Artikkel
  • Kuula
    Tähelepanu! Artikkel on enam kui 5 aastat vana ning kuulub väljaande digitaalsesse arhiivi. Väljaanne ei uuenda ega kaasajasta arhiveeritud sisu, mistõttu võib olla vajalik kaasaegsete allikatega tutvumine.

    Rõivas ja Ilves alandasid riigi väärikust

    JuhtkiriFoto: Anti Veermaa

    Eesti riigi au ja väärikust ei peaks müüma mitte ühegi raha eest mitte kellelegi mitte iialgi, kirjutab Äripäev juhtkirjas.

    Peaministri ja presidendiga kohtumise muutmine luksusautoomanike kogunemise kaunistuseks alandab Eesti riigi väärikust ja näitab riigi juhtide halba maitset.Taavi Rõivase püüded esitada 2500eurose pileti ostnud autohuvilistele peaministri ja presidendiga kohtumise võimaluse pakkumist kui Eesti ettevõtluskeskkonna edendamist piirnevad naeruväärsusega.
    Kahetsetaval kombel satub siin aga naeruvääristatava ossa eelkõige ja peamiselt Eesti riigi au ja väärikus, mida ei peaks müüma mitte ühegi raha eest mitte kellelegi mitte iialgi. Küsimus ei ole summas. Asi on põhimõttes.
    Huvide konflikt
    Teiseks on tegemist huvide konfliktiga. Luksusautoomanike Tallinna kogunemise korraldaja on endise välis- ja keskkonnaministri, reformierakondlase Keit Pentus-Rosimannuse vend Sten Pentus.
    Avalikus ruumis tekib küsimus, kas Taavi Rõivase osaluse puhul oli sellel üritusel tähtsam tema peaministri roll või hoopis Reformierakonna esimehe tool – rohkem välja paistab siinkohal kindlasti teine. Ehkki Rõivas täidab mõlemat, peaministri ja parteijuhi funktsiooni korraga, kehtivad talle peaministrina märksa kõrgemad, erakonnaülesed nõudmised ja kogu riigi parima maine eest seismise kohustus.
    Tõsi, Stenbocki võivad ekskursioonile pääseda ka paljud teised grupid, kas või kooliõpilased – ent nende käest ei küsita raha. Riigi toimimise tutvustamine ei pea käima erakondlikult varjundatud seostega üritustel, millele müüakse pileteid.
    Samade argumentide poolest väljub hea maitse piiridest president Toomas Hendrik Ilvese osalemine sellel üritusel. Erinevalt Rõivasest on muidu sotsiaalmeedias aktiivne ja terav Ilves seekord taibanud vaikida ning mitte ennast õigustama asuda. Samas oleks kahtlemata huvitav teada saada, kas president siin tõepoolest piinlikku riivet Eesti riigi väärikusele ei näe – või on otsustanud pigem lasta koertel haukuda, sellal kui karavan edasi läheb.
    On väheusutav, et Rõivas või Ilves saaksid ise mingit eraldi tasu luksusautoomanikega kohtumisel osalemise eest. 2500eurone piletiraha ei lähe ei nende ega riigi taskusse. Ent kõige piinlikum asja juures on see: nad kumbki ei paista ise aru saavat, et riigi au ja väärikusega ei sobi kaubelda. Rõivas on sotsiaalmeedias oma osalemist igati õigustanud ning ka pahandanud ajakirjandusega, et see asjadest nuripidi aru saab. Valitsuse neljapäevase pressikonverentsi oluline osa kulus demonstreerimisele, kuidas see üritus ise ja tema osalemine sellel edendab parimal viisil Eesti ettevõtlust.
    Hanno Pevkuri sisepiinad
    Ainuke, kellel mõningane eristusvõime pika kutsumise peale koju tuli – või siis lihtsalt närv üles ütles –, oli Hanno Pevkur, kes pidi alguses luksusautoomanikke lõbustama viktoriiniga. Ent oma osaluse õigustamisel tekkisid Pevkuril valusad identiteediprobleemid: ilmselt ei saanud ta enam ise ka aru, kuidas on tal võimalik seal üles astuda lihtsalt Hanno Pevkurina, kui ta samal ajal on siseminister.
    Äripäev eeldaks Eesti Vabariigi ministritelt ja ka presidendilt enamat eneseväärikust ja sisemist enesekindlust, et kõlbelisi valikuid tehes mitte riivata selle riigi väärikust, mida nad juhivad. Eneseväärikuse hulka kuulub kahtlemata ka oskus tunnistada, et ollakse sattunud piinlikku olukorda, ja esimene samm sellest väljatulekul on seda tunnistada – avaliku võimu esindajad võiksid seda muidugi teha avalikult.
  • Hetkel kuum
Paul Künnap: Soome ja Rootsi võidujooks terase pärast annab Eestile õppetunde
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Rohepöördest tingitud tööstuse ümberorienteerumise ja ka ümberpaiknemise ajaaken ei ole lõputu. Kes esimesena suudab vajalikud investeeringud teha ja enda juurde meelitada, on järgnevateks kümnenditeks võitja, kirjutab värske näite põhjal advokaadibüroo Sorainen partner Paul Künnap.
Alphabeti head tulemused tekitasid järelturul ralli
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Analüütikute prognoose ületanud Alphabeti majandustulemused kergitasid järelturul Google’i emafirma aktsiat üle tosina protsendi.
Articles republished from the Financial Times
Reaalajas börsiinfo
Myraka ettevõtlusblogi: Ford Transit gloria mundi
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Äripäeva toitlustusettevõtjast kolumnist Myrakas müüs maha teda truult teeninud vanaldase Ford Transiti ning mõtiskleb selle kõrvale ausa väikeettevõtluse võimatuse üle.
Gasellid
Kiiresti kasvavate firmade liikumist toetavad:
Gaselli KongressAJ TootedFinora BankGBC Team | Salesforce
Põlva saunatootja asendas jahtunud turud ühe kliendiga USAs: “Tööd on rohkem kui peaks!”
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Mitu aastat reipat kasvu näidanud Põlva saunatootja Ecosauna Projecti majandustulemused võtsid eelmisel aastal hoo maha, tänavune aasta on neil see-eest aga juba välja müüdud.
Teabevara on nagu ülikool
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
„Teabevara tunnis“ saad piiluda teabevara köögipoolele.
Karmo Tüür: kuriusklikkus saadab ökosurma
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Rohepööre on viinud ususõjani, mille ohvriks võivad langeda ettevõtted või koguni majandusharud, kirjutab poliitikavaatleja ja väikeettevõtja Karmo Tüür Äripäeva essees.
Tesla plaan keskenduda odavamatele sõidukitele kergitas aktsia hinda
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Tesla avaldas eile plaani, mille kohaselt hakatakse tootma soodsamaid sõidukeid juba selle aasta lõpus. Tootmine hakkaks toimuma olemasolevates tehastes, mis lööb plaani segamini seoses Mehhikosse ja Indiasse kavandatavate uute tehastega. Pärast seda teadet on Tesla aktsia hind hakanud taas tõusma.
Majandusminister: Bolti president siin eksib, eelnõud kirjutavad ikka ametnikud
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Platvormitöö direktiivi ja Bolti lobistamisega seoses näeb majandus- ja infotehnoloogiaminister Tiit Riisalo, et ettevõtete eest seismine ongi avalik huvi ja ministeerium on toiminud õigesti.
Euroopa gaasikauplejad muretsevad juba järgmise talve pärast
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.
Gaasituru kauplejad on pärast 2022. aasta hinnatippu taas läinud murelikumaks, vahendab Bloomberg.