Börsipäeva helistas täna avatuks uus tegija Nasdaq Tallinna börsi First North turul: lennukihooldusettevõte Magnetic MRO AS. Ettevõte teeb kaubeldavaks 8 miljoni euro väärtuses võlakirju.
- Magnetic MRO läks börsile Foto: Liis Treimann
Magnetic MRO tegevjuhi Risto Mäeotsa sõnul on lennundusel meeletu potentsiaal, mida Eesti saaks ära kasutada.
Magnetic MRO on kasvanud keskmiselt 30% aastas ja laienedes globaalselt, jätkab ta kiiret kasvu veelgi. Paraku on Risto Mäeotsa kogemuste põhjal teadlikkus lennundusest kaasnevast Eestis väga väike. "Kõik mõtlevad, et lennundus võrdub reisijad ja turism. Aga olemas on ka muud ülitulusad tegevused, nagu lennukite ehitamine, varuosade müük, lennukite hooldus ja remont ja lennujuhtimisteenus" kirjeldas Mäeots potentsiaali.
Et lennundus kui majandusharu õitseda saaks, oleks vaja riigi poolt teha teatud seadusandlikke muudatusi, mis asjale hoo sisse annaks. Näiteks sellised juhtumid, kus Aafrikast Tallinnasse hooldusesse saabuva lennuki piloot jääb tollikontrolli põhjendamatult kinni, peaks jääma ajalukku, mitte olema kaasaegse riigi tavapärane nähtus. "Miks ei võiks me meelitada siia Airbusi tehast, eriti just praegu, Brexiti valguses?" toob Mäeots esile kasutamata võimalusi.
Avaron Asset Management AS partneri Peter Priisalmi hinnangul pakuvad Magnetic MRO võlakirjad investoritele head võimalust oma võlakirjaportfelli mitmekesistamiseks. "Kui vaatame Baltikumi tervikuna, siis pigem on võlakirju emiteerinud mitmed finants- ja kinnisvarasektori ettevõtted, samas teiste sektorite võlakirju on väga piiratult. Avaroni meeskond hindab Magnetic MRO konkurentsivõimet rahvusvahelistel turgudel ja laienemise ambitsiooni ning ka asjaolu, et uute tulijate jaoks on valdkonda sisenemine keeruline ja ajamahukas," kommenteeris Priisalm.
Avaron Asset Management toob esile, et Magnetic MRO tegutseb väga huvitavas ja kasvupotentsiaaliga nišis ja seoses turismi jätkuvalt kiire kasvuga on ka lennutranspordi maht järjest kasvamas. Kõik need lennukid vajavad hooldust, mis tähendab kasvavat nõudlust Magnetic MRO teenuste järele. Kui aga nö traditsiooniline lennundus on oma olemuselt kõrgema riskiga tsükliline äri, siis Magnetic MRO teenuste puhul on risk madalam. Nõudlus lennukite hooldusteenuse järele peaks ka tsükli madalseisus langema oluliselt vähem kui lennufirmade tulud.
Magnetic MRO-l on võimalik praegust võlakirjade pakkumuse mahtu kasvatada veel kahekordselt, kui peaks vajadus tekkima. Tallinna börsile aktsiatega tulla ettevõte ei planeeri, pigem sihib ta suurema likviidsusega turge.
Seotud lood
Teisipäeval saatis Nasdaq Tallinn mulle postkasti huvipakkuva
börsiteate. Nimelt alustavad täna kauplemist lennukihooldusettevõtte Magnetic MRO võlakirjad, mis pakuvad 8protsendilist aastaintressi.
Kulla hind tõusis kolmandas kvartalis viimase kaheksa aasta kiireimas tempos, jõudes septembris ka värskete rekorditeni. Kas praeguses tõusutsüklis on kullal veel ruumi kallineda ja mis saab edasi järgnevatel aastatel?
Viimased uudised
“A kust leiad sina ööga 100 000 eurot?”
Hetkel kuum
Tagasi Äripäeva esilehele