Apple’i uus kasvuplaan: "Netflixi tapja"

Apple juht Tim Cook on strateegiamuutuseks valmistunud tükk aega.  Foto: Reuters/Scanpix

Ettevõtte juht Tim Cook teeb suure panuse riskantsele ja konkurentsitihedale teenusteturule, kirjutab Wall Street Journal.

iPhone, mis tegi Apple’ist ühe maailma suurema ettevõtte, ei müü enam sellise hooga nagu varem. Jaanuaris teatas Apple müügitulu ja kasumi langusest pühadeaegses kvartalis esimest korda ligi viimase kümnendi jooksul.

Teenuste segmendi müügitulu kasvas kontrastina eelmisel aastal 33%, ligi 40 miljardi dollarini, mis moodustab 265miljardilisest aastakäibest ligi 15%.

Wall Street Journal kirjutab, et uus strateegia on töös olnud aastaid. Esmaspäeval teatab Apple, millal avaldatakse video- ja uudisteteenus, mis võiks ootuste järgi tuua miljardite dollarite jagu uut käivet ning süvendada iPhone’i kasutajate ja ettevõtte vahelist seotust. Tegemist on valdkonnaga, kuhu Apple on sisenenud ka varem, kuid seni ebaõnnestunult.

Ambitsioon on saada tugevaks alternatiiviks kaabelteenustele ning luua uus meelelahutusteenus, mis ulatuks rohkem kui 100 turule maailmas. Tegemist on ettevõtte viimase katsega televisiooniturule siseneda. Apple peaks esmaspäeval avaldama esimesed kaadrid uutest originaalsarjadest, mida on kokku ostetud ligi 1 miljardi dollari eest. Koostöölepingud on tehtud muuhulgas Reese Witherspooniga ja J. J. Abramsiga. Teenuse hinda pole Apple avaldanud.

Uued sarjad viiakse vaatajateni rakenduse kaudu, mida Apple töötajad on nimetanud Netlixi tapjaks. Ühtlasi saab läbi rakenduse registreerida teistele kanalitele, mille hulgas on muuhulgas HBO ja Showtime. Tavatu sammuna väljub Apple enda ökosüsteemist ning plaanib teenust pakkuda ka teistel platvormidel, näiteks nutiteleritel ning teistel telekaplatvormidel.

Jaga lugu:
Hetkel kuum