Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Taxify finantsjuht Lõuna-Aafrika Vabariigis: kui arvet ei tule, läheb palgast maha

    Anneli AljasFoto: Urmas Kamdron

    Taxify finantsjuht Anneli Aljas rääkis Pärnu Finantskonverentsil, et tal oli hiljuti hea võimalus rääkida kõikide Taxify riikide maa- ja linnajuhtidega ning siis ta selgitas näiteks Mehhiko ja Lõuna-Aafrika Vabariigi asjaosalistele, et arve on möödapääsmatu.

     Meie kõige viimane uudis on see, et Nigeerias on nüüd võimalik tellida liiklemiseks mootorratas, mille juht on Taxify klient.

    “Me ei kiusa teid, arve olemasolu on üks osa normaalsest äritegevuse protsessist ja vaid nii saab ettevõte jälgida, kuhu raha kulutatakse, ja olla vastavuses reeglitega ning maksuametite nõuetega,” oli jutt, mida tuli Aljasel mitu korda neis riikides toonitada.
    Ta lisas, et tema tiim oli ettevõtte kiire ülemaailmse laienemise tõttu ostuarvetega üsna hiljuti alles juurte juures. “Meie otsime alles arveid taga,” kommenteeris ta naljatledes.
    “Inimesed nagu mina ja teie siin saalis, meie tuleme ärikeskkonnast, kus arve on elementaarne asi, aga see ei ole nii LAVis või Mehhikos,” ütles ta. Aljase sõnul jõudis lõpuks kõikidele inimestele kohale, miks ettevõte arveid vajab. Hiljutiste jutuajamiste käigus lepiti kokku ka see, et kui arvet ei ole, siis see läheb töötaja palgast maha. Nii lihtne see ongi ja kõik toimib.
    Müügiarvete kohta märkis Aljas, et nemad ei suuda kulutada aega isegi mitte pdf-arvete tegemise peale. “Kõik meie müügiarved on elektroonilised ja neid on meil ka lihtne masinloetavuse teel kokku koguda.”
    Aljase sõnul töötab Taxify raamatupidamise tiimis seitse inimest ja suur osa kogu kõikide riikide raamatupidamisest tehakse ära Eestis. Abiks on neil Directo majandustarkvara. “Ma olen küll ka kogenud, et on täiesti võimalik leida Eestist inimene, kes on varem töötanud Mehhikos või LAVis raamatupidajana, üks selline naine meil nüüd tööl on – see on ikka täitsa hämmastav,” tunnistas Aljas.
    Ta lisas ka, et nad kasutavad vähemal määral eri riikides ka raamatupidamisbüroode teenuseid. Enamasti teevad nad vastavalt riikide nõuetele aastaaruandeid ja käibemaksudeklaratsioone.

    Anneli Aljas

    Taxify OÜ finantsdirektor 2017. aasta suvest. Enne seda oli ta 13 aastat omaniku, partneri ja finantsdirektori rollis MarkIT grupi ülesehitamise juures alates ettevõtte asutamisest kuni üle maailma eri paigus toimivate ettevõtete loomiseni. Tal on magistrikraad ärijuhtimise erialal Tampere ülikoolist ning lisaks on ta täiendanud end nii juhtimise kui ka juriidika valdkonnas Eraakadeemias Nord, Maastrichti ülikoolis ja EBSis.

    Finantsjuht hoiab kasvu kontrolli all
    Aljas märkis, et tema osakonna ülesanne on hoida Taxify kasvu kontrolli, sest sellise tempoga kasvades on kontroll lihtne kaduma ja seda tagasi saada on väga keeruline. Ta lisas veel, et tema jaoks ei ole kunagi olnud 5. kuupäev prioriteet. “Minu jaoks on tähtis see, et need võtmenäitajad, mis näitavad, kuidas ettevõttel läheb, peavad olema kättesaadavad jooksvalt või hiljemalt võimalikult kuu alguses.”
    Aljas märkis, et sularahaga nemad ei arvelda ja lisas täpsustuseks, et nende kliendid on autojuhid, kes inimesi sõidutavad. Ikka leidub inimesi, kes maksavad autojuhile sularahas, aga see ei ole Taxify käive, see on nende klientide ehk juhtide käive. “Märtsikuu jooksul tegime näiteks autojuhtidele 17 000 ülekannet, see on siis see osa käibest, mille Taxify on nende nimel kokku korjanud. Kui maksja on tasunud autojuhile sõidu eest elektroonilise kanali kaudu, siis Taxify kogub selle kokku, võtab oma teenustasu maha ja ülejäänu kannab juhile tagasi,” selgitas Aljas. “See on lisaks ka väga hea viis saada oma firma müügiarved kergelt tasutuks,” lisas ta. 
    Taxify asutati 2013. aastal, kui noorem vendadest, Markus Villig, oli alles gümnaasiumi viimase klassi poiss ja tahtis käia pidudel ja sõpradel külas. Juhiluba tal ei olnud ja siiani pole ega vist saagi olema. Toona oli takso tellimine keeruline, ajamahukas ja alati taksot ei saanudki. Ja siis hakkas mõte lendama. Esialgu oli tal plaan panna erinevad taksofirmad ühele platvormile kokku. 
    Taxify tegutseb praegu 31 riigis. Suurlinnu, kus toimetatakse, on muidugi rohkem ja linnu tuleb Aljase sõnul edaspidi juurde kindlasti kiiremini kui riike.
    Inimesi töötab praegu Taxifys rohkem kui 460 ja suurim kontor on Tallinnas, suuruselt teine aga Johannesburgis, Lõuna-Aafrika Vabariigis. Kliente ehk teisi sõidutavaid autojuhte on üle 5 miljoni, aga maailmavallutamisplaanid on ka tulevikuks suured.
    “Meie kõige viimane uudis on see, et Nigeerias on nüüd võimalik tellida liiklemiseks mootorratas. Näeb see välja nii, et tuleb mootorratas juhiga, kes annab sõita soovijale selga helkurvesti ja pähe kiivri,” rääkis Aljas.
Artur Praun: ettevõtted hakkavad varem või hiljem omaenda digiprügisse uppuma
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Ei ole mõistlik ega jätkusuutlik säilitada kõiki andmeid lihtsalt seepärast, et pilveruumi juurdehankimine on äärmiselt lihtne. Kahjuks aga praegu just sinnapoole liigutakse, kirjutab Elisa ärikliendiüksuse juht Artur Praun.
Tesla juhi Hiina visiit kergitas aktsia hinda
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Tesla juht Elon Musk sõlmis Hiinas lepped, mis aktsia hinna täna New Yorgis kiirelt kerkima panid.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Esimesed naised, kes purustasid investeerimismaailmas klaaslae
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Kuigi investeerimisvaldkond ja eriti just selle tippladvik kipub olema meeste domineerimise all, ei ole naine investeerimismaailmas enam mingi haruldus. Asjad hakkasid muutuma 1960ndatel ning üha rohkem tuleb juurde nii naisinvestoreid kui ka tippjuhte investeerimisettevõtetes. Ingelinvestor ja Grünfini investeerimisfirma kaasasutaja Triin Hertmann on naine, kes on tehnoloogiaettevõtetes ennast tippu töötanud. Suurema osa oma tööelust ongi Hertmann veetnud kiiresti kasvavates tehnoloogiafirmades, kus on kõigil töötajatel tohutu töökoormus.
Tuntud ettevõtte turundusjuht leevendas Mihkel Raua süütunnet
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Neste Eesti turundus- ja kommunikatsioonijuht Risto Sülluste ütles konvrentsil “Password 2024” esinedes, et roheliste tarbimisvalikute puudumisel peaks süüdi tundma ettevõte, kes ei paku alternatiive.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Valmistoidutootja tuli kahjumist välja
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Valmistoidutootja Usin-TR suurendas eelmisel aastal käivet ja jõudis üle mitme aasta tagasi kasumisse.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.