10 nippi, millega Teder välismaal läbi lööb

Rivo Sarapik 21. september 2011, 13:08

Edukas kinnisvara ja kaubandusärimees Hillar Teder soovitas täna konverentsil Äriplaan 2012 äri laiendada Eestist suuremasse, ent vaesemasse riiki. Nii on lihtsam seal edu saavutada.

Kus need eestlastele sobivad uued turud on? Investeerimispank Goldman Sachs soovitab tema sõnul näiteks BRIC-riike (Brasiilia, Venemaa, India ja Hiina).

„Kui küsida, miks neid riike soovitatakse? Seal on palju inimesi, seal on tõusev ja arenev majandus. BRIC-maade suhteline ostujõud ulatub 3000 dollarist inimese kohta Indias 16 000 dollarini Venemaal. Eestil on see näitaja samas 19 000, arenenud riikidel 40-50 000, mõnel ka 80 000,“ rääkis Teder. „Seega, mis soovitusi maailmakuulsad pangad eestlastele annavad? Minge turgudele, kus ostujõud on Eesti omast tükk maad väiksem. Minge turgudele, mis on teie arengust maas.“

10 soovitust uuele turule minekuks.

1. Kõik turud on äärmiselt sarnased. Kõik inimesed tahavad ühtesid ja samu asju. See tähendab, et saate uuel turul olla sama edukas kui Eestis.

2. Vali turg, kus on vähemalt 30 mln inimest. Siis oskate tulevikku ennustada ja olete kohalike silmis autoriteet. Samuti kaob aukartus suurte turgude ees.

3. Tööta linnadepõhiselt. Alusta sealt, kus elab miljon inimest või enam. Näiteks Hiinas on 80 üle miljoni elanikuga linna, Venemaal kümneid, Ukrainas viis.

4. Kutsuge uut turgu koduturuks, siis ei anna te seal alla.

5. Eesmärgiks kolme parema hulgas olla. Peab ambitsioonikas olema, siis saab esiteks laenu, tahetakse teie plaanidesse investeerida ja tahetakse teid ka üles osta.

6. Võta inimesed kaasa, sest teil pole aega kohalikega katsetada. Uuel turul on vaja spetsialiste, aga neist head on juba tööl ja saaksite enda ärisse vaid keskmist taset.

7. Kolige uuele turule kaheks aastaks elama (või ostke lennuk). Peate olema kohal, kui tõsiselt asja ajada tahate.

8. Osake kohalikku keelt – tunned end mugavalt, sest saate kohalikust mentaliteedist aru, ja teiseks tunnustavad teid ka kohalikud.

9. Sõbrustage nendega, kel on raha ehk looge suhteid institutsionaalsete investoritega. Kui äri läheb hästi – mida ta pingutades läheb – võite vajada arenguks kapitali.

10. Hoia tempot. Tulemused motiveerivad inimesi ja tehke tehing iga kolme kuu jooksul. Tehinguks võib olla näiteks maa ostmine, ehituse alustamine, poe avamine jms. Imestan ettevõtjate üle, kes uuel turul kolme kuuga midagi ei tee, aga saadavad raporteid peakontorisse, mis millestki aru ei saa ja aina uusi analüüse tellib.

Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
23. September 2011, 10:03
Otsi:

Ava täpsem otsing