Reklaamitööstuse salaboonused

21. jaanuar 2014, 06:57

Esimest korda on hakatud rääkima reklaamiäri salapärasest tasustamismudelist, mida on nimetatud ka legaalseks altkäemaksuks.

On kirjutamata seadus, et meediaagentuuridele tuleb maksta salapärast boonust ehk kickbacki ehk agency volume bonus´t (AVB), mida meediaagentuuride assotsiatsiooni juhatuse liige tuliselt eitab, ent liikmed tunnistavad. Sellist mahuboonust agentuuride tasustamisel kasutatakse nii meediaettevõtetes kui ka jaekaubanduses ja teisteski valdkondades.

Esimest korda avas diskussiooni reklaamitööstuse tasustamismudeli omapäradest endine meediaagentuuri MediaCom juht Janeck Uibo, keda peetakse ka kickbacki maaletoojaks. Uibo selgitas avameelset teemakäsitlust sellega, et kuna ta meediaagentuuris enam kaasa ei löö, on tal lihtsam ülejäänud maailmale distantsilt selgitada, kuidas ja kes tegelikult maksab kinni näiteks telekanalites jooksva reklaami ja kuidas see reklaamiturgu nn alla veab.

Jaanuari alguses kirjutas Äripäeva teemaveebis BestMarketing endine MediaCom juht ja nüüdne Postimehe turundusdirektor Janeck Uibo, et meediaagentuuridele ei maksa suuresti palka mitte klient, vaid meediakanal. "Ebamugav teema kõikidele osapooltele," nentis Uibo.

Klient maksab meediaagentuuridele vahendustasu enamasti null kuni kolm protsenti tehingust, ent põhitasu tuleb agentuuride väitel meediakanalilt või rahvusvaheliselt ketilt. Kui meediaagentuuride vahendustasu kliendi reklaamimahu pealt on suurusjärgus 0 kuni kolm protsenti, enamasti üks protsent, siis millest agentuurid elavad ja kuidas on võimalik seejuures teenida kasumit? Turuosalised väidavad, et agentuuride kasumi toobki neile nn legaalne altkäemaks ehk agency volume bonuses ehk kickback.

Kas ja kuidas kommenteerivad meediaagentuuride juhid seda teemat, loe tänase Äripäeva paberlehest.

Raadio ettevõtlikule inimesele

Äripäeva raadio 92.4

Hetkel eetris

Kava

Vaata kogu kava
Äripäev http://www.aripaev.ee/img/id-aripaev.svg
29. January 2014, 13:24
Otsi:

Ava täpsem otsing