Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Riigikogulasele sobib rendiauto

    Vahur RandveerFoto: Erakogu

    Riigikogulastele autode rentimisega säästaks riik aastas kümneid tuhandeid eurosid ning kodanikud loendamatul hulgal närvirakke, kirjutab BCS Auto OÜ juhatuse liige Vahur Randveer.

    Praeguse korra kohaselt saavad riigikogu liikmed 3475eurosele kuupalgale lisaks kuluhüvitist 30 protsendi ulatuses palgast. Tehtud kulutused on vaja tšekkide esitamisega ära tõestada. Rahvaasemik, kes kas ei taha või ei viitsi väikeste tšekkide kogumise ning esitamisega vaeva näha, esitab iga kuu ühe suurema dokumendi, näiteks autoliisingu- ning kütusetšekid.
    Vähemalt kord aastas lahvatab skandaal, kui ajakirjandus lappab kuluhüvitiste saamise nimel esitatud tšekke ning toob neist välja sotsiaalset närvi torkivaid näiteid. Tänavu sügisel läks õiguse ja õigluse nõudmise kisa niivõrd valjuks, et riigikogu vanematekogu otsustas – edaspidi võib riigikogu liige oma auto igakuisest liisinguarvest lasta hüvitada kuni 450 euro suuruse osa. See otsus pole ei liha ega kala, sest kuluhüvitiste süsteem ei luba selle raha eest autot osta. Või vähemalt pärast saadikuvolituste lõppemist seda saadikule jätta. 450 eurot kuus teeb nelja aasta peale aga 21 600 eurot, päris soliidse summa. Seega, rahva õiglustunne on ka tulevikus riivatud.
    Riigile kasulik
    Lahendus on lihtne: riigikogu kantselei võtku rahvasaadikutele sõiduvahendid pikaajalisele rendile. Riigihanke korras muidugi, mis tähendab, et senise 450 igakuise euro eest saaks ilmselt vägagi kobeda sõiduki.
    Riigi seisukohalt on pikaajaline autorent tavapärasest liisingulepingust parem, sest kõik sõidukiga seotud kulud väljenduvad konkreetses kuuarves – autoga seoses ei ole tulemas ühtki ootamatut lisaväljaminekut. Peale selle, et jooksvad kulud on kontrolli all, ei kaasne pikaajalise rendilepinguga esimese sissemakse kulutust, ei ole lepingutasu ning ka lepingu lõpetamine keeruline või kulukas – rendilepingu lõpupäeval antakse auto lihtsalt üle ja kõik.
    Paketti ehk kuumakse sisse on võimalik pikkida hulgaliselt lisateenuseid: liiklus- ja kaskokindlustus, korralised hooldused, auto viimine hooldusesse ja sealt toomine, asendusauto hoolduse ja remondi ajaks, tehnoülevaatused, kindlustusjuhtumine käsitlemine, kogu perioodi rehvid ja nende hooajaline vahetamine ning ladustamine, GPS-positsioneerimine ja elektroonilised sõidupäevikud, soodustusega kütusekaart, perioodiline autopesu jne.
    Riigikogulasele kasulik
    Riigikogu liikmele on kasulik võtta auto pikaajalise rendilepinguga, sest siis ei pea riigikogulane autoga tegelema – ta ei pea vahetama õli, kojamehi ja rehve, ta ei pea autot hooldusesse viima ega seda sealt tooma – kuna need tööd tehakse tema eest ära, saab ta keskenduda põhitegevusele.
    Riigikogu liikme igakuine sissetulek on piisav, et oma luksusevajadusi ise rahuldada – kelle seisus, kuvand või enesetunne ei luba alla Mercedes-Benzi, BMW või Lexuse linnamaasturi muud sõidukit kasutada, käigu jala. Või ostku ise omale seisusekohane sõiduvahend.
    Autoriga seotud ettevõte rendib autosid (toim)
    Artikkel ilmub Tallinna Kaubamaja, Danske Banki, EMT ja Elioni, ACE Logisticsi, Combimilli ning Äripäeva arvamuskonkursi Edukas Eesti raames.
     
  • Hetkel kuum
Era- ja riskikapitali ühenduse juht: investeeringutest väljumisi napib, mure lahendamiseks pingutatakse
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Investeeringute likviidsuse tagamiseks võtavad fondivalitsejad kasutusele uued strateegiad, kirjutab Eesti Era- ja Riskikapitali Assotsiatsiooni juhatuse esimees Kaari Kink.
Nõrgad ehitusmahud põhjustavad USA eramajade ülehindamist
Valdav enamus USA kodudest on ülehinnatud ning järsult tõusnud hüpoteeklaenude intressimäärad ja jätkuv eluasemepuudus tõstavad kinnisvara hindu veelgi kõrgemale.
Valdav enamus USA kodudest on ülehinnatud ning järsult tõusnud hüpoteeklaenude intressimäärad ja jätkuv eluasemepuudus tõstavad kinnisvara hindu veelgi kõrgemale.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Aastaaruande esitamine saab olla lihtne ehk rakendus, mis muudab mikroettevõtjate elu
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Paljud väikeettevõtted on hädas majandusaasta aruande koostamisega. Tänavu aasta alguses kustutati äriregistrist koguni 23 000 ettevõtet, kellel oli pikem aruande esitamise võlgnevus. Väikefirmade valupunkti aitab leevendada tööriist nimega minuaastaaruanne.ee.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Uusi turge vallutava Eesti firma toodet jäljendavad nii hiinlased kui britid
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Pärnumaal toodetud kännupuurid viisid masinatööstuse Dipperfox Euroopa kõige kiiremini kasvavate ettevõtete etteotsa, kuid ainulaadse toote menu sütitab jäljendajaid Hiinast kuni Ühendkuningriigini.
Kunman asus juhtima oma suures kahjumis joogiveefirmat
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Pudelivee tootja Haage Joogid langes eelmisel aastal 1,9 miljoni euro suurusesse miinusesse ning firma juhatusse jäi vaid selle ainus omanik Vello Kunman.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Modera juht: elektriautobuumil on pidurid peal
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Hoolimata rohepöördest on elektriautode nõudlus oodatust madalam ning Euroopa regulaatorid on hiinlaste lõksus, kirjutab automüügi tarkvaraettevõtte Modera tegevjuht Raido Toonekurg.
Netanyahu vahistamise taotlus lööb lääneriigid kahte leeri
Euroopa riikide valitsused on reaktsioonides rahvusvahelise kriminaalkohtu eilse süüdistuse osas eri meelt, Joe Bideni paneb see aga keerulisse seisu.
Euroopa riikide valitsused on reaktsioonides rahvusvahelise kriminaalkohtu eilse süüdistuse osas eri meelt, Joe Bideni paneb see aga keerulisse seisu.
Uuringud näitavad, et rämpstoit võib ajule kahjulikult mõjuda
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.
Tartu ülikooli teadlaste hiirte peal tehtav uurimistöö näitab, et isegi lühiajaline kokkupuude rämpstoiduga muudab vere-ajubarjääri lekkivamaks ning võib mõjuda halvasti aju tervisele.