongist maha jääma ja see kajastus otsekohe ka firma aktsia hinnas. 2016. aastal oli Nike 30-liikmelise Dow Jonesi tööstuskeskmise halvim komponent, kukkudes aastaga ligi 19%. Teise kvartali tulemuste ja aastanumbri vahetusega taastus investorite usk firma aktsiasse, nähes seda ehk mõnevõrra ülemüüduna, ning 21. märtsi seisuga on aktsia sel aastal tõusnud 14,1%.
    Nike'i aktsiahinna kasvades suureneb ka lühikeseks müük.Foto: Äripäev
    Nüüd tuldi välja kolmanda kvartali tulemustega ning esialgu paistab, et investorite esialgne optimism oli põhjendamata. Nike suutis 28. veebruaril lõppenud kvartaliga küll kasumit analüütikute ootustest enam kasvatada, tuues puhaskasumina sisse 68 senti aktsia kohta, samas kui analüütikud prognoosisid kasumiks 53 senti aktsia kohta.
    Käive jäi seevastu oodatust tagasihoidlikumaks. Nike suurendas aastases võrdluses käivet 5%, 8,43 miljardi dollarini, kuid analüütikute keskmine prognoos oli 8,47 miljardit. Selleks hetkeks oli aktsia järelturu kauplemises juba miinuses, kuid analüütikutega peetud konverentskõne järel langes veelgi.
    Rongist maha jäänud
    Nike'i tegevjuht Mark Parker ütles, et ülemaailmsete tellimuste hulk, mida analüütikud ja investorid tähelepanelikult jälgivad tulevase nõudluse hindamiseks, kukkus korrigeeritud valuuta baasil aastases võrdluses 1%. Analüütikud ootasid seevastu keskmiselt 3,5% tõusu. Aktsia kukkus seepeale järelturul 3,6%.
    Üks probleeme on muutuv kaubandusturg, kus näiteks USAs on viimase pooleteise aasta jooksul ridamisi suuri spordikaupluste kette pankrotti läinud. Parkeri sõnul sunnib see füüsilistes poodides pakkuma rohkem allahindlusi, et inimesi rohkem poodi meelitada. Konverentskõnes rõhutas Parker, et firma pingutab ikka veel selle nimel, et parendada otse tarbijatele müüki, efektiivsemalt luua ja tarnida tooteid ning arendada rohkem tehnoloogiliselt arenenud tooteid.
    Nike on veidi rongist maha jäänud n-ö vaba aja spordirõivaste (athleisure) turul, kus nüüd traditsiooniliste konkurentide nagu Adidas ja Puma kõrval pakuvad konkurentsi tuntud moerõivaste tootjad nagu Chanel ning isegi suured jaekaubaketid Kohl’s ja Old Navy.
    Adidas otsustas mõni aasta tagasi ümber töötada kogu enda äristrateegia Põhja-Ameerikas, mis on endiselt maailma suurim turg ning mis erineb ülejäänud spordialadest seal domineerivate spordialade poolest.
    Osaliselt on Adidase edu taga ka jalatsiturg, kus koostöös kuulsustega nagu Kanye West, Pharrell Williams ning Rita Ora on loodud trendikaid ja populaarseid vabaajajalatseid. Nüüd kannab strateegia vilja ning nii analüütikud kui ka investorid näevad praegu Adidast kõige optimistlikumalt.
    Optimistide ja pessimistide kahevõitlus
    Under Armourist kirjutasin veebruari alguses, kuidas investorite ja analüütikute pessimism on loonud hea võimaluse firmasse odavalt siseneda. Olen endiselt seda meelt, et Under Armour on ülemüüdud ja firma aktsia peaks olema kallim.
    Nike'i aktsia seevastu tundub võib-olla isegi veidi üleostetud, st kallis. Läinud aasta oktoobris kirjutasin, kuidas Adidas ja teised teevad Nike'i elu keeruliseks, kuid tundub, et detsembris avalikustatud tulemused muutsid investorid liialt sinisilmseks firma lähituleviku probleemide kohapealt.
    Nike'i olukorda saab praegu iseloomustada kui optimistide ja pessimistide kahevõitlust. Kuigi aktsia on sel aastal tõusnud 14,1%, siis viimase paari kuuga on märkimisväärselt tõusnud ka lühikeseks müüdud aktsiate osakaal. Teisipäevase seisuga oli kõigist kauplemises olevatest aktsiatest 3,12% lühikeseks müüdud, mis iseenesest ei ole suur number, kuid annab selge trendi suuna.
    Nike peab näitama kasvu
    Analüütikud näevad praegu Nike'i pigem posiitivselt - 22 neist soovitavad osta, 11 hoida ning kõigest üks müüa. Aktsia keskmine hinnasiht on aga 62,47 dollarit, mis lubab kõigest 7,7% tõusupotentsiaali. Tõenäosus on aga suur, et pärast teisipäevaseid tulemusi otsustab rida analüütikuid hinnasihti, aktsia soovitust või mõlemaid alandada.
    Viimaste aastate jooksul, kriisist välja tulles, on minu hinnangul järjest olulisemaks saanud kasvu näitamine. Kriisi tagajärjel on firmad optimeerinud ja tõmmanud kulutusi koomale ja kivist enam vett välja ei pigista, mistõttu on Wall Streetil käibe kasvu kiirenemine järjest olulisem näitaja. Võib-olla on selle trendi arengus oma panus Amazonil, Facebookil ja teistel idufirmadest tehnoloogiafirmadel, kuid fakti ei saa eitada. Sel samal põhjusel on aktsionärid hüljanud ka Nike'i konkurenti Under Armourit.
    Kuulasin konverentskõne ja mulle jäi mulje, et Nike'i juhtkond teab oma nõrkasid külgi ja nad tegelevad nendega, kuid kogu selle protsessi ja strateegia muutmine, eriti Nike'i-suguse hiiu puhul, võtab aastaid aega. Adidas on hea näide. Just seetõttu ma ei tõttaks praegu Nike'i aktsiaid ostma, sest lähiajal võib tulla veel olulisi (aga lühiajalisi) tagasilööke. Under Armour on seevastu nii mutta tambitud, et nende aktsia on juba praegu atraktiivne. Nike'il läheb veel aega.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Swedbank kaotas kasumit vähem kui SEB
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Eesti kahe suurema panga tulemusi vaadates on näha, et Swedbanki kasum kahanes esimeses kvartalis vähem kui SEB-l.
Robotit arendav Eesti idufirma kaasas 1,5 miljonit eurot
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.
Eesti idufirma 10Lines kindlustas 1,5 miljoni euro suuruse investeeringu, et laiendada tegevust Ameerika Ühendriikides.