Kuni status quo ja mugavusstsoon võimaldavad, mõeldakse endiselt rohkem eilsest ja vähem homsest, tahavaatepeeglist innovatsiooni ei näe, kirjutab Shroomwell OÜ asutaja ja tegevjuht Siim Kabrits.
Droonid on näide valdkonnast, kus Eesti võinuks saada suure edumaa.
Foto: Andres Haabu
Viis aastat tagasi soovis Eesti kaitsetööstusettevõtte Milrem riigile droone müüa, kuid ühtegi tellimust ei järgnenud. Ettevõtte huvi koduturu vastu oli mõistetav, sest toodangu edukaks eksportimiseks on oluline, et ka päritoluriik pakutavat tehnoloogiat usaldaks ja kasutaks. Meie riigikaitse silmis ei olnud droonid aga toona prioriteet ning neid ei osatud traditsioonilise sõjapidamise osana käsitleda.
Autonoomsed robotid veealuse taristu kaitseks oleks strateegiline investeering tehnoloogiasse ja majandusse, kirjutab TTÜ elektroenergeetika ja mehhatroonika instituudi teadur ja MindChipi tegevjuht Heigo Mõlder arvamuskonkursile Edukas Eesti saadetud artiklis.
Suurriigi protektsionismist kantud eraldusjooned võivad mõnda ego või kellegi äri ajutiselt upitada, ent õõnestavad vabadust, kirjutab Äripäeva arvamustoimetuse juht Neeme Korv.
Uut äri alustades keskendutakse sageli tootele, teenusele või turundusplaanile, kuid üha enam digitaliseeruvas maailmas on üheks kõige olulisemaks väärtuseks sinu brändi identiteedis kujunemas domeen. Miks on seda vaja, kuidas seda valida ja millistele trendidele peaksid aastal 2025 tähelepanu pöörama? Tuginedes nii Eestist kui ka raja tagant saadud kogemustele panime sulle kokku ülevaate, mis peaks aitama sul domeenidega seotud maailmas hõlpsamini orienteeruda.