Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.
11 nippi, kuidas jaekaubanduses teistest erineda
Momentum Estonia juht Kristjan Kaleviste tõi jaekettide seminaril välja 11 viisi, kuidas kauplused saaksid kampaaniatega rohkem konkurentide seas silma paista.
1. Mix and Match. Valikus on mitu erinevat toodet, mille kokkusobitamisel saab soodsama hinna. Näiteks ostes korraga teatud joogi, salati ja magustoidu, on hind mõnevõrra odavam.
2. Cross merchandising. Erinevate tootegruppide sidumine.
3. Heategevusega seotud pakkumised. Annab tarbijale ostuks emotsionaalse argumendi.
4. Pakendi suurem ärakasutamine. Näiteks muuta pakend konkurentidest teistsugusemaks: lisada sellele sõnum, silmapaistev hinnasilt, täiendav infomaterjal toote omaduste või kampaania kohta.
5. Grupeerimine. Teatud toodete temaatiline sidumine. Näiteks filmiõhtu temaatiline väljapanek, kuhu on kokku pandud erinevad snäkid.
6. Kliendikaardiga seotud pakkumised. Annab lojaalsetele ostjatele garanteeritud lisaväärtuse. Näiteks loosimised, pikemaajalised soodushinnad, suurimatele ostjatele kingitus.
7. Proovitarbimine. Degusteerimisest või tooteesitlusest on efektiivsem näiteks uue kauba proovihind või mõne teise tootega ostmisel näidise peale kauba saamine.
8. Eristuv väljapanek. Tõmbab tarbija tähelepanu ilma, et peaks tegema suuri kampaaniakulutusi.
9. Category management. Kategooria müügiefektiivsuse kasvatamine läbi grupeerimise, parema väljapanekulahenduse või kommunikatsiooni.
10. Pakkumiste kommunikatsioon. Erinevate siltide ja sõnumitega ostja tähelepanu püüdmine. Näiteks siltidega teada andmine, et tegu on uue tootega.
11. Muutuv jaekaebandus. Näiteks pakendite kaotamine, lisateenuste pakkumine (nt valmistoote soojendamine), tarbija suunamine ostuba e-kaubandusele.
Minu Äripäeva kasutamiseks logi sisse või loo konto.