Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
Viis soovitust finantsistile, kuidas saada mõjukaks arvamusliidriks
Pärnu Finantskonverentsil esinenud Lars Sudmann on olnud finantsjuht (CFO) Procter & Gamble’i Belgia üksuses ning on Fortune TOP 500sse kuuluvate suurfirmade nõustaja.Foto: Urmas Kamdron
Finantsjuhid mängivad ettevõttes olulist rolli. Aga kuidas muutuda tavalisest andmete esitajast tõeliselt mõju avaldavaks finantsliidriks?
Lars SudmannOn pärit Saksamaalt. Tal on üle 15 aasta kogemust äri- ja finantsjuhina. Praegu juhib ta omanimelist konsultatsioonifirmat, aga ta on olnud ka finantsjuht (CFO) Belgia ettevõttes Procter & Gamble. Ta on olnud Fortune TOP 500sse kuuluvate suurfirmade konsultant. Sudmannil on sügavuti minev kogemus muudatuste juhtimises, suure jõudlusega finantsorganisatsioonides ja tuleviku rahanduses ning ta on lektor Braunschweigi ja Aacheni ülikoolis.
Lars Sudmann oli Pärnu Finantskonverentsi peaesineja, kes rääkis finantsjuhtimise praktilistest strateegiatest ja võtmeuuringutest. Tema rõhuasetus on kommunikatsiooni võtmeküsimustel, ärimõjul ning samuti innovatsioonil nii tehnoloogias kui ka tööpraktikas, kuna finantsjuhid saavad end nende teadmiste arendamise kaudu ise kasvatada arvamusliidriks.
Tunne oma äri läbi ja lõhkiVäga tähtis on oma äri hästi tunda. Mitte ainult numbreid, vaid ka lugu numbrite taga. Selle jaoks on kõigil finantsliidritel soovituslik minna ja oma ettevõtet tundma õppida – käia müügijuhtidega aeg-ajalt väljasõitudel, käia laos uudistamas või istuda arendajate seltsis. Õppida. Proovida näha, mis põhjused numbrite taga on. Ainult seda tehes on võimalik teisi tõeliselt mõjutada.Kasva aruandjast ideede genereerijaksSelle asemel et lihtsalt aruandeid ja numbreid esitada, jaga oma mõtteid ja arvamusi selle kohta, mida peaks tegema. Lase lahti aruandja mõttelaadist ja omanda seetõttu-peaksime-tegema-seda-mõttelaad.Kasuta ainulaadset helikopterivaadet, et areneda mõttejuhiksFinantsinimesel on tihtipeale ligipääs üksuse või kogu ettevõtte üldpildile. See ei ole tähtis ainult aruandluse jaoks, vaid see on ka sinu ainulaadne panustamise ja tugevaks finantsliidriks olemise allikas.Proovi leida huvitavaid analüüse, ülevaateid jmt oma vaatepunktist ning jaga neid regulaarselt – niimoodi saad kehtestada ennast ja oma ettevõtet mõttejuhina.Prognoosid: leia kolm põhjust numbrite tagaEriti siis kui sinu õlul on tulevikuplaanid ja -prognoosid, on oluline, et saaksid aru, mis on prognooside võtmetegurid ja milliseid neist su töökaaslased saavad mõjutada. Isegi kui olukord on tegelikult palju keerulisem, on oluline, et igaüks saaks tehtavad juhised ja fookuse.Ole osa innovatsioonistFinantsjuht on juba loomuldasa ühendatud süsteemide ja tehnoloogia uute arengutega (tehisintellekt, ennustav analüütika jne). Finantsliider saab istuda innovatsiooni juhiistmele, testides uusi süsteeme ja töötamise viise ning need ettevõttesse üle võtta.
Bret Metskülafinantsuudised.ee