Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Elon Musk: odav nafta annab löögi elekriautodele

    Visionäär ja ettevõtja Elon Musk.Foto: epa

    Tesla juht Elon Musk väitis, et odav nafta hind annab elektriautode arengule löögi.

    Sellest hoolimata väitis CNNile intervjuu andnud Musk, et Tesla pole ettevõte, kes sellest kõige hullema hoobi saaks. „Ma arvan, et kogu tööstus tervikuna saab madala nafta hinna tõttu löögi,“ lausus ta. „Majanduslikus plaanis see lihtsalt on nii.“
    Madal nafta hind on pannud ameeriklasi vaatama suurte ja võimsate autode poole: linnamaasturite ning kütust „neelavate“ pikapite müük tõusis möödunud aastal märgatavalt. Nafta hind on vähemasti uue aasta esimesel kuul madalat trendi jätkanud, tõsi, sel nädalal hind tõusis. Hinda kergitasid mõnevõrra ärevad uudised, kui Venemaa energiaminister teatas, et riigil on valmidus saudidega naftatootmise osas läbirääkimisi pidada. Rolli mängis ka dollari nõrgenemine.
    Alternatiivenergiate suure promojana tuntud Musk lisas, et Tesla autod on nafta hinna eest paremini kaitstud kui need elektriautode tootjad, kelle toodang on pigem odavamate killast. „Ilmselt mõjutab see meid vähem, kuna meie tooted on teistest palju erinevamad,“ märkis Musk ning hoiatas, et mitmed teised ettevõtted võivad saada üsna tugeva majandusliku vopsu.
    Tesla on Model 3 võrreldes kahe eelkäijaga promonud pigem massiturule mõeldud autot. Model 3 hind algab 34 000 dollarist. Hoolimata sellest leidis Musk, et Model 3 ootab helge tulevik.
    Konkurendid, tere tulemast.
    Ta lausus, et isegi kui praegu soosib olukord naftaturul seda, et hästi läheb nii-öelda traditsioonilistel autodel, võib olukord muutuda. „Üha enam on nii, et bensiini või elektri pealt töötaval esemel pole enam erilist vahet. Kui nad on aga enam-vähem samad ning elektriversioon ei tee turuolukorda vaadates enam atraktiivset pakkumist, on meil tegu probleemiga,“ arutles Musk.
    Musk, kes omab ka osalust päikesepaneele tootvas ettevõttes Solar City, märkis, et ta tervitab igati konkurentsi elektriautode turul. „Ma arvan, et kui General Motors või mõni teine tuleks välja atraktiivse elektriautoga, oleks see kogu maailmale hea ning me kiidame selle heaks,“ lausus ta.
    Loodab Hiinale
    Lisaks rääkis Musk, et ka hiinlaste huvi elektriautode vastu on tasapisi kasvama hakanud ja liigub tema sõnul igati õiges suunas. Ta lisas, et mitmed Hiina ettevõtted on hakanud elektriautode osas „vedu võtma“. Musk viitas sellega autotootjale BYD, mille taga seisab muuseas Warren Buffett.
    Tesla pole Hiinas erilist edu vähemasti siiani kogenud, mistõttu peab ettevõte nuputama, kuidas saada hiinlased rohkem Teslasid ostma. Senised müügitulemused on olnud pettumust valmistavad. Muski sõnul rakenduvad praegu Teslale Hiina autosid müües suured maksud, ent olukord peaks muutuma, kui autotootja saab oma tootmise Hiina viia. Ta märkis, et plaani järgi peaks Model 3 valmima Hiinas, ent plaani elluviimiseks kuluvat vähemalt kolm aastat.
    Musk lausus, et Hiina valitsuse poliitikad on kaldumas elektriautode tootjatele soodsas suunas, seda eeskätt seetõttu, et õhusaastet tahetakse vähendada. „Ma usun, et Hiina valitsuses on tekkinud arusaam, et elektriautod on tuleviku seisukohalt olulised,“ ütles ta. „Selleks, et linnades oleks puhas õhk, on vaja üle minna elektriautodele,“ lisas Musk.
  • Hetkel kuum
Tõnu Mertsina: riigi kommunikatsioon võiks arvestada selle mõju majandusaktiivsusele
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Inimeste nõrk kindlustunne pidurdab tarbimise taastumist. Riik võiks oma avalikus kommunikatsioonis riigirahanduse, maksude ja sõjaohu kohta arvestada rohkem selle mõju majandusaktiivsusele, kirjutab Swedbanki peaökonomist Tõnu Mertsina.
Müügikuu mai algas USA aktsiaturul langusega
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Wall Streeti folklooris soovitatakse aktsiad mais maha müüa; soovitusele kohaselt liikusid USA aktsiaturud mai esimesel kauplemispäeval allapoole.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Luksusturismi ettevõtjad õpetavad, kuidas meelitada rikkad metsa raha kulutama
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Saates “Turismitund” võeti luubi alla, kuidas rikkad inimesed majanduslanguse ajal enda hellitamisega toime tulevad.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mis on edukate juhtide ühine näitaja?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
Üks juhtimiskvaliteedi tõstmise meetodeid on oma tavapärasest rutiinist välja astumine ja enda kohta regulaarselt tagasiside küsimine. Selleks, et inimesed julgeksid ausat tagasisidet anda, tuleb luua tugev ja usaldusväärne suhe oma töötajatega. Kuidas seda teha ja miks see nii oluline on?
"Palun vabastada Eesti vahemikus ....–.... loodusõpetuse tunnist"*
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Selle asemel, et spekulatiivses Euroopa Liidu trahvi hirmus end üles kütta, toetume faktidele ja vaidleme kokkulepped paremaks, kirjutab Äripäev juhtkirjas.
Auto|Piloot. Uus Škodiaq on kohal. Kas nüüd tasub vana sissemaksuks anda?
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Niigi äärmiselt ruumikas Škoda Kodiaq sai uue põlvkonnaga veelgi avaram, ent mitte ainult.
Piletilevi tegi ajaloo suurima tehingu: ostis enamuse kahes Poola piletimüüjas
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Piletilevi ostis kahes Poola piletimüügifirmas enamusosaluse, millega tõuseb sealsel turul suuruselt teiseks piletimüügifirmaks, aga laienemisplaanid sellega veel ei lõpe.
Prantsuse ettevõte ostab Eesti küberfirma: ootame suurt rahvusvahelist kasvu
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.
Prantsusmaa küberturbe-ettevõtete grupp Neverhack omandas täisosaluse Eestis Cybersi kaubamärgi all tegutsevas Security Software OÜs.