Artikkel
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rail Baltic ei pea asjatult looklema

    Baltiraili (Helsingi) juhatuse liige, geotehnikainsener Ago Vilo.Foto: Erakogu

    Kangekaelselt Nabala kaitseala idaserva välistades on joonestatud suur hulk kõikvõimalikke looklevaid Rail Balticu trassivariante, mis kõik seavad aga löögi alla sajad majapidamised, kirjutab geotehnikainsener Ago Vilo.

    Nabala-Tuhala looduskaitseala moodustamise heaks kiitnud valitsuse otsuse järel Internetis avaldatud võidurõõmu jälgimine tegi nukraks. Liiga paljud ilmselt ei vaevugi tõsiselt mõtlema selle peale, mis tegelikult toimub.
    Kultusobjektiks või ka absoluutseks sõjanuiaks muudetud Tuhala nõiakaevu lokaalprobleem on laiendatud tohutule alale ning langetatud otsuse majanduslikke tagajärgi nähtavasti ei kavatsetagi analüüsima hakata. Kas meil on looduskaitsega seni siis asjad nii halvad olnud, et isegi arukus minetatakse?
    Teeks kohe selge vahe – maavarad ja Rail Baltic. Oma geotehniliste tagajärgede poolest on need võrreldamatud (ehkki mõlemad on edukalt lahendatavad isegi Nabala piirkonnas), mõju Tuhala nõiakaevule kaasa arvatud. Praegu asutakse aga koos pesuvee väljaviskamisega ka last samasse saatma.
    Kangekaelselt pea asustamata Nabala idaserva välistades on joonestatud vist juba tosina jagu kõikvõimalikke looklevaid Rail Balticu trassivariante Harjumaa jaoks. Need kõik on tegelikult „teema variatsioonidega“, seades löögi alla sadade majapidamiste ja kümnete asulate huvid. Samuti ühendab neid asjaolu, et juurde tuleb maksta kümneid miljoneid eurosid juba RB ehituse käigus, ekspluatatsioonist rääkimata.
    Tänapäeva geotehnikale on jõukohane kiirraudteede ohutu ehitamine ka väga keerukates ehitusgeoloogilistes tingimustes, mille hulka Nabala õnneks kuidagimoodi ei kuulu. Meie kõigi huvides tuleks Rail Balticu probleemidesse hoopis tõsisemalt suhtuda, kui seda seni tehtud on.
    Kaevandamise osas on määrav maavara unikaalsus. Kui mujalt samaväärset saada on, siis pole muidugi vajadust sellega just Nabalas alustada. Ehkki tänapäeval ehitame me edukalt isegi ajalooliste linnade keskel, tiheasustusaladel, kus põhjavee alandamine lähiümbruses üle paari sentimeetri ei saa kõne allagi tulla. Täpselt sama on võimalik tagada ka karjääride ümber, ümbruse hüdrogeoloogilist olukorda vähemalgi määral mõjutamata. Kogu küsimus taandub siingi ainult kulutuste mõistlikkusele, lõpptoodangu saamise tegelikule hinnale.
  • Hetkel kuum

Eesti majanduse tervis

0

Sisemajanduse kogutoodang

Muutus võrreldes eelmise aasta sama perioodiga, %

Allikas: Statistikaamet

Aivar Hundimägi: ärge nii enam riigieelarvet tehke
Valitsus eesotsas peaminister Kaja Kallasega on riigi rahaasjade kordategemisel oma usalduskrediidi maha mänginud, kirjutab Lääne-Virumaa Uudiste peatoimetaja, Äripäeva peatoimetaja asetäitja Aivar Hundimägi.
Valitsus eesotsas peaminister Kaja Kallasega on riigi rahaasjade kordategemisel oma usalduskrediidi maha mänginud, kirjutab Lääne-Virumaa Uudiste peatoimetaja, Äripäeva peatoimetaja asetäitja Aivar Hundimägi.
Oodatav käibemaksutõus hoiab hindu kõrgel
Kaupmehed pole käibemaksu tõstmise ootuses veel hindu tõstnud, kuid teevad seda lähikuudel, rääkisid analüütikud.
Kaupmehed pole käibemaksu tõstmise ootuses veel hindu tõstnud, kuid teevad seda lähikuudel, rääkisid analüütikud.

Eesti ettevõtete tervis

6,59
Rahuldav
0
10
Kõik sektorid
Nordecon hakkab ehitama Tallinna Lennusadama naabrusse Loodusmaja
Loodusmaja ehitamise riigihankel tunnistati parimaks Nordeconi pakkumine, millega Riigi Kinnisvara hanke võitja rajab puidust hoone Tallinnasse Lennusadama naabrusse, kus suurimaks kasutajaks saab olema Eesti Loodusmuuseum.
Loodusmaja ehitamise riigihankel tunnistati parimaks Nordeconi pakkumine, millega Riigi Kinnisvara hanke võitja rajab puidust hoone Tallinnasse Lennusadama naabrusse, kus suurimaks kasutajaks saab olema Eesti Loodusmuuseum.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: kuidas ma ümaraspäi endale kandilise sõbra sain
Äripäeva kolumnist-ettevõtjal Üllar "Myrakas" Priksil on nüüd toidukäru. Vaja läks vaid kasti õlut ja oma äripartnerit kiruvat naabrimeest.
Äripäeva kolumnist-ettevõtjal Üllar "Myrakas" Priksil on nüüd toidukäru. Vaja läks vaid kasti õlut ja oma äripartnerit kiruvat naabrimeest.
Margus Nõlvak: hinnake kirgi!
Töötajate kired ei ole sageli otseselt seotud inimeste igapäevatööga, kuid nende panus töö kvaliteeti on hindamatu, kirjutab Tele2 juht Margus Nõlvak Äripäeva essees.
Töötajate kired ei ole sageli otseselt seotud inimeste igapäevatööga, kuid nende panus töö kvaliteeti on hindamatu, kirjutab Tele2 juht Margus Nõlvak Äripäeva essees.
Ettevõtted võiks rohepesust üht-teist juba teada – vähemalt enne, kui midagi väidavad
2021. aastal tegid peaaegu pooled ELis auditeeritud ettevõtted oma kommunikatsioonis mingil määral rohepesu, peamiselt oma keskkonnahoidlikkust ülehinnates või -mõjusid alahinnates. Kuidas rohepesu ära tunda, vältida ja ise valeväidetest hoiduda, on küsimus.
2021. aastal tegid peaaegu pooled ELis auditeeritud ettevõtted oma kommunikatsioonis mingil määral rohepesu, peamiselt oma keskkonnahoidlikkust ülehinnates või -mõjusid alahinnates. Kuidas rohepesu ära tunda, vältida ja ise valeväidetest hoiduda, on küsimus.
Eesti autotööstur paljastab „Kuumal toolil“, millal tuleb elektriautode buum
Kui Euroopa riigid ei hakka massiliselt toetama elektriautode ostmist, siis jääb nende osakaalu kasv Euroopas marginaalseks, ennustas autotööstusele interjööridetaile valmistava Mistra-Autexi juht Priit Tamm saates „Kuum tool“.
Kui Euroopa riigid ei hakka massiliselt toetama elektriautode ostmist, siis jääb nende osakaalu kasv Euroopas marginaalseks, ennustas autotööstusele interjööridetaile valmistava Mistra-Autexi juht Priit Tamm saates „Kuum tool“.
Kone juht teatas lahkumisest
Soome liftitootja Kone teatas hommikul enne börsi avanemist, et tegevjuht Henrik Ehrnrooth lahkub järgmise aasta esimesel poolel ametist, ettevõte hakkab uut juhti otsima.
Soome liftitootja Kone teatas hommikul enne börsi avanemist, et tegevjuht Henrik Ehrnrooth lahkub järgmise aasta esimesel poolel ametist, ettevõte hakkab uut juhti otsima.
Äripäev alustab koostööd Financial Timesiga
Alates tänasest saab Äripäeva veergudel lugeda analüüse Financial Timesist, mis aitavad mõtestada meie ümber toimuvat.
Alates tänasest saab Äripäeva veergudel lugeda analüüse Financial Timesist, mis aitavad mõtestada meie ümber toimuvat.

Küpsised

Äripäev kasutab küpsiseid parima ajakirjandusliku teenuse, huvipakkuvama sisu ja hea kasutajakogemuse võimaldamiseks. Meie veebilehel on järgmist liiki küpsised: vajalikud-, statistika-, eelistuste- ja turunduse küpsiseid. Küpsiste kasutamise eesmärkide ja töötlemise aluse osas saad rohkem infot Meie Küpsiste Poliitikast. Vajutades „Luban kõik“ nõustud Küpsiste kasutamisega meie ja kolmandate osapoolte poolt Meie Küpsiste poliitikas ja käesolevas Küpsiste lahenduses toodud tingimustel. Vajutades „Muudan eelistusi“ saad oma eelistusi alati muuta ja täiendavalt infot erinevate Küpsiste kohta.

Loe lähemalt meie Privaatsus - ja Küpsisepoliitikast.