• OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,02
  • OMX Baltic0,07%300,58
  • OMX Riga0,97%888,53
  • OMX Tallinn0,1%2 058,29
  • OMX Vilnius0,04%1 198,54
  • S&P 5001,11%6 092,18
  • DOW 301,19%43 089,02
  • Nasdaq 1,43%19 912,53
  • FTSE 1000,01%8 758,99
  • Nikkei 2251,14%38 790,56
  • CMC Crypto 2000,00%0,00
  • USD/EUR0,00%0,86
  • GBP/EUR0,00%1,17
  • EUR/RUB0,00%91,02
  • 07.01.10, 10:06
Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine

Sotsiaalvõrkudega sisemiste suhete kallale

Kuigi räägitakse uutest kogukondadest ja huvirühmadest, mis sotsiaalvõrgustikes suhtlevad, on need võrgud ainult vahend suhtlemiseks, sest suhtlus ise on suures osas samaks jäänud.
Ka kommunikatsioon ettevõtetes jaguneb sõltumata kasutatavatest vahenditest laias laastus kaheks: sisemiseks ja välimiseks suhtluseks.
Sisekommunikatsioonis, nagu ka edukas väljapoole suunatu kommunikatsioonis, on alati olnud oluline informatsiooni mitmesuunaline liikumine.  Laskmaks sõnumil laias maailmas vabalt liikuda, kasutavad eesrindlikumad ettevõtted kõikvõimalikke sotsiaalvõrke, kus (oskuslikul tegutsemisel) olulist infot hakkavad edastama ja populariseerima nn sõltumatud kasutajad.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Sisekommunikatsioonis on sotsiaalsete tööriistade kasutamine veel lapsekingades. Põhjuseid on mitu:
• Sageli ei nähta vajadust uute lahenduste järgi;• Juurutamist peetakse keeruliseks;• Ajakulu tundub suurem kui võimalik resultaat;• Reaalsed tegevused tunduvat olevat piisavad.
Vajadus organiseeritud sisekommunikatsiooni järele on igas ettevõttes – ka väikestes paari töötajaga firmades –, sest edu võtmetegurid - info kättesaadavus ning motivatsioon - toetuvad just sisemisele kommunikatsioonile. Tahtmata kahandada reaalsete tegevuste olulisust, viitan paarile olulisemale virtuaalsele võimalusele. Iga võimaluse juurde olen toonud mõne lahendust pakkuva lingi, kuid kindlasti on lahendusi palju rohkem ja teemasse süvenemisel tasub internetis ringi kolada. 
Wikid
Iga uue töötaja liitumisel seisab ettevõte silmitsi probleemiga, kuidas võimalikult kiiresti ja kompaktselt kogu tööks vajalik info uuele inimesele anda, kusjuures olemasolevad töötajad ei tohiks oma niigi vähest aega sellele kulutada. Sisemiseks kasutuseks mõeldud wiki on parim lahendus, sest see on kergesti kasutatav, otsitav ja täiendatav. Wiki, mis sobib kõige paremini üldise info kogumiseks ja täiendamiseks, on ka hea võimalus viia uus töötaja kurssi firmasisese kõnepruugiga, st kõikvõimalike akronüümide, lühendite ja slängiga.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pakutavad lahendused:
Mediawiki - http://www.mediawiki.org/wiki/MediaWiki
Tikiwiki - http://info.tikiwiki.org/tiki-index.php
Blogid
Erinevalt levinud arvamusest, et blogide mõte on info jagamine väljapoole firmat (klientidele, partneritele), kasutatakse ajaveebi sisekommunikatsioonis üllatavalt sageli. Eesmärk on sarnane: info jagamine vabas vormis. Kes peaks blogima ja kui sageli on piisav, sõltub konkreetsest firmast. Eestlaslikult tagasihoidlike inimeste puhul võiks algust teha personaliosakond, kes on kursis oluliste probleemidega ja aktuaalsete teemadega. Sisemist blogi saab hoida nähtaval ainult oma töötajate jaoks ning üks võimalus on see luua Wiki keskkonda.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pakutavad lahendused:
Blogger - www.blogger.com
Wordpress - www.wordpress.com
Küsitlused
Küsitlus on üks lihtsamaid võimalusi töötajate kaasamiseks. Isegi sellistel juhtudel, kui otsused on varem langetatud, on kasulik uurida töötajate meelsust – ühest küljest aitab see valmistada teed saabuvale otsusele, teisalt suurendab demokraatiat. Kuigi küsitluste läbiviimine on väga lihtne, ei tohiks sellega liiale minna ja uurida iga tühisemagi otsuse puhul saja töötaja arvamust.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pakutavad lahendused:
Surveymonkey - www.surveymonkey.com
Zoomerang - http://zoomerang.com
Tiimisaidid
Ühe projekti või valdkonna heaks töötaval meeskonnal peaks olema info jagamiseks ja suhtlemiseks ainult neile mõeldud lehekülg. See töötab virtuaalse teadetetahvlina, kuhu saab lisaks olulistele (ja/või töösolevatele) dokumentidele lisada ka küsitlusi ning algatada arutelusid. Suuremates ettevõtetes võib luua ka meelelahutuslikke saite, kuhu kogutakse näiteks ühisürituste pilte ja videoid.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Pakutavad lahendused:
Remindo - www.remindo.com
Glasscubes - www.glasscubes.com
Kokkupanek
Sidudes need tööriistad omavahel üheks tervikuks, tekib firmasisene sotsiaalvõrgustik, mis liidab omavahel ka need töötajad, kes jõulupeol nukralt nurgas istuvad. Märgatavalt paraneb info liikumine ja kasvab motivatsioon.

Artikkel jätkub pärast reklaami

Nagu paljude IT-lahenduste puhul, nii on ka sisekommunikatsioonis kasutatavate tehnoloogiliste tööriistade eduka rakendamise taga juhtkonna soov – antud juhul olla avatud ning osaleda töötajatega suhtlemises. See, millisele platvormile ehitatakse Wiki või blogi, kuidas neid täiendatakse ja turvatakse võõraste eest,  on tehniline küsimus, mille kallale saab asuda alles pärast põhimõttelise otsuse langetamist.
Väiksema eelarvega ettevõttel on võimalik kasutada ka avalike sotsiaalvõrkude kinniseid  gruppe, kuid soovitav on siiski firma siseinfo hoida oma siseveebis.
Jaan Vare, Kommunikatsioonibüroo Vare & Jaakkola partner

Seotud lood

Äriplaan 2026

Äriplaan 2026

Uurime välja Eesti majanduse arengusuunad 2026. aastal, et ettevõtjatel ja tippjuhtidel oleks, millele tuginedes järgmist aastat planeerida.

Kas eksport ja kaitsetööstuse areng võiksid Eesti majandusele uue käigu sisse aidata? Kuidas näevad Põhjamaade ettevõtjad ja tippjuhid Eesti võimalusi rahvusvahelisel areenil ning kas nad plaanivad siia investeerida? Kuhu investeerivad ning millele tõmbavad pidurit Eesti ettevõtjad? Missugune on riigi äriplaan 2026. aastaks? Kõigile nendele küsimustele saad vastuse 17. septembril Eesti mõjukaimal majanduskonverentsil Äriplaan!

Enda kogemust tulevad Eestisse jagama ülemaailmse ulatusega Rootsi masina- ja metallitööstusettevõte Hanza AB asutaja ja tegevjuht Erik Stenfors ning Telia Company president ja tegevjuht Patrik Hofbauer.

  • Toimumisaeg:
    17.09.2025
  • Alguseni:
    2 k 23 p 6 t
  • Toimumiskoht:
    Tallinn

Hetkel kuum

Podcastid

Liitu uudiskirjaga

Telli uudiskiri ning saad oma postkasti päeva olulisemad uudised.

Tagasi Äripäeva esilehele