Liina Laks • 17 märts 2017

EL annab sotsiaalmeediale meeleparanduseks kuu

Facebook  Foto: Reuters/Scanpix

Euroopa Liit nõuab sotsiaalmeediaettevõtetelt kasutustingimuste muutmist, vastasel korral ähvardavad neid kopsakad trahvid, kirjutab uudisteagentuur Reuters.

Euroopa Liidu ametnikud pole rahul sellega, kuidas USA tehnoloogiaettevõtted, teiste seas Facebook, Alphabet (Google'i omanik) ja Twitter äri ajavad: alates sellest, millised on nende privaatsusnõuded, kuni selleni välja, kui kiiresti nad illegaalset või ähvardavat sisu eemaldavad.

Üks Euroopa Komisjoni tarbijakaitse ametnik ütles Reutersile, et ametnikud võtavad ette samme, et teha kindlaks, et sotsiaalmeediaettevõtted järgiksid Euroopa tarbijakaitse nõudeid.

Sel nädalal teatas näiteks Saksamaa, et plaanib uut seadust, mille järgi saab nõuda näiteks Facebookilt kiiret laimava või ähvardava sisu eemaldamist, vastasel korral ähvardab kuni 50 miljoni euro suurune trav.

Euroopa Komisjoni ametnikud saatsid detsembris neile ettevõtetele kirja, milles teatasid, et nende teenus on Euroopa Liidu tarbijakaitseseadust rikkunud ning nad peavad rohkem püüdma oma veebilehtedel levivaid pettusejuhte piirata.

Ettevõtted tegid ettepanekuid olukorra lahendamiseks, kuid Reutersi andmetel on üks suur vaidlusalune punkt see, et probleemide esinemise korral tuleks vaidlus lahendada California kohtus USAs, mis on paljude nende ettevõtete registreeritud asukoht.

Euroopa ametnikele on pinnuks silmas ka näiteks asjaolu, et sponsitud sisu pole korralikult markeeritud, mis võib kaasa tuua olukorra, et kliendid loobuvad teadmatuse tõttu oma õigustest. Samuti ei meeldi eurooplastele, et ettevõtetel on liiga suur voli otsustada kasutajate genereeritud sisu sobivuse üle.

Hetkel kuum