Parimad äriideed sünnivad eelnevatest kogemustest ning elu jooksul kogutud kontaktidest, kirjutab sotsiaalmeedia sisulooja ja nõustaja Jeff Barrett portaalis Inc.com.
- Parimad äriideed ei pea alati olema seotud täiesti uue toote või teenusega. Foto: Shutterstock
- Jeff Barrett Foto: Twitter
Vahel veedame me liiga kaua aega tahvli ees – sõna otseses mõttes või metafooriliselt – ja püüame kirja panna perfektset äriideed.
Kõige tähtsam on aga aru saada, et sa ei pea müüma midagi, mida juba ei eksisteeri. Mingit maagilist toodet ei ole vaja. Sinu parimaks tooteks on tihtipeale sinu kontaktid, teadmised ja kompetentsus – just sellega on võimalik äri alustada.
Mida see tähendab? Valdkonnas, millele sa kõige rohkem aega panustad, oled ka kõige kompetentsem. Siin võib paralleeli tõmmata Malcom Gladwelli 10 000 tunni reegliga, mis sätestab, et eksperdiks saamiseks on vaja mingil teemal panustada just see kogus tunde. Võin tuua näiteks, et tean palju oma ala eksperte, sest ma olen nendega tööd teinud.
Nüüd pakun konsultatsioone suurtele brändidele, kuidas ettevõtte sotsiaalse mõju strateegiat paika panna. Ma tean, mis nende jaoks tähtis on, mis töötab ja kuidas efektiivselt suhelda. See on minu väärtus.
Me ei hakanud selle poole püüdlema. Ma ei pannud seda kirja tahvlile ega märkmikusse. Ja ma olen küllaltki kindel, et kui ma oleks proovinud ehitada üles tarkvarafirmat, siis oleksin läbi kukkunud. Minu kontaktid ja minu isik muutusid mu suurimaks varaks ning sealt tuli ka suurem äriidee.
Pane oma tugevused enda kasuks tööle
Sinu taust võib sulle palju võimalusi tekitada. Nii oli näiteks Ann Marie Geisseli puhul, kes on praegu hariduse alal spetsialist ning üleriikliku erihariduse ja teraapiateenuste pakkuja Therapy Source’i direktor.
Geissel töötas varasemalt koolidirektorina ning on juhtinud ka õpilastele pakutavate teraapiateenuste osakonda. Ta on palju kokku puutunud sellega, kuidas lapsi paremini kuuletuma panna ning teab sellega seostuvaid probleeme hästi. Therapy Source’is jagab ta oma kogemusi koolijuhtidega, kes peavad toime tulema väheneva eelarve ja erivajadustega laste hariduse tagamisega.
Geissel suudab keerulistes olukordades tänu oma kogemusele hästi toime tulla. Ta suudab küsida õigeid küsimusi, mida saab teha ainult inimene, kes on antud valdkonnas väga asjatundlik. See, mida ta varasemalt teadis, muutus tema kõige väärtuslikumaks varaks.
Hinda oma võimeid adekvaatselt
Oma nõrkuste tuvastamine võib inimeste jaoks olla raske. Esialgu ma võitlesin selle vastu. Ettevõtjate jaoks kipub vigade, tõe ja oma ambitsioonide tunnistamine olla keeruline. Aga iga hea ettevõtja ütleb sulle, et neil on olnud oma karjääri jooksul vähemalt viis korda võimalus sattuda oravarattasse. Mida rohkem sinna satud, seda vähem edu saavutad.
Teadmine, mida sa teha ei suuda, on sama tähtis kui teadmine, mida sa teha suudad. Kui armastavad vanemad õpetasid sulle, et "sul on võimalik ükskõik, kelleks saada", siis nad ei eksinud. See on võimalik, aga see võtab palju aega, energiat ja harjutamist. Pika aja vältel hakkame tegelema asjadega, milles me head oleme, sest sinna on suunatud meie energia.
See, mida sa järgmisena teed, peaks olema seotud sellega, mida sa varasemalt teinud oled. See võimaldab sul varasemaid kontakte ja võrgustiku edu saavutamisel ära kasutada.
Kuidas alustada?
Kui sa tahad enda äri alustada, siis kõigepealt tee kindlaks, mis on sinu väärtus. Mis on üks asi, mida sina teha suudad, aga paljud ei suuda? See on sinu väärtus.
Seejärel kogu kokku kontaktid, mis sul antud valdkonnas on tekkinud. Sinu väärtus ja kontaktid viivad sinu äri õigesse suunda. Seejärel tasub mõtlema hakata, milline on sinu toode või teenus.
Tõlkinud Mait Kraun.
Seotud lood
Kestlikkusaruandlus puudutab üha rohkemaid ettevõtteid, sest lisaks suurusest tulenevale kohustusele tekib raporteerimise vajadus ka tarneahela kaudu.
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele