Mait Kraun • 7. august 2015 kell 12:30

Investorid kardavad kaabelTV kadumist

Disney.  Foto: EPA

Investorid on loobumas oma positsioonidest meediafirmades, sest tarbijakäitumine on muutumas ja kaablitelevisoon võib olla oma aja ära elanud, vahendab CNN Money.

Neljapäeval kukkusid mitmete meediafirmade aktsiad juba teist päeva järjest. Näiteks 21st Century Fox kukkus 6,4 protsenti ja Comcast 1,8 protsenti.

Viacom, mis omab telekanaleid nagu MTV ja Nickelodeon, kukkus neljapäeval enim – rohkem kui 14 protsenti. Hommikul saabunud kvartalitulemused olid analüütikute ootustele vastavad, ent investorid otsustasid aktsiat ikkagi müüa.

Disney aktsiad kukkusid kahe päevaga üle 10 protsendi ja Time Warner, kelle omanduses on ka CNN, odavnes 0,7 protsenti. Scripps, mis omab Food Networki ja HGTV-d, kukkus 6 protsenti.

Mis saab kaabeltelevisioonist?

Analüütikute sõnul on meediafirmade languse põhjustanud kartus tuleviku ees. Mis saab kaabeltelevisioonist? Enamus meediafirmadest sõltub iga kuu erinevate kanalite eest tasuvatest klientidest. Neile pakuvad järjest suuremat konkurentsi aga firmad, kes edastavad pilti interneti kaudu. Inimeste käitumuslikud harjumused on muutumas.

„On tekkinud küsimus, kas tasuline kaabeltelevisioon jääb ellu vaatamata sellele, et tõenäoliselt on klientide arvu languse prognoosid üle pingutatud,“ ütles MoffettNathansoni vanemanalüütik Michael Nathanson.

Tundub, et müügilaine tekitas Disney, kes teatas tulemused teisipäeva pärastlõunal. Nimelt ütles ettevõtte tegevjuht Bob Iger, et ESPN on kaotanud suhteliselt väikese osa oma klientidest, aga arvud on sellegi poolest märkimisväärsed. Seetõttu oli Disney kasum ka oodatust väiksem.

Iger kaitses ESPNi ja kaabeltelevisiooni äri, aga investorites tekitas see ikkagi hirmu. Ka teistel kaabeltelevisiooni pakkujatel, näiteks Comcastil ja Dish Netoworkil, on probleeme klientide hoidmisega.

Netflix aga jätkas oma tõusu ja kallines eile 2,1 protsenti. Ettevõte jõuab uue rekordini ja viimase viie aasta jooksul on aktsia rallinud üle 500 protsenti. See on dramaatiline kontrast, mis näitab, kuidas Netflix on digirevolutsioonis võitjaks tulnud.

Hetkel kuum